معرفی کتاب شبهای پیشاور

علّامه سلطان‌الواعظین شیرازی(ره) نویسنده کتاب شب‌های پیشاور از علمای بزرگ اهل تشیّع می‌باشد که برای اثبات حقانیّت این مذهب بسیار تلاش نموده‌اند، که از جمله می‌توان به سفرهای بسیار طولانی و مشقت‌بار به سرزمین‌های دول اسلامی که غالباً اهل تسنّن بوده‌اند اشاره کرد. البته درباره ایشان و کتاب حاضر به طور مفصّل در سرآغاز کتاب توضیحاتی آمده است.

و امّا کتاب شب‌های پیشاور مربوط به ده شب مباحثه مفصّل (6 الی 7 ساعت و گاهی تا نماز صبح) با علمای اهل تسنّن در شهر پیشاور پاکستان که غالباً اهل تسنّن می‌باشند است. جناب علّامه در این ده شب حقانیّت مذهب تشیع را با شیعه‌کردن اکثر علمای بحث‌کننده در آن مجالس اثبات نموده است که برای توضیحات بیشتر بخش آغاز سفر کتاب در این باره کامل نوشته است.

درباره اهمیّت این کتاب در عصر حاضر باید گفت که بسیاری از شبهات مطرح‌شده از طرف علمای اهل سنّت در این کتاب، شبهاتی است که هم‌اکنون از جانب بسیاری از مخالفان دین مبین اسلام در رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی، و گاهی عوام مردم مطرح می‌شود و متأسفانه قشر مذهبی و هیئتی معمولاً به علت مطالعه‌ی کم قادر به پاسخ‌گویی نیستند.

باشد که این کتاب با زبان ساده‌ی خود به مدد آمده و کمک به استحکام مذهب برحق تشیع و دفاع از حق پایمال‌شده ائمه‌ی‌ اطهار(ع) نماید.

چکیده متن:

و چون چهار نفر از مخبرین جراید و مجلّات مهم با حضور قریب دویست نفر از رجال و محترمین فریقین (شیعه و سنّی) مناظرات و مقالات طرفین را می‌نوشتند و روز بعد در جراید و مجلّات نشر می‌دادند داعی از روی جراید و مجلّات و مقالات و گفتارهای شبانه را یادداشت نموده و اینک آن مقالات و مناظرات است که به نظر قارئین محترم می‌رسد. فلذا این کتاب را موسوم نمودم به شب‌های پیشاور.

و آن‌چه در این مناظرات مورد بحث و گفتگو است، مستنبط از آیات قرآن مجید و اخبار معتبره و بیانات مهمّة محققّین و اساتید سخن و دانشمندان بزرگ و رؤسای دین و افاضات غیبی بوده است.

من به سرمنزل عنقا نه به خود بردم راه قطع این مرحله با مرغ سلیمان کردم





دانلود

دانلود فایل ها