خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

موضع سختگیرانه دولت ترامپ در برابر تهران، شرکت‌های بین‌المللی را از تجارت با کش

پایگاه اینترنتی شبکه سی‌ان‌ان در مطلبی نوشت دولت آمریکا با اتخاذ موضع‌گیری‌های سخت‌گیرانه در برابر ایران، شرکت‌های بین‌المللی را از تجارت با کشور عزیزمان ایران بازمی‌دارد.

موضع سختگیرانه دولت ترامپ در برابر تهران، شرکت‌های بین‌المللی را از تجارت با کش

به گزارش گروه بین‌الملل گروه تحریریه سایت جوان؛ پایگاه اینترنتی شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان نوشت دولت ترامپ با اتخاذ موضع‌گیری‌های سخت‌گیرانه در برابر کشور عزیزمان ایران تلاش می‌کند شرکت‌های بین‌المللی را به واسطه نگرانی از تحریم‌های آمریکا، از تجارت با ایران بازدارد.

این پایگاه اینترنتی در مطلبی نوشت: کشور عزیزمان ایران امیدوار بود توافق هسته‌ای، شرکت‌های خارجی را تشویق کند ده‌ها میلیون دلار را به این کشور وارد کنند، ولی رویای سرمایه‌گذاری بزرگ محقق نشد و علت مهم آن آمریکا هست. بیش از ۲ سال از زمانی که کشور عزیزمان ایران توافق هسته‌ای تاریخی را با شش قدرت بزرگ دنیا از جمله آمریکا امضا کرد، می‌گذرد. این توافق به کشور عزیزمان ایران اجازه داد تورم مرسوم را که نتیجه سال‌ها تحریم‌های فلج کننده بود، کم کردن دهد و این کشور به شکل قابل توجهی تولید و صادرات نفتش را زیاد کردن داد.

در ادامه این گزارش آمده است: تایید شد که کشور عزیزمان ایران به تعهداتش به توافق هسته‌ای پایبند بوده هست. با وجود این شرکت‌های خارجی همچنان جهت سرمایه‌گذاری در این کشور تردید دارند؛ لیکن نگرانند این توافق از هم بپاشد.

موضع سختگیرانه دولت ترامپ در برابر تهران، شرکت‌های بین‌المللی را از تجارت با کش

دونالد ترامپ، مدیر جمهور آمریکا، مدت‌ها است وعده داده است خط مشی سخت‌گیرانه‌ای علیه کشور عزیزمان ایران در پیش بگیرد، در این مورد می‌توان به بیانات پی در پی ترامپ در دوره تبلیغات انتخاباتی‌اش جهت پاره کردن توافق هسته‌ای یا مذاکره دوباره راجع به توافق هسته‌ای اشاره کرد، توصیف کرده است.

روز چهارشنبه ترامپ قانون تحریم‌های تازه علیه کشور عزیزمان ایران را امضا کرد که افراد مرتبط با برنامه موشکی کشور عزیزمان ایران را تحریم می‌کند. پایتخت کشور عزیزمان ایران با گفتن این عنوان که این تحریم‌ها به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ آسیب می‌رساند، به این اقدام آمریکا تصویر العمل نشان داد.

بر اساس داده‌های برتیش پترولیوم (BP)، کشور عزیزمان ایران نه درصد از ذخایر تایید شده است نفت دنیا و هجده درصد ذخایر گاز طبیعی دنیا را دارد. شرکت بزرگ نفتی فرانسه، توتال و شرکت ملی نفت چین ماه گذشته یک قرارداد نفتی چند میلیارد دلاری جهت توسعه میدان بزرگ گازی پارس جنوبی با کشور عزیزمان ایران امضا کرد. این نخستین قرارداد بزرگ غربی از وقت لغو تحریم‌ها با کشور عزیزمان ایران بود.

سی‌ان‌ان نوشت: ممکن است شرکت‌های اروپایی به علت موضع‌گیری اتحادیه اروپایی، اطمینان بیشتری داشته باشند؛ لیکن این اتحادیه ماه گذشته اعلام کرد به اجرای توافق هسته‌ای پایبند می‌ماند و انتظار دارد همه طرف‌ها نیز همانند دو سال گذشته به تعهدات خود پایبند بمانند.

پایگاه اینترنتی شبکه سی‌ان‌ان در مطلبی نوشت دولت آمریکا با اتخاذ موضع‌گیری‌های سخت‌گیرانه در برابر ایران، شرکت‌های بین‌المللی را از تجارت با کشور عزیزمان ایران بازمی‌دارد.

اجرای قرارداد‌ها، برنامه‌ریزی‌های بسیار دقیقی را نیاز دارند. به عنوان مثال بسیاری از بانک‌های بین‌المللی به علت نگرانی از تحریم‌های آمریکا، تبادلات مالی با کشور عزیزمان ایران را تامین نمی‌کنند.شرکت‌های آمریکایی نیز به شکل گسترده‌ای خود را از کشور عزیزمان ایران دور نگه داشته‌اند. تنها استثنای بزرگ شرکت بوئینگ آمریکا است که جهت فروش ۸۰ هواپیما به شرکت ایران‌ایر قرارداد ۸ میلیارد دلاری امضا کرده هست. این شرکت قرارداد دیگری با شرکت آسمان جهت فروش ۳۰ هواپیمای دیگر امضا کرده است.

شرکت‌های آمریکایی جهت تجارت با ایران باید از وزارت خزانه‌داری مجوزهای خاص بگیرند. حتی متقاضیان موفق، نمی‌توانند مطمئن باشند؛ لیکن موانع سیاسی عوض کردن نخواهند کرد. به عنوان مثال، درست هفته گذشته، وزارت خزانه‌داری آمریکا بعد از آزمایش موشکی ایران، شش شرکت ماهواره‌ای وابسته به کشور عزیزمان ایران را تحریم کرد.

برخی شرکت‌ها می‌خواهند خطر کنند، ولی همچنان شرکت‌های بین‌المللی ترجیح می‌دهند محتاطانه به کشور عزیزمان ایران نزدیک شوند.

سی‌ان‌ان در ادامه نوشت: در ژوئیه، دولت ترامپ با اکراه تایید کرد کشور عزیزمان ایران همچنان به مفاد توافق هسته‌ای پایبند هست، ولی اعلام کرد پرسشها بیشتری پیش رو هست. یک مقام دولت آمریکا در آن وقت گفت «وزیر خارجه و مدیر جمهور میل به دارند بر این عنوان تاکید داشته باشند که کشور عزیزمان ایران همچنان خطرناک‌ترین ترساندن جهت آمریکا و امنیت منطقه‌ای است.»

این مقام آمریکایی افزود: «دولت ترامپ میل به دارد راهبردی را در پیش بگیرد که همه رفتارهای مغرضانه کشور عزیزمان ایران را نشانه قرار می‌دهد و نمی‌خواهد تنها بر توافق هسته‌ای متمرکز شود.»

انتهای پیام/

موضع سختگیرانه دولت ترامپ در برابر تهران، شرکت‌های بین‌المللی را از تجارت با کش

گزارش سی‌ان‌ان راجع به واکنش‌ها محتاطانه شرکت‌های خارجی در قبال تجارت با کشور عزیزمان ایران

واژه های کلیدی: مقام آمریکایی | دونالد ترامپ | دولت ترامپ | لغو تحریم | آمریکایی | آمریکا | قرارداد | خارجی | توافق | تجارت | ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *