کتاب دوئل یکی از مشهورترین آثار آنتوان چخوف است و در سال ۱۸۹۱ منتشر شده. یکی از داستان های کوتاه و بلند چخوف هست. برای دانلود این کتاب می توانید از سایت yyjc/book اقدام کنید.

معرفی کتاب دوئل

داستان این کتاب در مورد مردی به نام لایوسکی است که با زن متأهلی به نام نادیژوا فیودورونا به شهری ساحلی فرار می کند. در کتاب دوئل آنها به امید زندگی جدید به آنجا می روند اما در آخر لایوسکی تمام وقتش را صرف قمار می کند و نادیژوا وارد روابط دیگری میشود.

آنتوان پاولوویچ چخوف کیست؟

اونی ساده ۲۹ ژانویه ی ۱۸۶۰ در گذشته ۱۵ ژوئن ۱۹۰۴ داستان نویس و نمایشنامه نویس روس بوده و بیشتر از 700‪ آثار ادبی خلق کرد

چخوف مهمترین داستان  کوتاه نویس کتاب دوئل است که در سال‌های پایانی تحصیلات متوسطه در تاگانروگ به کلاس تئاتر می رفت و در همین زمان بود که نخستین نمایشنامه خود را نوشت.

مجموعه آثار چخوف را در ۱۰ جلد انتشار دادند که این ده جلد شامل چهار جلد به داستان های کوتاه، یک جلد به رمان، دو جلد به نمایشنامه ها و سه جلد به نامه های او به همسر و دوستانش اختصاص داده‌اند.

در قسمتی از کتاب دوئل می‌خوانیم:

وقتى خورشید غروب کرد و تاریکى همه‌جا را فرا گرفت، حسى غریب و ناخوشایند به او دست داد. ترس از مرگ نبود، هنگام شام و بازى ورق به دلایلى مطمئن بود که دوئل راه به جایى نمى‌برد. بلکه ترس از اتفاقى بود که فردا صبح براى اولین بار در زندگى‌اش رخ مى‌داد. ترس از آغاز شب… او مى‌دانست که شبى دراز در پیش خواهد داشت که بى‌خوابى به سرش مى‌زند. و نه فقط به ون کارن و کینه‌اى که از او درد دل دارد، فکر مى‌کند، بلکه به انبوهى هم که از دروغ ساخته فکر خواهد کرد. ولى نه توانایى آن را دارد که از آن بگذرد و نه مهارت آن. انگار ناگهان بیمار شده بود.





دانلود

دانلود فایل ها