درباره کتاب درخت عروسک:

بخشیدن بزرگترین کاریه که یه انسان می‌تونه تو زندگیش انجام بده،اما نه همیشه.گاهی باید نبخشیم واجازه بدیم آدمای خطاکار به مجازاتی که حقشونه برسن،شاید این طوری بتونن بفهمن زندگی شوخی نیست ودوباره اشتباهشونو تکرار نکنن.
جلال رفت…
اون سه‌تا بچه و زنش رو رها کرد
ناهید برای نجات زندگیش هرکاری کرد،حتی دبه ی نفت روی خودش ریخت و جلال رو تهدید کرد اگه بری خودمو میسوزونم…اما حیف که زن‌ وقتی مادر میشه همه‌ی وجودش میشه بچه‌هاش.
با رفتن جلال ناهید سوخت،نه با آتیش بنزین بلکه قلبش آتش گرفت از بی مهری مردش
سالها از رفتن جلال گذشته اما گذر ناهید و بچه هاش به خونه‌ی جلال افتاده و با مارال دختر جلال هم‌خونه شدن.

تحلیل کتاب:
قلم نویسنده روان است،احساسات شخصیت ها به طور کامل قابل درک است و می توان باان ها همزاد پنداری کرد و به خواسته هایشان هرچند خارج از عرف و در چهارچوب اخلاق احترام گذاشت‌.
یکی از مسائلی که نویسنده تو این کتاب بهش پرداخته ازدواج های خارج از عرف هست،عرف ما میگویدهمیشه مرد باید بزرگتر باشد عرف میگویدزن اگه ازدواج کرد و جدا شد یا همسرش فوت کرد نباید با یک پسر مجرد دوباره آشنا بشود عرف میگوید دختر مجرد نباید با مردی که از خودش بزرگتراستو بچه دارد ازدواج کند عرف و دین ما یک تعریف کلی از این روابط دارد. نویسنده ی جوان کتاب تابوشکنی کرده و به مایادآوری کرده است، عشق یعنی حالت خوب باشد..حتی اگر عشقی باشد که جامعه قبولش ندارد.

 ناهیدِ داستان  زن قوی و قابل احترامی است و می توان ازاو درس انسانیت و قوی بودن گرفت.زنی که خالق درخت عروسک شد.
درخت عروسک کتابی متفاوت اما بسیار زیبا و خواندنی است که می تواند به ما یاد اور شود هنوز هم تعداد زیادی از افراد جامعه هستند که تحت تاثیر تابو های موجود زندگی می کنند.





دانلود

دانلود فایل ها