خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

مخالفت شورای شهر با ساخت مراکز تجاری در زمین‌های راه‌آهن

نایب مدیر کیمسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران از مخالفت شورای شهر با عنوان ساخت مراکز تجاری در زمین‌های راه‌آهن خبر داد.

مخالفت شورای شهر با ساخت مراکز تجاری در زمین‌های راه‌آهن

اسماعیل دوستی نایب مدیر کیمسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ با اشاره به آخرین وضعیت زمین های راه آهن، اظهار داشت: در خصوص کاربری این زمین ها جلسات متعددی با شرکت راه آهن و همچنین کمیسیون ماده 5 داشتیم و قرار شد که این زمین ها به فضای سبز تبدیل شود.

وی افزود: هزینه های انجام شده است شرکت راه آهن در این زمین ها 600 میلیارد تومان است که در این خصوص هم دو پیشنهاد به ما دادند که یا هزینه قطارهای دیزلی که به زیرسطح انتقال یافته شده است اند را پرداخت کنید یا شهرداری اجازه دهد یکسری از کاربری های این عرصه به تجاری تبدیل شود.

نایب مدیر کیمسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: شورا با عنوان ساخت مراکز تجاری مخالفت کرد، به همین منظور در کمسیسیون بحث پرداخت پول مطرح شد ولی به علت اینکه اوضاع مدیریت شهری خوب نیست، از دولت توقع داریم که این زمین ها را به صورت رایگان در اختیار شهرداری قرار دهد.

مخالفت شورای شهر با ساخت مراکز تجاری در زمین‌های راه‌آهن

دوستی ادامه داد: قصد داریم این زمین ها را به صورت فضای سبز و پیاده راه جهت مناطق جنوبی پایتخت کشور عزیزمان ایران مانند منطقه 17 و 18 تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه این زمین ها 10 کیلومتر در 36 متر مربع هست، تصریح کرد: می توان همه کاربری ها را در این زمین تعریف کرد و همچنین می توان علاوه بر فضای سبز و پیاده راه، رستوران های متعدد و کتابخانه های مناسبی در طول مسیر ساخت تا محصولات فرهنگی هم به مردم عرضه شود.

نایب مدیر کیمسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: اگر زمین ها در اختیار ما بگذارند بهره برداری، مالکیت و ساخت بر عهده شهرداری تهران قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: مشاور پروژه زمین های راه آهن را طراحی و در اطراف این زمین ها دیوار صوتی نیز راه اندازی خواهد کرد تا مردم آرامش بیشتری داشته باشند.

نایب مدیر کیمسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران از مخالفت شورای شهر با عنوان ساخت مراکز تجاری در زمین‌های راه‌آهن خبر داد.

نایب مدیر کیمسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: اگرچه طرح خروج راه آهن از شهر به دولت داده شد، ولی دولت این طرح را نپذیرفت و گفت که فعلا توان مالی جهت انجام این کار را ندارد.

دوستی تاکید کرد: یکی از کارها شورای شهر آینده باید خروج راه آهن برون شهری از پایتخت کشور عزیزمان ایران باشد، چراکه هم اکنون شرکت راه آهن از مرکز پایتخت کشور عزیزمان ایران به سایر نقاط کشور عزیزمان ایران و خارج خدمات دهی می کند، به همین منظور راه آهن باید از شهر خارج و شرایطی را در پایانه های ترمینال، بی آر تی و مترو جهت انتقال مسافران به مرکز فراهم کند.

انتهای پیام/

دولت زمین‌های راه‌آهن را رایگان در اختیار شهرداری قرار دهد

واژه های کلیدی: شورای اسلامی | شورای شهر | شهرداری | رایگان | عمران | دوستی | تبدیل | ایران | کاربری | انتقال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *