دانلود کتاب یکسال در میان ایرانیان , دانلود کتاب یکسال در میان ایرانیان ترجمه منصوری , یک سال در میان ایرانیان+ذبیح الله منصوری , یک سال در میان ایرانیان ادوارد براون , دانلود رایگان کتاب یکسال در میان ایرانیان ادوارد براون , دانلود سفرنامه ادوارد براون , تاریخ ادبیات ایران ادوارد براون pdf , دانلود کتاب ادوارد براون

کتاب یکسال در میان ایرانیانمعرفی کتاب :

بین تمام سفرنامه‌هایی که از زبان خارجی‌ها درباره ایران تا الان خوندم، این کتاب اولین کتابی بود که این‌قدر دوستش نداشتم. نویسنده به شدت شیفته ایرانه. شیفتگی ش تو نوشته‌هاش پیداست و روی تفسیرش از رویدادها تاثیر گذاشته. این میزان پیدا بودن شیفتگی ش رو دوست ندارم.

خلاصه کتاب :

ادوارد گرانویل براون ‏متولد استوتز هیل، گلاسترشر انگلستان، خاورشناس و ایران‌شناس مشهور بریتانیایی بود. او کتاب‌های زیادی در زمینهٔ تاریخ و ادبیات نگاشته‌است.

آخرش را به زور تمام کردم.به نظرم اومد که نه نویسنده،نه مترجم منصف نبودند.

عرفی کتاب:(یکسال در میان ایرانیان)

توجه:متن توضیحات زیربازنویسی شده
(یکسال در میان ایرانیان)ادوارد براون از ایرانشناسان به اسم انگلیسی است که در سنه ۱۸۶۲ بدنیا آمد و در سنه ۱۹۲۵ از جهان رفت و مهم ترین کتابی هم که درباره ی ایران نوشته تاریخ ادبیات ایران است.(یکسال در میان ایرانیان)برااون به خااطر تسلط به زباان فاارسی و شنااخت اادبیاات و فرزاانش ی ااسلامی و ااصول بااوررهاای زررتشتی و باابی باا نخبگاان رروشنفکری اارتباط دااشت که لغاایت زماان…

کتاب “یک سال در میان ایرانیان” سفرنامه ای از ادوارد براون یکی از معروف ترین ایرانشناسان غربی است. براون از تبریز وارد ایران می شود و از راه زنجان (بخاطر دیدن خرابی های قلعه های بابیان از زمان جنگ شان با دولت) به تهران می آید. از تهران به قم و از آنجا به اصفهان و شیراز و یزد و کرمان سفر می کند. در شهرهایی که مدتی می ماند نه فقط با بابیان که با صوفی ها و زرتشتی ها هم تماس فکری می گیرد و اطلاعات جالبی درباره ی باورها و زندگی آنها می دهد. این کتاب چیزی فراتر از خاطرات سفر یک توریست به ایران است زیرا که براون علاوه بر آشنایی قبلی با فرهنگ ایران به زبان فارسی نیز تسلط داشته است.

مطالعه این کتاب را به همه کسانی که دوست دارند از دیدگاه یک ایران شناس غربی نسبت به فرهنگ و آداب و رسوم ایران و ایرانیان آشنا شوند توصیه می کنیم.

مشخصات کتاب:

نام کتاب: یک سال در میان ایرانیان

نویسنده: ادوارد براون

برگرداننده: مانی صالحی علامه

شمار برگ ها: 599

گنجایش: 15.69 MB

پسوند کتاب: PDF

ناشر: نشر نشر ماه ریز 1381

کتابشناسی:

ادوارد براون از ایرانشناسان به نام انگلیسی است که در سال 1862 بدنیا آمد و در سال 1925 از دنیا رفت و مهم ترین کتابی هم که دربارۀ ایران نوشته تاریخ ادبیات ایران است. براون به خاطر تسلط به زبان پارسی و شناخت ادبیات و فلسفۀ اسلامی و اصول باورهای زرتشتی و بابی با نخبگان روشنفکری ارتباط داشت که تا زمان مشروطه و پس از آن هم ادامه پیدا می کرد.
کتاب «یکسال در میان ایرانیان» حاصل سفر براون است که در سال 1887 یعنی حدود 9 سال پیش از انقلاب مشروطه به ایران آمد. طبق گفتۀ خودش پیش از این سفر پارسی را خیلی خوب صحبت می کرده و شرح گفتگویی ها را هم که در این سفرنامه نوشته معلوم می کند که شناخت او از زبان ما خیلی بیشتر از گفتگوهای روزمره بوده است. مثلاً در تهران از میرزااسدلله اصول فلسفۀ ملاهادی سبزواری را یاد می گیرد و در شیراز با دو پسر وصال شیرازی به گفتگوی ادبی می نشیند.
دوستانی که سفرنامۀ دکتر پولاک اطریشی را خوانده باشند می دانند که در آنجا با ریزه کاری های رفتار و کارهای روزمرۀ ایرانی های آن زمان آشنا می شویم. پولاک به خاطر شغلش با مردم عادی بسیار رفت و آمد داشت. براون برعکس به خاطر علاقه ای که به کارهای فکری داشت بیشتر با روشنفکران جامعه تماس داشته است. روشنفکر را اینجا به معنی کسی بکار می برم که کار فکری می کرده است. البته نوشته ی براون هم از جزئیات خالی نیست و از رسم و رسومی که دیده برایمان می گوید. و اتفاقا چون با زرتشتیان هم زیاد رفت و آمد داشته از رسم و رسوم و روحیه ی آنها بسیار می نویسد.
براون پیش از آمدنش به ایران کتاب کنت دو گوبینو را دربارۀ جنبش بابیه در سالهای 1850 خوانده بود و نوشته اش نشان می دهد که علاقه و کنجکاوی زیادی برای دانستن بیشتر دربارۀ جنبش بابی داشته است. براون زمانی به ایران آمده بود که اولا جنبش بابیه سرکوب شده بود و دوم اینکه خود بابیه هم دو دسته شده بودند که عدۀ کمی پیرو صبح ازل در قبرس بودند و بیشترشان پیرو بها در عکا در فلسطین. این پیروانشان در ایران نمی توانستند عقیدۀ خودشان را آشکار کنند و نوشتۀ براون نشان می دهد که تشکیلات مخفی داشته اند و او از شهر به شهر که می رفته با معرفی نامۀ آنها می توانسته با روشنفکران بابی آن شهر به گفتگو بنشیند.





دانلود

دانلود فایل ها