_سینوهه

_میکا والتاری

_ذبیح الله منصوری

پی نوشت:

مرد و زن فقیری که هرگز صاحب فرزند نمی شدند نوزادی را در حالی که در سبدی بر رود نیل شناور بود می یابند و او را از رحمت آمون دانسته و تصمیم به پرورش او می گیرند و نام او را سینوهه می گذارند.

در ادامه سینوهه به کشور های مختلفی سفر می کند و به هویت خود نیز پی می برد.

او در بازگشت به مصر به عنوان سر شکاف سلطنتی فرعون منصوب می شود و ثروت زیادی نیز به کمک غلام خود کاپتا به دست می اورد.

 بخشی از کتاب:

تمام مدارس عالیه تبس به وسیله کاهنین اداره میشد و آنها نسبت به انتخاب کسانی که باید دراین مدارس درس بخوانند بسیار دقت میکردند تا کسانی را که مخالف آنها هستند ازین ندارس دور نگه دارند.

 

یک سرگذشت واقعی، جذاب، گیرا، عبرت آموز، پر از رمز و راز و اتفاقات مختلف هیجان انگیز… کتاب شخصیت پردازی خوبی دارد وفضاسازی کتاب حرف نداره جوری که واقعا موقع خواندنش خودتان را دران شرایط میتوانید ببینید،  موقع خوندن کتاب توی شهرهای تبس، بابل، غزه، سیریا، کرت، ممفیس، کاخ پادشاه های مصر، توی کوچه پس کوچه های فقیرنشین محله سینوهه قدم میزنیدو از دیدن مردم شون کیف میکنید.

مهم ترین چیزی که این کتاب یاد میدهد این است که در زندگی ما چقدر درگیر خرافات و افکارو عقاید پوسیده هستیم و این هیچ ربطی به دوره تاریخی مشخصی نداره، و سران یک کشور چقدر میتونن ازین قضیه سواستفاده کنند. این کتاب دید تان رو نسبت به زندگی و شرایط عوض میکند. و نکته جالب تر اینکه به شما نشان میدهد گذر زمان و تغییرات حکومتی و اقتصادی فقط روی زندگی اکثرمردم (همون عوام) تاثیرگذار است و اخص جامعه همیشه مصون از هرضرری هستند.

کتاب سینوهه از جمله کتاب هایی است که همیشه ارزش خواندن را دارد.





دانلود

دانلود فایل ها