کتاب صوتی در گذرگاه جهان اثر فریدون مشیری است. این کتاب توسط معصومه عزیز محمدی خوانده شده است که ماه آوا سال 97 منتشر کرده است. قالب شعری گذرگاه جهان نو می باشد که سروده شده است. شما برای دانلود این کتاب صوتی از سایت وای وای جی سی بوک می توانید استفاده کنید.

معرفی کتاب صوتی در گذرگاه جهان

فریدون مشیری یکی از شاعران معروف معاصر است که این کتاب یکی از آثار این شاعر بزرگ است. مفهوم کتاب گذرگاه جهان در مورد گذرا و فانی بودن جهان می باشد که با زبان زیبا و لطیف به انسان یادآوری می کند که قدر زندگی اش را بداند و ذهن و جانش را با غم های گذرا آلوده نکند. فریدون مشیری در این شعر تلاش کرده است زیبایی های زندگی را بیان کند تا انسان نسبت به زندگیش خوشبین باشد.

کتاب صوتی در گذرگاه جهان

نقد و بررسی کتاب صوتی در گذرگاه جهان

«یادم آید که: دگر از تو جوابی نشنیدم
پای در دامن اندوه کشیدم.
نگسستم، نرمیدم.
رفت در ظلمت غم، آن شب و شب‌های دگر هم،
نه گرفتی دگر از عاشق آزرده خبر هم،
نه کنی دیگر از آن کوچه گذر هم
بی تو، اما، به چه حالی من از آن کوچه گذشتم!»

این چند مصرع را حتما بارها بارها در دوران دبیرستان شنیده اید. فریدون مشیری شعرهای عاشقانه دل انگیزی را می سراید. شعرهای مشیری سرشار از مضامین زیبا و لطیف عاشقانه است. پر از مفاهیمی است که انسان را بر می‌انگیزد و عواطفش را هوشیار می‌کند. شعر مشیری دارای روح و احساس است. در گذرگاه جهان یکی از آثار فریدون مشیری است که پر از مضامین امیدوارانه به زندگی می باشد. شعر او حال خوشی به انسان درگیر دنیا می‌دهد تا بتواند نگاه مثبت‌تری و امیدوارانه تری به زندگی داشته باشد. از میان آثار بی‌شمار و برجسته‌ی این شاعر گرانقدر و بزرگ می‌توان به «گناه دریا»، «نایافته»، «ابر»، «ابر و کوچه»، «بهار را باور کن»، «از خاموشی» و غیره اشاره کرد.





دانلود

دانلود فایل ها