کتاب ذهن برتر اثر استیون ویلیام هاوکینگ فیزیکدان، کیهان شناس و یک نویسنده انگلستانی بود. وی در دانشگاه کمبریج و دانشگاه آکسفورد تحصیل کرده است. او بیش از 900 مقاله به نام خودش ثبت کرده که یکی از آن ها ذهن برتر، رهایی از زندان جسم  بود. این مقاله که بعد ها به کتاب تبدیل شد، درباره زندگی خود استیون است.

دستاورد های کتاب ذهن برتر

این کتاب بسیار کم حجم می باشد و در محتوای متون آن فقط از افتخارات استیون، فعالیت هایش در حوزه علم و تحقیقات و جوایز کسب کرده آن در طول زندگی خود صحبت شده است. استیون در سال 1968 عضو انستیتو نجوم در کمبریج شد. او مطالعه خود را به روی سیاه چاله ها آغاز کرد. در این دوره او کاملا توانایی حرکتی خود را از دست داد و مجبور شد از ویلچر استفاده کند. او توانست در سال 1974 دستاوردی عجیب و بزرگ بدست آورد. او متوجه شد که برخلاف تصور همه، ماده می تواند به شکل تابش از سیاه چاله فرار کند. این کشف بزرگ تاثیر زیادی در روند تحقیقات دانشمندان از سیاه چاله ها داشت و این چنین شد که استیون به یک سوپر استار تبدیل شد.

کتاب ذهن برتربرای چه کسانی مناسب است؟

درواقع این کتاب مقاله مهدی مومن زاده در باره استیون هاوکینگ و دستاورد های عظیم او در زمان خودش است که با قلم و زبانی ساده نوشته شده است. از این رو علاوه بر علاقه مندان به بیوگرافی دانشمندان، کودکان و نوجوانان هم می توانند به سادگی با خواندن این کتاب با آثار، فعالیت ها و دستاورد های دانشمندان جهان آشنا شوند و از خواندن این کتاب لذت کافی را ببرند. در ثانی مظنون کتاب ذهن برتر باعث رشد فکری جهت دار برای نوجوانان می شود و آنها را برای تفکر راجب نجوم مشتاق می کند.

هدف این مقاله جمع آوری اطلاعاتی راجب استیون ویلیام هاوکینگ و کتاب فوق العاده او به نام ذهن برتر رهایی از زندان جسم بود.





دانلود

دانلود فایل ها