کتاب کافه پیانو رمانی ست بسیار دلنشین. اولین بار در سال 1386 توسط انتشارات چشمه به چاپ و نشر رسیده است.این کتاب اولین اثر فرهاد جعفری است که با استقبال بی نظیر مخاطبان رو به رو شد.کتاب به قدری پر مخاطب بوده است که در طی دوسال حدود بیست بار به چاپ رسیده است.و تا کنون بیش از پنجاه بار تجدید چاپ شده است.

جالب است بدانید شخصیت اصلی این کتاب نویسنده اش است. فرهاد جعفری در این کتاب گوشه ای از زندگی خودش و دخترش گل گیسو را به نگارش در اورده است.

داستان کافه پیانو در بازه زمانی میان فاصله طلاق همسرش تا تلاش های راوی برای تهیه مبلغ مهریه همسر سابقش بیان می شود. این مرد برای تهیه و تامین مبلغ مهریه کافه ای را افتتاح می کند با نام کافه پیانو. ارام ارام در کتاب اتفاقاتی را که در کافه اش رخ می دهد به نگارش در می اورد . گاهی نیز اتفاقات و حوادثی را که برای مشتریانش پیش امده اند را در کتاب جای می دهد. زندگی این نویسنده خوش قلم با فراز و نشیب های فراوان همراه است.فصل های کتاب شامل اتفاقاتی است که طی یک روز روی می دهد.خوب است بدانید که کتاب بیانی ساده و روان و یکدست دارد اما جذابیتش به حدی است که مخاطب حتی حاضر نیست رمان کافه پیانو را لحظه ای زمین بگذارد.

 

تکه هایی از این کتاب :

بهش گفتم: زندگی ما زندگی جالبی یه هما. بین تراژدی محض و کمدی ناب. دائم داره پیچ و تاب می خوره. یعنی یه جور غم انگیز، خنده داره یا شایدم یک جوره خنده دار، غم انگیز باشه!

——————————————————————————————–

یه جور غم انگیز؛ خنده دار. یا شایدم یه جور خنده دار؛ غم انگیز.


بابایی ما پولداریم؟ – نه، ما طبقه متوسط رو به پایینیم. – یعنی چی؟ – یعنی نه انقدر داریم که ندونیم باهاش چیکار کنیم، نه انقدر ندار و بدبخت بیچاره ایم که ندونیم چه خاکی بریزیم سرمون…متوسط بودن حال به هم زنه گل گیسو. تا می تونی ازش فرار کن. پشت سرت جا بذارش…نذار دستش بهت برسه.

——————————————————————————————–

.بهم می بازی یا نه؟ – گمونم ببازم.اما معنیش این نیس که تو ببری. – مگه ممکنه؟ – نشنیدی میگن بازی برد-برد یا باخت-باخت؟ – این یه جور شیره س که بازنده می ماله سر خودش. بازی حتما یه برنده داره یه بازنده. اینا همش پرت و پلاس…” ..بهم می بازی یا نه؟ – گمونم ببازم.اما معنیش این نیس که تو ببری. – مگه ممکنه؟ – نشنیدی میگن بازی برد-برد یا باخت-باخت؟ – این یه جور شیره س که بازنده می ماله سر خودش. بازی حتما یه برنده داره یه بازنده. اینا همش پرت و پلاس…”

 





دانلود

دانلود فایل ها