خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

دولتمردان آمریکایی به دنبال فرار از تعهداتشان در قبال برجام هستند ، سکوت دستگاه دیپلماسی در برابر جسارت‌های آمریکا

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: متأسفانه دستگاه دیپلماسی ما در برابر جسارت‌های آمریکا سکوت اختیار کرده هست.

دولتمردان آمریکایی به دنبال فرار از تعهداتشان در قبال برجام هستند ، سکوت دستگاه دیپلماسی در برابر جسارت‌های آمریکا

“سید حسین نقوی حسینی” سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی گروه تحریریه سایت؛ پیرامون طرح تحریم غیرهسته ای از سوی کمیته روابط خارجی سنای آمریکا اظهار داشت: دولت تازه آمریکا ابتدا با نقش پاره کردن برجام به میدان آمد ولی زمانی که با پاسخ دندان شکن جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران روبه رو شد که اگر شما برجام را پاره کنید ما آن را آتش می زنیم از موضع خودش عقب نشینی کرد.

عبارات مهم : مجلس شورای اسلامی – نقوی حسینی
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکایی ها فهمیدند که با برجام نمی توانند برعلیه کشور عزیزمان ایران کاری انجام دهند به همین جهت تیم تازه آمریکا از برجام عبور کرد و همانطور که خودشان گفتند تصمیم ارزش بر این است که برجام را سختگیرانه اجرا کنند. آنها به دنبال این هستند که برجام طوری اجرا شود که انجام تعهدات یک طرفه باشد و کشور عزیزمان ایران به تعهداتش عمل کند و آنها هم به عناوین متفاوت از زیر بار انجام تعهد فرار کنند.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها پروژه برجام را کنار گذاشته اند، ادامه داد: آنها استراتژی تحریم های غیرهسته ای را در دستور کار خودشان قرار داده اند آیا که اگر بخواهند مجددا تحریم هسته ای اعمال کنند باید پاسخگوی فضای عمومی و کشورهای اروپایی باشند. بنابراین وضع تحریم های غیرهسته ای را شروع کردند و به اصطلاح خودشان می خواهند تحریم های غیرهسته ای را به نحوی عمل کنند که از تحریم های هسته ای قبل از برجام هم شدت بیشتری داشته باشد و به قول خودشان تحریم های فلج کننده قبل از برجام حتی نیرومند تر احیا شود.

نقوی حسینی گفت: باتوجه به برجام کشور عزیزمان ایران نمی تواند به تحریم هایی که آنها وضع می کنند اعتراضی داشته باشد آیا که مربوط به برجام نیست و از سوی دیگر هم دامنه تحریم ها را آنقدر گسترش می دهند که همچون برجام ما دچار پرسشها قبلی بشویم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از 50 طرح تحریمی تازه در دستور کار آمریکایی ها واقع شده است است افزود: این مدتی که کشورمان درگیر انتخابات بود و تحریمی مطرح نشد به این علت بود که آنها به دنبال این بودند تا گروه میانه رو در کشور عزیزمان ایران رای بیاورد و جهت آنان مشکلی به وجود نیاید و بعد از انتخابات تحریم ها را مجدد شروع کنند. بنابراین طبیعی است که کنگره آمریکا هر از چندگاهی طرح تحریمی در دستور کار خودش باشد.

وی عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که مطرح بوده این است که هرجایی که ما در برابر آمریکایی ها پاسخ دندان شکن داده و ایستادگی کرده ایم آنها عقب نشینی کرده اند.متاسفانه دستگاه دیپلماسی ما در برابر این جسارت ها سکوت اختیار کرده یا اگر واکنشی ببینیم آقای ظریف در توییتر خود مطلبی می نویسد.

نقوی حسینی افزود: این موضع گیری از سوی دستگاه دیپلماسی ما پسندیده نیست و آنها ما را به تحریم های گذشته برمی گردانند. لذا مورد نیاز است که وزارت امور خارجه در برابر این کارها آمریکایی ها فریاد زده و جسورانه بایستد و از مواضع به حق جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران دفاع کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم ها موشکی از سوی آمریکایی ها گفت: ما جهت دفاع از کشورمان استراتژی دفاعی مان را به هر نحو ممکنی تقویت می کنیم و همه نقشه ها و توطئه های استکبار جهانی با هم پیمانان منطقه ای ارزش نقش بر آب می کنیم. امروز هم قادر به ساخت و تولید هستیم و عقل حکم می کند که در برابر تهدیداتی که هر روز بر علیه کشورمان است در ابعاد دفاعی و نظامی خودمان را تقویت کنیم.

وی در آخر خاطر نشان کرد: به همین جهت یکی از بخش های عمده بازدارندگی دشمن حوزه موشکی ماست و آنها نمی خواهند این حوزه توسعه پیدا کند و آن را بهانه کردند تحریم های این حوزه را در قبال تحریم های هسته ای اعمال کنند.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: مجلس شورای اسلامی | نقوی حسینی | تحریم ها | آمریکایی | دستگاه | آمریکا | کمیسیون | ایران | امنیت | اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *