معرفی کتاب فن بیان را قورت بده

کتاب فن بیان را قورت بده نوشته‌ی مجتبی مصطفایی، به شما کمک می‌کنید تا فن و هنر سخنوری را بیاموزید و از صحبت کردن و سخنرانی در جمع نترسید.

این کتاب همه آنچه که برای تقویت فن بیان نیاز است را شامل می‌شود. اگر می‌خواهید به ابعاد گوناگون فن بیان تسلط پیدا کنید، بهتر است بخش‌های «لقمه فن بیان» را با دقت و حوصله بخوانید و تمرینات آن را با پشتکار انجام دهید تا بازدهی بیشتری نصیبتان شود. به یاد داشته باشید شما با توجه به میزان ذوق و علاقه‌تان برای پیشرفت و همچنین میزان تمرین‌هایی که انجام می‌دهید، رشد می‌کنید و فن بیان خود را تقویت خواهید کرد.

اگر می خواهید فقط این کتاب را بخوانید و تمرینات آن را به خوبی انجام ندهید، به این نکته توجه کنید که با این کار کمترین حد ممکن استفاده را از آن خواهید برد. این کتاب مثل یک دریای مهارت فن بیان می‌ماند؛ شما می‌توانید با یادگیری و انجام تکنیک‌های آن تا پایان عمر خود در مهارت‌های کلامی خود بدرخشید. پس کتاب را فقط نخوانید؛ بلکه نکته به نکته آن را انجام دهید و از اثرات شگرف آن در کلام خود، لذت ببرید.

متأسفانه دیده می‌شود که بعضی از افراد آن‌قدر سریع و بدون تمرکز کتاب را مطالعه می‌کنند که گویا تنها هدف آن‌ها تمام کردن کتاب و رفتن سراغ کتاب بعدی است و یکی از دلایل عدم تأثیرگذاری این‌گونه مطالعه‌ها همین موضوع است. از آنجا که موضوع بحث فن بیان مهارت‌محور است، نیاز است تا هفته‌ها و ماه‌ها در دسترس شما باشد که با مراجعه و مرور تمرینات آن، بیش از پیش در فن بیان خود حاذق و چیره‌دست شوید.

جمله‌ای است که می‌گوید اگر کتابی ارزش دو بار خواندن نداشته باشد، ارزش یک بار خواندن هم ندارد. با یک بار خواندن یک کتاب شما متوجه تمام موضوعات و فصل‌های آن نمی‌شوید و بسیاری از نکات نویسنده از چشم شما دور می‌ماند. برای یک بار هم که شده امتحان کنید، این کتاب را برای بار دوم و سوم هم بخوانید. خواهید دید که آن قدر متوجه نکات جدید می‌شوید، که گویا در حال مطالعه کتاب جدیدی هستید.

خواندن کتاب فن بیان را قورت بده به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر دوست دارید با فن بیان خود در میان جمع بدرخشید و به آسانی صحبت کنید، این کتاب برای خود شما نوشته شده است.

با مجتبی مصطفایی بیشتر آشنا شویم:

– مؤسس و مدیر مجموعه آموزشی گام برتر
– مشاور برتر چندی از مؤسسات آموزشی کشور
– دارای مدرک MPT Academy اتریش
– جوان‌ترین مدیر آموزشی مدارس کشور
– مدرس سخنرانی و فن بیان
– برگزار کننده بیش از 10000 ساعت کلاس آموزشی
– نویسنده کتاب خودتو شارژ کن و ده‌ها مقاله آموزشی
– بیش از 10 سال سابقه کار موفق در زمینه موفقیت

در بخشی از کتاب فن بیان را قورت بده می‌خوانیم:

اگر بخواهیم فن بیان را به ساده‌ترین و بهترین شکل ممکن تعریف کنیم، می‌توانیم بگوییم فن بیان یعنی:

توانایی صحبت کردن در هر زمان، مکان و هر شرایطی متناسب با مخاطب با بالاترین تأثیر.

یعنی شما وقتی فن بیانتان قوی باشد، می‌توانید در هر جایی که باشید و هر زمانی که در آن حضور داشته باشید، بدون توجه به شرایط، اثرگذارترین صحبت‌ها را برای مخاطب خود داشته باشید.

اگر به زبان ساده‌تر بخواهم بگویم، یعنی برای شما فرقی نمی‌کند که صبح است یا شب، جلوی ده نفر می‌خواهید صحبت کنید یا صد نفر، جلوی مخاطبان می‌خواهید صحبت کنید یا جلوی دوربین فیلمبرداری، جلوی رئیس‌جمهور صحبت می‌کنید یا مردم عادی… شما در هر شرایطی بالاترین میزان اثرگذاری را خواهید داشت.

نکته مهم اینجاست که ما معمولاً نمی‌توانیم به خوبی خودمان را ارزیابی کنیم. پس برای ارزیابی خودتان در زمینه فن بیان، ببینید کدام یک از این پارامتر‌ها را دارید. یعنی ببینید هنگام صحبت کردن، دیگران را به خوبی جذب می‌کنید؟ می‌توانید در بالاترین تأثیر صحبت کنید؟ و همین طور سایر پارامترهایی که نام بردیم را هم مورد بررسی قرار دهید. هر چقدر این پارامترها بیشتر و بالاتر باشد، فن بیان شما هم قوی‌تر است.

یک بار دیگر به تعریف فن بیان دقت کنید؛ فن بیان یعنی توانایی صحبت کردن در هر زمان، مکان و هر شرایطی متناسب با مخاطب با بالاترین تأثیر.

تناسب صحبت‌های شما با مخاطب هم بسیار مهم است. شما حرفی که به یک استاد دانشگاه می‌زنید را مسلماً نمی‌توانید به یک دانش آموز مدرسه‌ای بزنید یا بالعکس! دقت کنید که مثال‌هایی که برای یک فرد خردسال می‌زنید با یک فرد بزرگسال به یک شکل نیست!





دانلود

دانلود فایل ها