معرفی کتاب 100 دستورالعمل‮‬‬ فن بیان و سخنوری حرفه‌ای

ارسلان نایبی در کتاب 100 دستورالعمل‮‬‬ فن بیان و سخنوری حرفه‌ای به شما یاد می‌دهد که چطور بسیاری از نواقص و اشتباهات گفتاری خود را برطرف کنید و به واسطه صحبت کردن، در همان ابتدا دیگران را تحت تاثیر قرار دهید.

درباره کتاب 100 دستورالعمل‮‬‬ فن بیان و سخنوری حرفه‌ای:

آیا در بحث کردن و متقاعدسازی دیگران دچار مشکل هستید؟ آیا تا به حال تجربه‌ی این را داشته‌اید که در تمام مدتی که شما صحبت می‌کنید شنونده‌ی مورد نظرتان نگاهش به گوشی یا کار دیگری باشد؟ در این شرایط چه حسی به شما دست می‌دهد؟

امروزه یکی از مهارت‌های مهمی که مردم در تمام دنیا ملزم به یادگیری آن هستند درست صحبت کردن است، چرا که شما در هر زمانی که در حال تعامل با دیگران هستید، سخن می‌گویید، نظر می‌دهید، بحث می‌کنید و روی دیگران تاثیر می‌گذارید، در حال انجام یک سخنرانی هستید.

این کتاب به صورت تمرین محور برای 30 روز آینده شما برنامه‌ریزی شده است تا بتوانید مهارت‌های ارتباطی خود را ارتقا بخشید. از زمان شروع مطالعه‌ی کتاب، شما موظف هستید هر روز یک درس‌نامه از کتاب را مطالعه کرده و تمرین‌های مشخص ‌شده در انتهای آن را در بازه‌ی زمانی 24 ساعت انجام دهید.

موفقیت در زندگی حاصل پافشاری شما برای انجام کارهای مثبت است. پس اگر طی مدت سی روز، با اتفاقاتی مواجه شدید که بخواهند شما را از مطالعه‌ی کتاب باز دارند، با قدرت زیاد مقابل آن‌ها ایستاده و با خود عهد ببندید تا مسیری را که شروع به پیمودن آن کرده‌اید، بدون هیچ وقفه‌ای ادامه دهید.

ترتیب درس‌نامه‌های موجود در این کتاب مهم هستند؛ بنابراین از همان ابتدا، هر روز با کتاب همراه شوید و مطالب را با همین ترتیبی که مشخص شده است مطالعه کنید. در نهایت به یاد داشته باشید که همه‌ی گوینده‌ها، سخنران‌های متخصص و افراد سرشناس در زمینه‌ی سخنوری، این تمرین‌ها را در خلوت خود انجام می‌دهند، پس در انجام آن‌ها شک نکنید.

کتاب 100 دستورالعمل‮‬‬ فن بیان و سخنوری حرفه‌ای مناسب چه کسانی است:

اگر دوست دارید به یک سخنران ماهر تبدیل شوید، این کتاب را از دست ندهید.

با ارسلان نایبی بیشتر آشنا شویم:

او از سخنرانان و مربیان معروف کشورمان در حوزه ارتباطات محسوب می‌شود و به عنوان استاد مورد تایید 16 آکادمی بین‌المللی در سطح اروپا، امریکا و آسیا فعالیت دارد. ارسلان نایبی موسس مجموعه آموزشی برگ برنده نیز است.

در بخشی از کتاب 100 دستورالعمل‮‬‬ فن بیان و سخنوری حرفه‌ای می‌خوانیم:

بعضی از سخنران‌های غیرحرفه‌ای بر این تصور هستند که اگر هدف اصلی صحبت‌هایشان را خیلی صریح بیان کنند، شنونده‌ها در پاسخ به این صراحت بازخورد بهتری نشان خواهند داد، اما بهتر است بدانید که این کار یک اشتباه بزرگ است. هدف باید پنهان باشد و حتی اگر مخاطب متوجه مقصود ما بشود، هرگز نباید آن را به زبان بیاوریم.

تصور کنید نامزد شورای شهر، برای جمع کردن رأی در انتخابات، یک سخنرانی ترتیب داده باشد. هدف او، نشان دادن دلایل و مستندات است تا به مردم اعلام کند که او بهترین انتخاب است و روحیه مردم را برای رأی دادن به خود تحریک کند، اما برخلاف نکته‌ای که امروز یاد گرفتیم هدفش را به این شکل به زبان بیاورد:

«حضار عزیز و محترم من قصد دارم با آوردن دلایل و مستنداتی به شما بگویم که افراد دیگر به‌اندازه‌ی من شایسته نیستند و می‌خواهم شما را مجاب کنم که به من رأی دهید و…»

به نظر شما بعد از شنیدن این صحبت‌ها، احتمال رأی آوردن این نامزد انتخاباتی چقدر است؟ به احتمال زیاد، بیشتر افراد بعد از شنیدن این صحبت‌ها با خود خواهند گفت که ما زرنگیم و گول این بازی‌ها را نمی‌خوریم و شایستگی‌ات را برای خودت نگه دار!

در نهایت، سخنرانی هرچقدر هم پربار باشد به دلیل بیان هدف، با شکست مواجه می‌شود. پس تکرار می‌کنم که هدف باید به طور کامل پنهان باشد و هرگز نباید آن را بیان کرد.





دانلود

دانلود فایل ها