دانلود کتاب یادداشتهای علم جلد ششم , دانلود رایگان خاطرات اعلم , دانلود جلد هفتم خاطرات علم , خرید اینترنتی کتاب خاطرات علم , دانلود کتاب یادداشتهای علم نوشته اسدالله علم با ویرایش دکتر علی نقی عالیخانی , نقد کتاب خاطرات علم , خاطرات علم جلد هفتم

 

 

 

کتاب یادداشتهای علم

 

[zarinpalpaiddownloads id=”83″] — دانلود فایل PDF کتاب یادداشت ها و خاطرات علم 1-5

[zarinpalpaiddownloads id=”84″] — دانلود فایل mp3 کتاب صوتی یادداشت ها و خاطرات علم

درباره کتاب :

مجموعه ۷ کتاب از اسداله علم
.
با خرید این بسته به جای پرداخت ۱۰۵۰۰۰ تومان قیمت نسخه چاپی و۵۷۴۰۰ تومان قیمت نسخه الکترونیک، تنها 4900 تومان پرداخت کنید.
پس از دانلود و همگام‌سازی، کتاب‌های زیر به کتابخانه شما اضافه می‌شود:
-یادداشت‌های علم جلد ۱
-یادداشت‌های علم جلد ۲
-یادداشت‌های علم جلد ۳
-یادداشت‌های علم جلد ۴
-یادداشت‌های علم جلد ۵
-یادداشت‌های علم جلد ۶
-یادداشت‌های علم جلد ۷

نظرات کاربران :

با خوندن این خاطرات چیزی که بیشتر از هر چیز دیگهخودنمایی می کنه ، غیر دیپلماتیک و اصطلاحا خاله زنکی بودن کل سیساست داخلی و خارجی ماست ، شاید بتونم بگم واقعا پادشاه مملکت رو لی لی پوت تصور می کرده و مردم هم اونو زورو . اصلا جدیتی نیس،چند گاهعی که یه آدم جدی توش پیدا میشه هم با لجبازی و دگماتیسم خودش از پا در میاد ، مث مصدق! خوندنش خیلی جالب و مفیده واقعا
چیزی که توی این هفت جلد به شدت جالبه ترس شدید علم از “ارباب”ش هست؛ که باعث شده از ترس این که یادداشتهاش به دست شاه بیفتن، حتی توی نوشته هاش هم از شاه تملق کنه و یا انتقاد نکنه، ویا به قول معروف انتقادهاش به شاه رو “شکلات پیچ” کنه و بنویسه.
نکته ی دیگه ای هم که جالب بود برام مباهات علم توی چند جا به کشتار مردم توی دوره ی نخست وزیریش بود.
به نظر می رسه خیلی جاها علم بنا به دلایلی مثل ترس از افتادن یادداشت ها به دست شاه، علاقه به شاه و همچنین بدنامی در تاریخ موارد بسیاری از فسادها رو ذکر نکرده؛ خصوصاً فسادهایی که مربوط به شاه میشد (مثلاً گرفتن کمیسیون در قراردادهای تسلیحاتی) ولی نتونسته در مواردی مثل فساد اشرف، دولت و خصوصاً رقبای سیاسیش سکوت کنه.

علم چندین جا اشاره می کنه “که وضع فعلی باعث انفجار و انقلاب میشه” ولی شاه نه گوش شنوا داشته و نه تحلیل درست و حسابی از وضعیت مردم؛ مثلا اعتراضات دانشجوها رو “به تحریک روسها” می دونه و ..

البته مطالعه ی این چند جلد بسیاری از پیش فرض های ذهنی ما درباره ی پهلوی دوم در دهه 50 و پس از افزایش قیمت نفت رو زیر سوال می بره، مثلاً این تصور که شاه غلام حلقه به گوش آمریکا بود با مطالعه ی این کتاب از بین میره؛ هر چند وابستگی شدید شاه به آمریکا و ترس شدیدش از اونها موضوعیه که حتی علم هم کمتر سعی در لاپوشانی و ماستمالی کردنش داشت

معرفی کتاب :

مجموعه ۵ جلدی «یادداشتهای علم» از جمله آثاری است که به شرح خاطرات وزیر دربار محمد‌رضا پهلوی طی سالهای ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۶ اختصاص دارد.
جلد اول این مجموعه: خاطرات علم از ۲۴/۱۱/۴۷ الی ۲۹/۱۲/۴۸، جلد دوم از۱/۱/۴۹ الی ۲۱/۱۲/۵۱، جلد سوم از ۲۴/۱/۵۲ الی ۲۱/۱۲/۵۲، جلد چهارم از ۲/۱/۵۳ الی ۲۹/۱۲/۵۳ و جلد پنجم از۱/۱/۵۴ الی ۳۰/۱۲/۵۴ را در برمی‌گیرد و مسئولیت ویراستاری، تدوین، مقدمه‌نویسی و پاورقی‌های آن را علینقی عالیخانی، از دوستان نزدیک علم و وزیر اقتصاد دولتهای علم، منصور و هویدا در دهه ۴۰ برعهده گرفته است. به نوشته وی «از فحوای نوشته نخستین جلد یادداشتها بر می‌آید که جلد دیگری نیز پیش از آن نوشته شده که متاسفانه به بانک سپرده نشده است. در هیچ کجا نیز علم گفتگویی در باره از میان بردن آن نمی کند.»
همچنین گفتنی است علم در سال ۱۳۵۰ نیز به سبب برعهده داشتن مسئولیت برپایی جشنهای ۲۵۰۰ ساله، از نگارش خاطرات روزانه خود باز مانده است. نکته دیگر آن‌ که اگرچه عالیخانی در مقدمه‌ای که بر این مجموعه نگاشته آخرین خاطره علم را مربوط به زمان کناره‌گیری وی از وزارت دربار (یعنی اواسط مرداد ۱۳۵۶) عنوان می‌دارد ، اما آنچه تا کنون از این خاطرات به چاپ رسیده از آخرین روز سال ۱۳۵۴ پیشتر نمی‌رود.

مشخصات کتاب :

  • دسته بندی: تاریخ ، بسته‌های شگفت‌انگیز کتاب
  • ناشر: فیدیبو – تاریخ نشر: ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
  • زبان: فارسی
  • حجم فایل : 0.9 مگابایت – تعداد صفحات : ۰ صفحه
  • شابک:

    دانلود کتاب یادداشت‌های علم

  • یادداشت‌های علم کتابی است شامل خاطرات ، مشاهدات و یادداشت‌های امیراسدالله علم وزیر دربار محمدرضا پهلوی که دکتر علی نقی عالیخانی آنها را ویرایش کرده است. کتاب « یادداشت‌های علم » اهمیت تاریخی دارد زیرا اسدالله علم از یکسو تنها کسی در درون دربار پهلوی دوم بوده که یادداشت‌های خود را به یادگار نهاده و ثانیا از معدود افرادی است که از تمام زد و بندها ، ارتباطات و تحولات ریز و درشت درون درباردوم اطلاع داشته است .
  • یادداشت‌ های علم

    این کتاب در بر گیرنده خاطرات و یادداشتهای امیر اسدالله علم در فاصله زمانی ۱۳۴۷ تا ۱۳۵۴ خورشیدی است .
    کتاب یادداشت‌های علم که تا کنون شش جلد از آن به فارسی منتشر شده در دو جلد نیز به طور خلاصه به انگلیسی منتشر شده است. «یادداشت‌های علم» چاپ‌های متعددی در ایران بوسیله انتشارات ثالث، معین ، مازیار و کتاب سرا داشته است.

[zarinpalpaiddownloads id=”83″] — دانلود فایل PDF کتاب یادداشت ها و خاطرات علم 1-5

[zarinpalpaiddownloads id=”84″] — دانلود فایل mp3 کتاب صوتی یادداشت ها و خاطرات علم





دانلود

دانلود فایل ها