دانلود رایگان pdf کتاب هنر براق اندیشیدن نوشته (ترجمه) رولف دوبلی عادل فردوسی پور،بهزاد توکلی،علی شهروز

هنر ,فردوسی, فوتبال , اطلاعات , نویسنده ,عادل فردوسی پور,کتاب های رولف دوبلی, کتاب های عادل فردوسی پور،بهزاد توکلی،علی شهروز

اضافه به لیست علاقمندی ها

۲۸۰,۰۰۰ ریال

:۲۰۷۵۶
:عمران معماری نقشه برداری شهرسازی
:هنر براق اندیشیدن
:عمران معماری نقشه برداری شهرسازی
رولف دوبلی
عادل فردوسی پور،بهزاد توکلی،علی شهروز
: چشمه
:رقعی
:۱۳۹۴
:شومیز
:۳۲۵
:۲۸۰,۰۰۰ ریال

عبارات مهم : هنر

درباره کتاب:

نویسنده کتاب یک رمان نویس و کارآفرین است و این کتاب صرفا حاصل سال ها یادداشت برداری او در زمینه اشتباهات ذهنی است که جهت خود نوشته بود.

pdf+ دانلود رایگان کتاب هنر براق اندیشیدن

رولف دوبلی به خاطر نوشتن این کتاب بسیار معروف شد و این اثر از او به سرعت در صدر جدول کتاب های پرفروش آلمان راه یافت و به زبان های متعددی ترجمه شده است است.

فردوسی‌پور در مقدمه بر ترجمه‌ی فارسی این کتاب می‌گوید: تصور کنید در زمین هیچ خطایی اتفاق نمی‌افتاد. آن وقت واژه‌ای به نام پنالتی، اخطار و اخراج هم ‌معنا نداشت. اشک‌ها و لبخندها محو می‌شدند و قشنگی فوتبال هم ‌رنگ می‌باخت. آدم‌ها شبیه ربات‌های برنامه‌ریزی‌شده بودند که وظیفه‌شان بردن بدون کوچک‌ترین اشتباه بود. حالا تصور کنید که در این دنیا پهناور که هزاران زمین فوتبال را در خود جای داده، قرار می‌شد هیچ انسانی دچار اشتباه و اشتباهی نشود؛ آیا دنیا بهتری داشتیم؟

همه ما در طول روز در حال تصمیم گیری، فکر کردن، گزینش کردن، مقایسه کردن و… هستیم. یعنی کارهایی که به وسیله ذهن انجام می شود. ولی آیا واقعا این کار را درست انجام می دهیم؟ آیا از روی عقل و منطق تصمیم می گیریم و یا آیا منطقی گزینش می کنیم؟

دانلود رایگان pdf کتاب هنر براق اندیشیدن نوشته (ترجمه) رولف دوبلی عادل فردوسی پور،بهزاد توکلی،علی شهروز

این کتاب مشمول بر مواردی است که تحت عنوان اشتباهات ذهن آشنا می شود.

در واقع ما در طول فرآیندهای متفاوت ذهنی از جمله تصمیم گرفتن، گزینش کردن و… دچار خطاهایی می شویم که بعضا حتی چیزی از آن ها نمی دانیم.

این کتاب در ۹۹ بخش کوتاه تک تک خطاهایی که ذهن به شکل غیرعمدی و ناخودآگاه مرتکب می شود را بررسی می کند.

نظر نویسنده در مورد کتاب خودش:

لطفاً هنگام تورق این کتاب سه چیز را در ذهن داشته باشید: اول این‌که فهرست اشتباهات موجود در این کتاب کامل نیست. بی‌تردید، چیزهای جدیدتری کشف خواهند شد.

pdf+ دانلود رایگان کتاب هنر براق اندیشیدن

دوم این‌که اغلب این خطاها با یکدیگر مرتبط‌‌اند و این جای تعجب ندارد. هرچه باشد، تمام قسمت‌های مغز با هم در ارتباط‌‌اند. پیام‌های عصبی از یک قسمت مغز به قسمت دیگر می‌روند؛ هیچ ناحیه‌ای مستقل عمل نمی‌کند.

سوم این‌که من پیش از هر چیزی رمان‌نویس و سرمایه‌گذارم، نه دانشمند جامعه‌شناسی. من از خودم نه آزمایشگاهی دارم که بتوانم درباره‌ی اشتباهات شناختی آزمایش بکنم، نه گروهی از محققان را زیر دستم دارم تا از آن‌ها بخواهم اشتباهات رفتاری را کشف کنند.

در نگارش کتاب هنر براق اندیشیدن، به‌نظر خودم نقش مترجمی را دارم که کارش تبیین و جمع‌بندی چیزی است که خوانده و آموخته، آن‌هم با بیانی که جهت دیگران هم قابل‌درک باشد. احترام ویژه‌ی من جهت محققانی است که در دهه‌های اخیر از این اشتباهات رفتاری و شناختی پرده برداشته‌اند. موفقیت این کتاب اساساً پیشکشی است به مطالعات آنان. من عمیقاً مدیون آنان هستم.

برشهایی از کتاب:

دانلود رایگان pdf کتاب هنر براق اندیشیدن نوشته (ترجمه) رولف دوبلی عادل فردوسی پور،بهزاد توکلی،علی شهروز

از قسمت توهم کنترل می خوانیم: در کازینوها هنگامی که مردم به دنبال اعداد بالاترند، تاس را تا می توانند محکم می اندازند ولی اگر یک عدد کوچک بخواهند، خیلی با احتیاط این کار را انجام می دهند. طرفداران فوتبال هم فکر می کنند می توانند با حرکت دست و صورت در برابر تلویزیون نتیجه یک مسابقه را عوض کردن دهند که طبیعتا این کار به همان اندازه بی معناست.

از قسمت انحراف اطلاعات می خوانیم:تلاش جهت جمع آوری اطلاعات را فراموش کن. تمام تلاشت را بکن تا با حداقل اطلاعات گلیمت را از آب بیرون بکشی. این به تو کمک می کند تصمیم های بهتری بگیری. اطلاعات اضافی ارزشی ندارند، چه آن ها را بدانی و چه ندانی.

از قسمت تایید اجتماعی می خوانیم: اگر پنجاه میلیون نفر چیز احمقانه ای بگویند، آن چیز کماکان احمقانه هست. فرض کنید در مسیر یک کنسرت سر یک چهار راه با گروهی از آدم ها مواجه می شوی که همه به آسمان خیره شده است اند. بدون اینکه فکر کنی تو هم به اوجزل می زنی، چرا؟ تایید اجتماعی.

واژه های کلیدی: هنر | فردوسی | فوتبال | اطلاعات | نویسنده | عادل فردوسی پور | کتاب های رولف دوبلی | کتاب های عادل فردوسی پور،بهزاد توکلی،علی شهروز