خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گرمای طاقت فرسا و تجهیزاتی که دریغ می شود! ، باد خنک 500 تومان گران تر حساب می شود

هر روز هوا در پایتخت نسبت به روز گذشته گرم تر می شود و همین عنوان دلیلی است تا هر شخصی جهت فرار از گرما به دنبال باد

گرمای طاقت فرسا و تجهیزاتی که دریغ می شود! ، باد خنک 500 تومان گران تر حساب می شود

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ هر روز خیلی از مردم جهت جابجایی در شهر از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنند، یکی مترو، یکی اتوبوس و دیگری تاکسی های شهری را گزینش می کند تا به مقصد برسند. این روزها که هوا گرم است سرعت رسیدن جهت مردم پیاده بیش از پیش اهمیت دارد و همین عنوان باعث شلوغی در مترو و اتوبوس ها می شود ولی تاکسی ها چه می کنند؟
سالهاست که با زیاد کردن گرما در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران شهروندانی که از تاکسی استفاده می کنند جهت فرار از گرما مجبورند که دست در جیب خود کرده و جهت روشن شدن کولر تاکسی، کرایه بیشتری بپردازند.

عبارات مهم : کمیته انضباطی – شورای اسلامی

روزهایی که هوا گرم و مسافران زیر آفتاب طاقت فرسا منتظر سوار شدن در تاکسی هستند بعد از سوار شدن با کولر خاموش خودروها مواجه می شوند. مسأله ای که با رشد گرما اوج می گیرد و راننده ها هم بیش از گذشته با روشن کردن کولر مخالفت می کنند.
اتمام گاز کولر، گرانی بنزین، خرابی و البته بی انصافی بعضی رانندگان تاکسی از عمده دلایل خاموش بودن کولر در روزهای گرم است.
*تفاوت قیمت زمین تا آسمانی که چالش راننده و مسافر است
این تنها مسأله مورد مناقشه بین مسافران و تاکسی ها نیست، قیمت هایی که جهت مسافت های متفاوت تعیین می شود یا برحسب اعلام شرکت تاکسیرانی است یا به قیمت های آزاد هستند که زمینه سوء استفاده را فراهم کرده است.
در چند سال گذشته مسئله مهم و مورد مناقشه مسافران و رانندگان تاکسی کمبود پول خرد به اندازه مبلغ تعیین شده است است که نه مسافر قادر به پرداخت است و نه تاکسی؛و در این بین بعضی رانندگان حق خود می دانند تا باقی کرایه را که بعضا از 50 تومان تا 500 تومان متغیر است را جهت خود بردارد.
این برداشت شاید خیلی به چشم نیاید ولی زمانیکه این مبالغ در طول روز از هزاران مسافر در سراسر شهر گرفته می شود مبلغی چشمگیر خواهد بود.
از این بعد با گرم تر شدن هوا شاهد مسئله تکراری و زیاد کردن کرایه تاکسی های کولر روشن خواهیم بود چراکه بعضی از رانندگان پر توقع روزی زیاد خود را با همین روشن کردن کولر چند دقیقه ای از مسافرانی که به ناچار به استفاده از وسیله حمل و نقل عمومی روی
آورده اند، اخذ می کنند.
اقبال شاکری مدیر کمیته عمران شورای اسلامی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهریگروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛با اشاره به دریافت کرایه اضافی از سوی بعضی رانندگان تاکسی بابت روشن کردن کولر خودرو، گفت: زیاد کردن قیمت کرایه ها هیچ ارتباطی به استفاده از تجهیزات و سیستم ماشین ندارد و تاکنون در این خصوص مطلبی اعلام نشده است.
وی افزود: تاکنون هیچ گونه تبصره و لایحه ای در خصوص زیاد کردن قیمت کرایه ها جهت روشن کردن کولر ماشین نداشته ایم، به همین علت زیاد کردن کرایه ها قانونی نیست.
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با بیان اینکه در خصوص زیاد کردن قیمت کرایه ها از سوی راننده تاکسی در سال گذشته هم مطالبی شنیده ام، تاکید کرد: مسافران باید رانندگان متخلف را به سامانه 1888 معرفی کنند و از آن ها شکایت کنند تا شرکت تاکسیرانی شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران به تخلفات آن ها پیگیری کند.
شاکری ادامه داد: بدون تردید شرکت تاکسیرانی شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران موظف است این عنوان را پیگیری کند، چراکه این شرکت ناظر بر حمل و نقل مسافر درون شهری است و باید نظارت را به صورت کامل اجرایی کند.
وی با بیان اینکه هنوز هیچ اطلاعی از زیاد کردن قیمت کرایه های حمل و نقل عمومی نداریم، گفت: از سوی دیگر اعلام نشدن قیمت کرایه های دقیق از سوی فرمانداری و وزات کشور به این پرسشها دامن می زند.
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با بیان اینکه فرمانداری پایتخت کشور عزیزمان ایران و وزارت کشور نباید بیش از این،افزایش قیمت کرایه را به تأخیر بیاندازند، تصریح کرد: مسئولان گفته بودند که زیاد کردن کرایه ها را بعد از انتخابات اعلام می کنند، اکنون انتخابات تمام شده است بعد بهتر است که قیمت کرایه ها هرچه سریعتر اعلام شود تا وظیفه مسافر و راننده ها هر چه سریعتر مشخص شود.
شاکری اضافه کرد: از فرمانداری درخواست داریم که قاطعانه اعلام کند که آیا کرایه ها زیاد کردن پیدا می کند یا خیر، چراکه مردم و راننده ها در سردرگرمی قرار دارند.
بر اساس آیین نامه ای که شرکت تاکسیرانی به تازگی آن را منتشر کرده، در فصل زمستان باید بخاری و در تابستان، کولر تاکسی روشن باشد.که رعایت نکردن آن، باعث می شود رانندگان نمره منفی بگیرند و از سوی دیگر در صورت خرابی کولر هم امتیاز منفی می گیرند که این عنوان در رده بندی و امتیاز بندی تاکسی ها تاثیر دارد.
*اخذ کرایه اضافی بابت روشن کردن کولر غیرقانونی است
سال گذشته بود که محسن سرخو مدیر کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران نسبت به تخلف رانندگان تاکسی در عنوان «کرایه کولر» هشدار داد و گفت: براساس آئین نامه شرکت تاکسی رانی راننده تاکسی موظف است در فصل گرما یا سرما، سیستم گرمایش و سرمایش ماشین را به شکل مطلوب و برپایه درخواست مسافران،روشن کند.
وی با اشاره به ثبت بعضی تخلفات رانندگان تاکسی در حوزه دریافت کرایه اضافی از مسافران به بهانه روشن کردن «کولر» افزود: اخذ کرایه زیاد بابت روشن کردن کولر در تاکسی خلاف قانون است و اگر راننده تاکسی این تخلف را انجام و مسافر نسبت به ثبت شکایتش در سامانه 1888 و 137 اقدام کند برابر آئین نامه انضباطی با این راننده متخلف برخورد خواهد شد.
مرداد ماه سال گذشته بود که مازیار حسینی معاون شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران با بیان اینکه اخذ کرایه اضافی در قالب هزینه روشن کردن کولر از شهروندان غیر قانونی هست، گفت: با رانندگان متخلف برخورد قانونی صورت می گیرد.
*کرایه مصوب شورای اسلامی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران بر مبنای استفاده از سیستم های گرمایشی و سرمایشی تصویب شده است است
وی افزود: کرایه مصوب شورای اسلامی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران بر مبنای استفاده از سیستم های گرمایشی و سرمایشی تصویب شده است هست، اگر چه رانندگان تاکسی بابت روشن کردن کولر خودروی خود مجبور هستند بنزین بیشتری مصرف کنند ولی رانندگان به منظور فراهم کردن تسهیلات رفاهی جهت شهروندان نباید کرایه بیشتری از مسافر اخذ کنند.
معاون شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران از فرسودگی ناوگان تاکسی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران به عنوان یکی از دلایل عدم استفاده از کولر یاد کرد و گفت: تاکسی های بیشماری در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران تردد می کنند که به علت فرسودگی و عدم کشش موتور ماشین نمی توانند در دمای بالای هوا یا شیب های تند معابر پایتخت از کولر استفاده کنند.
حسینی در خصوص اطلاع رسانی تخلف رانندگان گفت: شرکت تاکسیرانی تخلفات این چنینی را پیگیری کرده و شهروندان می توانند علاوه بر تماس با شرکت تاکسیرانی به سایت این شرکت مراجعه و تخلف تاکسی ها را گزارش کنند.
*شماره خودروی متخلف را به 1888 اطلاع دهید/کمیته انضباطی با رانندگان متخلف برخورد می کند
ابوالفضل قناعتی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفتگو با خبرنگارحوزه شهریگروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ با اشاره به دریافت کرایه اضافی از سوی بعضی رانندگان تاکسی از مسافر بابت روشن کردن کولر خودرو، گفت: اخذ هر گونه کرایه اضافی از سوی رانندگان تاکسی تخلف است.
وی افزود: اگر شرایط فنی تاکسی ایرادی نداشته باشد و موتور خودروها سالم باشد رانندگان تاکسی موظف هستند که کولر ماشین را جهت مسافران روشن کنند.
قناعتی یادآور شد: شهروندانی که از عنوان اخذ کرایه اضافی گله مند هستند شماره ماشین تاکسی را به سامانه 1888 اطلاع دهند تا کمیته انضباطی با رانندگان متخلف برخورد کند.
وی ادامه داد: هنوز هیچ گونه نرخی مبنی بر زیاد کردن کرایه های تاکسی در سال 96 اعلام نشده، از این رو راننده ها نمی توانند کرایه ها را با تصمیم خود زیاد کردن دهند.
سالهاست که مسئله اخذ کرایه اضافی از مسافران در ماه های گرم سال جهت روشن شدن کولر تاکسی ها حل نشده باقی مانده است و مسئولان امر نتوانستند راهکار مناسبی جهت آن ارائه بدهند چراکه انگار این مسئله به نسبت دیگر پرسشها موجود مهم شمرده نمی شود!
گزارش از مینا افسریان
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: کمیته انضباطی | شورای اسلامی | استفاده | راننده | مسافران | مسافر | ماشین | تاکسی | ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *