معرفی کتاب چربی سوزی برای همیشه

کاهش وزن ماندگار تا روز قیامت! هدف کتاب چربی سوزی برای همیشه نوشته‌ی لین نورتون و پیتر بیکر، صحبت کردن درباره‌ی همه‌ی چیزهایی است که به کاهش، افزایش و بازگشت وزن مربوط می‌شود تا با دانستن این نکات، به کاهش وزن همیشگی دست پیدا کنید. این اثر علت شکست رژیم‌های غذایی را می‌یابد و راه صحیح و اصولی کاهش وزن و حفظ آن را برایتان روشن می‌کند.

درباره‌ی کتاب چربی سوزی برای همیشه:

همه‌ی رژیم‌ها اثر مشابهی بر سازوکار تدافعی بدن ما نخواهند داشت. لازم نیست تلاش برای کاهش وزن مایه‌ی وحشتتان شود یا تصور کنید هرگونه اقدامی در این زمینه بیهوده است؛ زیرا این‌طور نیست، فقط لازم است رژیمتان درست برنامه‌ریزی و اجرا شود. اگر چنین نباشد، بعید نیست در پایان رژیم، حال‌وروزتان وخیم‌تر شود؛ حتی بدتر از روز اول.

تفاوت کتاب چربی سوزی برای همیشه (Fat Loss Forever) با دیگر کتاب‌های مربوط به این حوزه در این است که لین نورتون (Layne Norton) و پیتر بیکر (Peter Baker) بر این موضوع واقف هستند که چاقی مفرط یک بیماری چندوجهی است که عوامل مختلفی از جمله ژنتیک، فیزیولوژی، عوامل روان‌شناختی، جامعه‌شناختی و بسیاری عوامل در بروز آن دخیل هستند. هیچ‌یک از کتاب‌هایی که تا به حال نوشته شده‌اند، همه‌ی این عوامل را لحاظ نکرده‌اند. به‌ علاوه، آن‌ها به یکی از اصلی‌ترین خلأ‌های موجود در ادبیات علمی مربوط به چربی‌سوزی پرداخته‌اند: اِقرار به مشکل بازگشت وزن پس از کاهش آن و نحوه‌ی مقابله با این مشکل.

اگر نوشتن این کتاب سبب هیچ تغییری نشود جز این‌که نیمی از افرادی که وزن کم می‌کنند موفق شوند از بازگشت آن جلوگیری کنند، بدین معنا خواهد بود که نویسندگان کتاب موفق شده‌اند تا میزان چاقی مرضی را از یک‌ سوم تا یک‌ دوم کاهش دهند. بحث کتاب حاضر راجع به ترغیب افراد بیش‌تری به تلاش برای کاهش وزن نیست؛ بلکه راجع به ترغیب نیمی از افرادی است که موفق به کاهش وزن شده‌اند تا از بازگشت آن جلوگیری کنند. با این‌که کار ساده‌ای به نظر می‌آید در عمل بسیار دشوار است.

نورتون و بیکر می‌خواهند در این کتاب مشکلات کاهش وزن و لاغری را حل کنند و راهکارهایی جامع و کامل در این باره در اختیارتان قرار دهند. این کتاب از منظرهای مختلفی مانند روانشناسی، جامعه شناسی و فیزیولوژیکی علت شکست خوردن رژیم‌ها را بررسی می‌کند تا شما به شکلی شفاف درک کنید که چرا تاکنون رژیم‌هایتان برای کم کردن وزن به بن‌بست خورده‌اند. سپس به طور کامل نکات و رفتارهایی که برای کاهش وزن ضروری است را بیان می‌کند.

کتاب چربی سوزی برای همیشه مناسب چه کسانی است؟

اگر می‌خواهید لاغر شوید و لاغر بمانید و از رژیم‌های متعدد و کاهش وزن ناامید شده‌اید، خواندن این کتاب کمک فراوانی به شما خواهد کرد.

در بخشی از کتاب چربی سوزی برای همیشه می‌خوانیم:

تلاش افرادی که روی رژیم خاصی مثل رژیم غذاهای سالم و طبیعی یا کیتوژنیک یا گیاه‌خواری بسیار تعصب دارند همواره بر آن بوده است که در اعتبار مفهوم تعادل انرژی تردید ایجاد کنند و مدعی هستند که این مفهوم دیگر از مُد افتاده است. بدین منظور یکی از ابزارهای اصلی که همیشه در مباحثه به کار می‌برند این است که مفهوم کالری دریافتی در مقابل کالری مصرفی بر اساس اولین قانون ترمودینامیک عنوان شده است؛ قانونی که تنها در یک سیستم بسته کاربرد دارد. طبق اولین قانون ترمودینامیک، انرژی نه می‌تواند به وجود آید نه از بین برود، تنها می‌تواند از جایی به‌جای دیگر منتقل شود. خب، چنین امری کاملا درباره‌ی مفهوم تعادل انرژی صدق می‌کند، انرژی که وارد سیستم بدنتان می‌کنید نمی‌تواند ناگهان از بین برود، بلکه مجبور است هرطورشده به کار آید. درعینِ‌حال از آن‌جا که بدن یک سیستم بسته محسوب نمی‌شود، این امر به این معنی نیست که انرژی دریافتی مجبور است در بدن شما باقی بماند.

خب بحثی نیست، واقعا همین‌طور است، ما هرگز مدعی نمی‌شویم بدن شما چیزی جز یک ماشین شمارش کالری نیست! البته که تمام انرژی‌ای که از طریق غذا دریافت می‌کنید به‌شکل تمام‌وکمال در بدن، بسته‌بندی و نگهداری نمی‌شود! در حقیقت، بدن شما، در پی فرایند گرمازایی انطباقی، بخشی از انرژی را به‌شکل گرما دفع می‌کند. آنچه منتقدان مفهوم تعادل انرژی در نظر نمی‌گیرند این است که این اسراف انرژی قبل از واردکردن کالری مصرفی در معادله محاسبه می‌شود. این قبیل اسراف انرژی در بخش محاسبه‌ی NEAT لحاظ می‌شود. نتیجه آن‌که انرژی موجود در مواد خوراکی کاملا در بدن ما حفظ نمی‌شوند، اما تمام این کم‌وکاستی‌ها را می‌توان محاسبه کرد.





دانلود

دانلود فایل ها