دانلود رایگان pdf کتاب فلسفه ای جهت زندگی (تجربه و هنر زندگی 13) نوشته (ترجمه) ویلیام اروین محمود مقدسی

زندگی ,کتاب های ویلیام اروین, کتاب های محمود مقدسی, کتاب های گمان , دانلود pdf فلسفه ای جهت زندگی (تجربه و هنر زندگی 13) , دانلود رایگان فلسفه ای جهت زندگی (تجربه و هنر زندگی 13) , کتاب pdf فلسفه ای جهت زندگی (تجربه و هنر زندگی 13)

اضافه به لیست علاقمندی ها

[zarinpalpaiddownloads id=”85″] — دانلود فایل mp3 کتاب صوتی فلسفه ای برای زندگی

 

:۹۱۳۸۵
:فلسفه
:فلسفه ای جهت زندگی (تجربه و هنر زندگی 13)
:رواقیان
ویلیام اروین
محمود مقدسی
: گمان
:پالتویی
:۱۳۹۴
:۱۲
:۱۹.۶
:نرم
:۳۸۰

 

عبارات مهم : زندگی

درباره کتاب:

«از زندگی چه می‌خواهید؟ ممکن است بگویید همسری مهربان، کاری خوب و منزل ای زیبا. ولی اینها صرفاً چیزهایی است که «در» زندگی می‌خواهید. ولی پرسش این است که در میان چیزهایی که در جستجویشان هستید کدام‌یک جهت شما از همه ارزشمندتر است؟ … خیلی از ما اصلاً نمی‌دانیم نشانه مهم زندگیمان چیست. شاید بدانیم در هر دقیقه از زندگی یا هر دهه از عمرمان چه می‌خواهیم، ولی هرگز درنگی نکرده‌ایم تا به نشانه مهم زندگیمان بیندیشیم. … بدون فلسفه‌ای جهت زندگی ممکن است بد زندگی کنیم. یعنی با وجود تمام سرگرمی‌های لذّت بخشی که داریم ممکن است در آخر کار، زندگی را با تلخکامی به آخر ببریم و هنگامی که در بستر فوت افتاده‌ایم ببینیم تنها فرصتمان جهت زندگی را از دست داده‌ایم.»
ویلیام اروین، که مسئلهٔ اصلی‌اش یافتن راهی جهت «خوب زندگی کردن» هست، در این کتاب بعد از پرداختن به ضرورت داشتن فلسفه‌ای جهت زندگی به این پرسش می‌پردازد که «کجا باید به دنبال چنین فلسفه‌ای بگردیم؟» لیکن در دوران تازه فلسفه بیش از اندازه تخصصی شده است است و در کمتر دانشگاهی فلسفهٔ زندگی درس می‌دهند. ولی هر لحظه اینطور نبوده و بسیاری از فلاسفهٔ یونان و روم باستان نه تنها فلسفهٔ زندگی را عنوان ارزشمندی جهت تأمل می‌دانستند بلکه اصلاً باورشان بر این بود که نشانه مهم فلسفه همین است.
او به این نتیجه می‌رسد که کاوش در میان فلسفه‌های کهن راه نویدبخشی جهت یافتن چنین فلسفه‌ای هست. و از این میان فلسفهٔ زندگی رواقیون را یکی از بصیرت‌بخش‌ترین و قابل دفاع‌ترین‌ها فلسفه‌های زندگی می‌داند و می‌کوشد با بازبینی و دسته‌بندی این آموزه‌ها و با استفاده از تجربه‌های شخصی‌اش در مسیر رواقی زیستن نشان ‌دهد چطور بینش‌ها و توصیه‌های عملی رواقیون می‌تواند به ما آدم‌های دنیای امروز یاری کند بهتر زندگی کنیم.

خبرهای وابسته

» ملکیان: عالی ترین وجه جمع عقلانیت و معنویت را در «فلسفه ای جهت زندگی» بخوانید

[zarinpalpaiddownloads id=”85″] — دانلود فایل mp3 کتاب صوتی فلسفه ای برای زندگی

واژه های کلیدی: زندگی | کتاب های ویلیام اروین | کتاب های محمود مقدسی | کتاب های گمان | دانلود pdf فلسفه ای جهت زندگی (تجربه و هنر زندگی 13) | دانلود رایگان فلسفه ای جهت زندگی (تجربه و هنر زندگی 13) | کتاب pdf فلسفه ای جهت زندگی (تجربه و هنر زندگی 13)





دانلود

دانلود فایل ها