معرفی کتاب زندگی شما پیام شماست (هماهنگی با خود و دیگران و کائنات)

خود را تغییر دهید تا جهان دگرگون شود! این مهم‌ترین آموزه‌ای است که اکنات ایسواران، استاد معنوی برجستۀ هندوستان، در کتاب زندگی شما پیام شماست (هماهنگی با خود و دیگران و کائنات) به شما می‌آموزد. این اثر یک برنامه هشت مرحله‌ای مراقبه از ادیان جهان را ارائه می‌دهد که برای یاری رساندن شما جهت رسیدن به آرامش و صلح درونی با خود و جهان هستی، تألیف شده است.

درباره کتاب زندگی شما پیام شماست:

در دو قرن گذشته، دنیا انقلاب‌های زیادی را به خود دیده است. برخی از آن‌ها موجب تغییرهای سودمندی شده، در حالی که برخی دیگر، رهاوردی جز رنج و عذاب نداشته است.

این کتاب، در فرآیند تدریجی تغییر خویشتن و هماهنگی با خود، می‌تواند همراه خوبی برای شما، اطرافیان و زمین باشد. اکنات ایسواران (Eknath Easwaran) کوشیده است تا نگاهی اجمالی به شیوه‌ای از زندگی داشته باشد، شیوه‌ای که هم از لحاظ درونی برآورندهٔ نیازهای شما و هم در ظاهر سودمند و مفید باشد. مطالب کتاب زندگی شما پیام شماست (Your Life is Your Message) را می‌توانید هم مستقیماً و هم به هر ترتیبی که احساس نیاز می‌کنید، بخوانید و به کار ببندید.

«زندگی شما پیام شماست» درباره آرمان‌ها صحبت می‌کند و معتقد است که آرمان، امری انتزاعی و مبهم نیست؛ بلکه نیرویی زنده است که درست به اندازه جاذبه زمین یا جریان برق، واقعیت دارد. آن دست از افرادی که این جسارت را در خود می‌‌بینند که با آرمان‌هایشان زندگی کنند، نیرویی بسیار سودمند را در زندگی‌های خود آزاد می‌‌کنند و همین نیرو به دنیایی که آنان در آن زندگی می‌کنند نیز منتقل می‌‌شود.

در این کتاب ارزشمند شما خواهید آموخت که با پیمودن 8 گام اساسی: مراقبه، تکرار مانترام، کاهش سرعت، توجه به یک اشاره، آموزش حواس، اولویت قرار دادن دیگران، همدم معنوی و خواندن عرفان می‌توانید به‌ طور منظم در حال دریافت و تقسیم انرژی وهمراهی‌های معنوی باشید. بیشتر توصیه‌های ارائه شده در این کتاب، بسیار ساده است. با این حال، اغلب، کار راحتی نیست که به تغییرهایی که در سبک زندگی بدان نیازمندیم جامه عمل بپوشانیم.

خواندن کتاب زندگی شما پیام شماست به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر خواهان یک تغییر جدی در زندگی‌تان هستید، این کتاب خارق‌العاده را از دست ندهید. تمامی دوستداران اندیشه‌های جهان‌وطنی و مطالب عرفانی را به خواندن این اثر شگفت‌انگیز دعوت می‌کنیم.

با اکنات ایسواران بیشتر آشنا شویم:

بنیانگذار مرکز مراقبه بلو مانتین در کلیفرنیا، اکنات ایسواران، سال 1910 در شهر کرالا در هندوستان متولد شد. وی یکی از برجسته‌ترین چهره‌های شناخته شده در زمینه عرفان و تصوف است. ایسواران که یک معلم معنوی محبوب شناخته می‌شود آثار کلاسیک حوزه عرفان را از زبان هندی به انگلیسی ترجمه کرده است؛ ترجمه‌‎هایی که طرفداران بسیاری در کشورهای غربی به ویژه آمریکا دارد.

جملات برگزیده کتاب زندگی شما پیام شماست:

– به اعتقاد من ،اگر انسانی معنویت را به‌ دست آورد،کل دنیا با او همراه خواهد شد و اگر انسانی سقوط کند،کل دنیا به همان اندازه سقوط خواهد کرد. (مهاتما گاندی)

– به‌ یاد داشته باشید، هر زمان که مشکل‌های دنیا سخت و طاقت‌فرسا به نظر آمد، شما مخزن بی‌انتهایی از انرژی و خلاقیت را با خود دارید که، در وقت نیاز، می ‌توانید به‌عنوان منبعی ارزنده مورد استفاده قرار دهید.

– بیدار شو! و سر از خواب جهل و بی‌خبری بردار؛ زیرا سپیده‌ دم حکمت و خرد سر برآورده است.

– نژاد انسان از یک خانواده است. انسان‌ها با یکدیگر برادر و خواهرند. همه جنگ‌ها، جنگ‌های داخلی هستند. (آدلای استیونسون)

در بخشی از کتاب زندگی شما پیام شماست: هماهنگی با خود و دیگران و کائنات می‌خوانیم:

فقط چند قرن پیش بود که روشنفکران سرتاسر اروپا معتقد بودند خورشید و ستارگان و سیاره‌ها همه به دور زمین می‌گردند. برخی از بزرگ‌‌ترین نوابغ در غرب ارشمیدس، افلاطون، ارسطو، دانته، کاملاً اطمینان داشتند که زمین مرکز جهان است. در این میان تنها یک مرد، کوپرنیک، بود که سخنی می ‌گفت متضاد با این فرضیه.

امروزه همه ما از همان دوران مهدکودک یاد می‌گیریم که خورشید، نه زمین، مرکز منظومه شمسی است و حتی همان خورشید، در کهکشان راه شیری، یکی از میان میلیاردهاست. اما اگر به دنیا و درونش به ‌دقت بنگریم، که به اندازهٔ دنیای بیرون، واقعی است، متوجه خواهیم شد که هر یک از ما همچنان معتقدیم که خود ما در مرکز دنیا هستیم. هنگامی که می‌گوییم «دوستت دارم»، چیزی که معمولاً منظور ماست، این است که «من هر کاری که بتوانم و از دستم برمی‌آید برای تو انجام می‌دهم، و این را پذیرفته‌ام که مرکز جهان هستم و مداری ثابت را به دور خود و آرزوهایم کشیده‌ام.

به عنوان استاد و آموزگار مراقبه، پنجاه سال است که دور و برم را جوانان احاطه کرده‌اند و فرصت‌های بسیاری داشته‌ام که بشنوم ژولیت به رومئو می‌گوید: «اگر تو همیشه در کنارم باشی، همه چیز عالی خواهد بود، چون من مرکزجهان هستم.» و رومئو در پاسخ می‌گوید: «حتماً عشقم، به همان اندازه که تو در کنارم هستی، چرا که من مرکز جهان هستم.» بیشتر مشکل‌های ما در دنیا ناشی از این است که ما، یا دوروبری‌هایمان، در زندگی می‌ کوشند بقیه را در دنیا به دور خود داشته باشند.





دانلود

دانلود فایل ها