ویلیام فاکنر،رمان نویس آمریکایی و برنده جایزه نوبل ادبیات و پولیتزر بود.

کتاب خشم و هیاهوی او ، ششمین کتاب در فهرست صد رمان برتر انگلیسی قرن بیستم قرار دارد.

شهرت فاکنر به سبک تجربی او و توجه دقیقش به شیوه بیان و آهنگ نوشتار است.همچنین در نوشته هایش مکرراً از جریان سیال ذهن بهره می گرفته.

 

خلاصه کتاب : حرامیان،خاطره ای پر شور و هیجان انگیز که توسط پدربزرگی به نوه خود روایت می شود.داستان بر پایه سفر است ، سفری

ماجراجویانه به ممفیس.

شخصیت اصلی داستان نوجوانی است پر شر و شور که با دوستی خانوادگی،بدون اجازه خانواده راهی سفری جاده ای می شود و در طول راه در می یابد که کارگر خانه نیز خود را در ماشین پنهان کرده است.ماجراجویی ها و اتفاقات هیجان انگیز از این جا به بعد رقم می خورد…

 

نقد:

این رمان دومین جایزه پولیتزر رو برای فاکنر در سال 1962 به ارمغان آورد.با وجود اینکه این کتاب آخرین کار فاکنر هست اما به نظر من ساده ترین کارش هم هست و برای شروع میتونه کتاب مناسبی باشه.

در این کتاب با قلم فاکنر می توتید به خوبی اخت بشید و بعد سراغ کتاب های سخت ترش برید.

روایت کتاب پر کشش و خطی و متکی به ماجراست.

 

فضای تلخی که در کتاب موج می زد که می تواند بر روی مخاطب تاثیر گذار باشدو  از کیفیت بالایی برخوردار است.

 

مسائل نژادی و تقابل نژادهای سیاهپوست و سفید پوست به وفور در کتاب بهش پرداخته شده،که به طور قطع یکی از دغدغه های اصلی فاکنر بوده،و در نهایت نویسنده بدون هیچ جانبداری ،ویژگی های خوب و بد هر نژاد رو بیان می کنه.

اشاره به مسائلی همچون فحشا،از دست رفتن معصومیت،اعتماد و صداقت ،آن هم با بیانی شاعرانه کتاب رو عمیق تر و قابل تامل تر کرده.

شخصیت پردازی کتاب خیلی کامل و قوی هست به طوری که شخصیت ها گاهی شما رو مسحور ،گاهی شگفت زده و گاهی شوک می کنند.

 





دانلود

دانلود فایل ها