معرفی کتاب آزمایش‌های فیزیک برای کودکان

کتاب آزمایش‌های فیزیک برای کودکان نوشته‌ی آرش زنگی آبادی و یاسین حیات ابدی، با آزمایشات گوناگون و جذاب همراه با تصاویر مرتبط، کودکان را با علم فیزیک آشنا کرده است.

آرش زنگی آبادی، متولد شانزدهم مرداد ماه 1384 شهر کرمان، دانش آموز مدرسه هوشمند شهید مهدوی کرمان است. او دوران ابتدایی را در دبستان معلم به پایان رسانده و از همان دوران به فراگیری زبان انگلیسی و مطالعه کتاب‌های علمی علاقه‌مند بوده است. زنگی آبادی کلاس هفتم را با معدل 20 به پایان رسانده و در زمینه‌های ورزشی نیز فعالیت دارد. وی در سال تحصیلی 96 – 97 در جشنواره ابن سینا شاخه ابداعات به همراه گروه خود موفق به کسب رتبه طلایی شده است.

امید است کتاب آزمایش‌های فیزیک برای کودکان (physics experiments for children) بتواند کمک شایانی به فرزندان عزیز کشورمان در جهت یادگیری این درس شگفت‌انگیز نماید.

در بخشی از کتاب آزمایش‌های فیزیک برای کودکان می‌خوانیم:

در یک کیسه آب داغ را با چوب‌پنبه محکم ببندید، یک سوراخ در کف یک قوطی خالی ایجاد کنید و سوراخ را با یک چوب‌پنبه دیگر ببندید درون هر چوب‌پنبه یک نی قرار دهید شما برای وصل کردن کیسه و قوطی به‌طورمعمول یک شیلنگ چهارتا پنج فوتی لازم دارید. کیسه را پر از آب کنید و آن را ببندید و شیلنگ را به سر آن وصل کنید و سر دیگر را به قوطی وصل کنید و به‌آرامی کیسه را بفشارید تا آب شیلنگ را پرکنید و سپس قوطی را پر از آب کنید یک صفحه تخت روی کیسه قرار دهید سپس کتاب‌ها یا بلوک‌ها را روی آن بگذارید قوطی را بالا ببرید. خواهید دید که وقتی قوطی را بالا می‌برید کتاب‌ها تکان می‌خورند.

فشار در ته شیلنگ افزایش پیدا می‌کند و وقتی شما ارتفاع را افزایش می‌دهید افزایش فشار در قسمتی که بسته است توسط آب در همه جهات به یک اندازه پخش می‌شود. این فشار به نام فشار هیدرولیکی یک صندلی سلمانی با فشار هیدرولیکی و با مایع روغن این کار را انجام می‌دهد و ترمز هیدرولیکی در اتومبیل‌ها روغن و الکل این کار را انجام می‌دهد.





دانلود

دانلود فایل ها