یکی از ویژگی های مشترکی که در بین تمامی مردم ایران زمین مشترک است ،علاقه به شعر وشاعران گرانقدر سرزمینمان است.کشور ما با داشتن بزرگانی در اثر شعر زبانزد تمام جهانیان است و نمی شود تاثیر اشعار را درفرهنگ ما نادیده گرفت.ما در این قسمت می خواهیم شمارا با کتاب شعر “دیوان اشعار” “محمدعلی بهمنی“آشنا کنیم.

محمدعلی بهمنی ازجمله شاعران توانمند دوران معاصراست که شعر گفتن را از همان دوره کودکی و نوجوانی آغاز کرده است ،درهمان دوران فریدون مشیری مسئولیت یک صفحه شعروادب به نام هفت تارچنگ را درمجله روشنفکر برعهده داشت.زمانی که محمدعلی بهمنی به واسطه چاپخانه با فریدون مشیری آشنا شده بود باعث شد که شعری از او درهمان مجله به چاپ برسد و همین موضوع باعث شد که اشعار او به صورت پراکنده در نشریه های مختلف به چاپ برسد.

درنهایت مجموعه دفاتر و اشعار او تحت عنوان “مجموعه اشعار محمدعلی بهمنی ” درقالب یک کتاب قرار گرفت.

درباره این اثر:

این اثر با مجموعه ی “باغ لال” آغاز می شود د درادامه مجموعه های “درفصل عطسه های پیاپی”،”در بی وزنی”،”لحظه های شماره شده”،”دغدغه های ثبت شده”،”امانم بده”،”فصلی دیگر” و”گاهی دلم برای خودم تنگ می شود” آمده است. پس ازآن مجموعه مثنوی های محمدعلی بهمنی مانند :”پدر”،”مست”،”چراغ”، “سکوت”و… و درادامه نیز مجموعه اشعار وی نیز آمده اند.

این کتاب شمال ۸۰۰ صفحه از آثار محمدعلی بهمنی است که حاصل بیش از ۴ دهه فعالیت اوست.

درباره محمد علی بهمنی:

وی در ۲۷ فروردین سال ۱۳۲۱ متولد شد،او درباره تولد خود می گوید:دو ماه به زمان تولّدم باقی‌مانده بود، که برادرم در دزفول بیمار می‌شود. خانواده هم از این فرصت استفاده می‌کنند تا به عیادتش بروند. این است که در قطار به‌دنیا آمدم و در شناسنامه‌ام درج شد متولّد دزفول، چون دایی من در ثبت احوال آن منطقه بود، شناسنامه‌ام را همان زمان می‌گیرد. البتّه زیاد آنجا نبودم، همان زمان ۱۰ روز یا یک‌ماه را در آنجا سپری کردیم.





دانلود

دانلود فایل ها