دانلود کتاب فارسی ذهن آگاهی , کتاب ذهن آگاهی پروانه محمدخانی , کتاب درباره ذهن آگاهی , دانلود کتاب ذهن آگاهی , دانلود کتاب ذهن آگاهی mindfulness , کتاب شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی , کتاب ذهن اگاهی , ذهن آگاهی pdf

کتاب ذهن آگاهی

کتاب ذهن آگاهیمعرفی کتاب :

«ذهن‌آگاهی، اولین راهکار» به قلم صفورا جمالی و فرامرز کوثری، کتابی درباره یکی از مباحث حوزه روان‌شناسی مدرن به نام mindfulness یا ذهن‌آگاهی است. این اصطلاح به معنی توجه کردنِ عمدی و تمرکزی پذیرا و بدون قضاوت بر رخدادن افکار، هیجانات و احساسات در زمان حال است.

ذهن‌آگاهی همان گونه که از نامش برمی آید یک فرم یا شکل متفاوت از آگاهی است. ما عادت داده شده‌ایم که آگاهی و فهم خود از دنیا را فقط منحصر به کانال ذهن بدانیم. به عبارت دیگر هر وقت اراده کرده ایم از چیزی آگاه شویم، به ذهن متوسل شده ایم و از ذهن مان خواسته ایم تا آن را به کمک نمادهای معناداری که دارد یعنی تصاویر و خاطرات و رویاها و کلمات و… برایمان معنا دار سازد.

ذهن‌آگاهی باعث می شود به مرتبه بالاتری از ادراک و آگاهی جهش کنیم و مشکلات را از ابعادی بالاتر مورد بررسی قراردهیم. از سوی دیگر ذهن‌آگاهی با فاصله گرفتن از ذهن و یکی ندانستن خود با آن، امکان سوگیری و استدلال های سوگیرانه و قضاوت های قالبی را از ما می‌گیرد و در نتیجه این فرصت را برای ما فراهم می‌سازد که مشکل مورد بررسی را همانگونه که واقعا هست راه حل یابی کنیم.

ذهن‌آگاهی به معنای واقعی اولین راهکار و راه نجاتی است که همه روان‌درمانگران، مشاوران و مربیان زندگی و حتی تک تک انسان ها باید به آن متوسل شوند.

در چهار فصل این اثر با اصطلاح ذهن‌آگاهی در روان شناسی و مباحث مرتبط با آن همچون شروع ذهن‌آگاهی، موانع موجود در مسیر ذهن‌آگاهی و تکنیک‌های کاربردی آن آشنا خواهیدشد.

اطلاعات بیشتر :

دسته بندی: موفقیت و خودیاریروان‌شناسی عمومی
تعداد صفحات : ۱۰۱ صفحه
نوع فایل: ePUB
شابک: ۹۷۸-۶۰۰-۴۴۹-۵۹۹-۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶





دانلود

دانلود فایل ها