دانلود رایگان pdf کتاب 1984 (نیلوفر) نوشته (ترجمه) جورج اورول صالح حسینی نیلوفر

داستان, داستان ,کتاب های جورج اورول, کتاب های صالح حسینی, کتاب های              	             		             		نیلوفر             	, دانلود pdf  										1984 (نیلوفر)										, دانلود رایگان  										1984 (نیلوفر)										, کتاب pdf  										1984 (نیلوفر)

اضافه به لیست علاقمندی ها

۱۸۵,۰۰۰ ریال

:داستان جهان
:1984 (نیلوفر)
:داستان های انگلیسی قرن 20
جورج اورول
صالح حسینی
: نیلوفر
:رقعی
:۱۳۹۴
:۱۴.۵
:۲۱
:نرم
:۳۱۴
:۱۸۵,۰۰۰ ریال


عبارات مهم : داستان

درباره کتاب:
کتاب «1984» نوشته‌ی اریک آرتور بلر با نام مستعار جرج اورول داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی است که حمیدرضا بلوچ آن را به فارسی برگردانده هست. 1984 تا‌به‌حال به بیش از 65 زبان متفاوت برگردان شده، میلیون‌ها نسخه از آن فروخته شده است و درنتیجه‌ی آن، جورج اورول به جایگاه ممتازی در ادبیات دنیا رسیده است.

با توجه به تصویر روشنی که اورول در این کتاب از نظام های تمامیت‌خواه ارایه می‌دهد، این کتاب بیانیه‌ی سیاسی شاخصی در رد نظام‌های تمامیت‌خواه (توتالیتر) و کمونیسم شمرده می‌شود. «جهان اورولی»، اصطلاحی است که به‌صورت خلاصه توتالیتاریسم و نظام‌های سرکوب‌گر را توصیف می‌کند. 1984 داستان وینستون اسمیت را روایت می‌کند؛ فردی که نماد یک شهروند عادی دگراندیش در دنیاهای اورولی است.

رمان 1984 را جورج اورول در سال 1949 نوشت، زمانی‌که جنگ دوم جهانی به‌تازگی به آخر رسیده بود و دنیا خطر تسلیم‌شدن در برابر دیکتاتوری را به‌خوبی فهمیده بود. در آن وقت جنگ سرد هنوز به معنای واقعی شروع نشده بود و در دنیای غرب روشنفکرانی به دفاع از کمونیسم برخاسته بودند. درواقع اورول این کتاب را جهت اخطار به غرب در مورد گسترش کمونیسم نوشت؛ ولی داستان این اثر را می‌توان تاحدودزیادی به شرایط حاکم بر تمام جوامع تحت سلطه‌ی حکومت‌ها‌ی استبدادی تعمیم داد. داستان در سال 1984 (35 سال بعد از تاریخ نگارش کتاب) در شهر لندن رخ می‌دهد. بعد از جنگ جهانی، حاکمان کشورهای قدرتمند به این نتیجه رسیده‌اند که اگر دنیا به همین ترتیب روند زیاد کردن ثروت را ادامه دهد، ارکان جامعه‌ی طبقاتی به خطر می‌افتد و حکومتشان سرنگون خواهد شد. آن‌ها تنها راه جلوگیری از این امر را نابودکردن ثروت تولید شده است در جنگی بی‌پایان می‌بینند.


واژه های کلیدی: داستان | داستان | کتاب های جورج اورول | کتاب های صالح حسینی | کتاب های نیلوفر | دانلود pdf 1984 (نیلوفر) | دانلود رایگان 1984 (نیلوفر) | کتاب pdf 1984 (نیلوفر)