دانلود رایگان pdf کتاب مسئله اسپینوزا نوشته (ترجمه) اروین د.یالوم حسین کاظمی یزدی صبح صادق

زندگی , سیاسی , داستان , نویسنده ,کتاب های اروین د.یالوم, کتاب های حسین کاظمی یزدی, کتاب های              	             		             		صبح صادق             	, دانلود pdf  										مسئله اسپینوزا

اضافه به لیست علاقمندی ها

۳۲۰,۰۰۰ ریال

:۶۶۰۳۱
:داستان جهان
:مسئله اسپینوزا
:داستان های آمریکایی قرن 20
اروین د.یالوم
حسین کاظمی یزدی
: صبح صادق
:رقعی
:۱۳۹۶
:۲۱.۶
:۵۰۳
:نرم
:۴۶۰
:۳۲۰,۰۰۰ ریال

عبارات مهم : زندگی

.: به نقل از سایت فروشگاه شهر کتاب
محبوبیت رمان های روان شناسانه اروین یالوم البته به پای محبوبیت کتاب های پائولو کوئیلو و جبران خلیل جبران نمی رسد ولی گویا بعد از انتشار کتاب «وقتی نیچه گریست»، آن دسته از مخاطبانی که هم خواهان ادبیات معنوی هستند و هم شیفته داستان و رمان، این نویسنده امریکایی را مطلوب یافته اند و آثارش را دنبال می کنند. یالوم این رمان را راجع به کسی نوشته که زندگی اش سراسر درگیری فکری بوده و البته اطلاعات زیادی راجع به شرح زندگی او در دست نیست. بسیاری – از جمله اروین یالوم – معتقدند که اسپینوزا با نوشته هایش دنیا را عوض کردن داد. او سیر سکولاریسم، مکتب سیاسی لیبرال دموکراسی و طلوع علوم طبیعی را سرعت بخشید و راه را جهت عصر روشنگری هموار کرد. آثار او در ۲۴ سالگی به وسیله یهودیان تکفیر شد و سپس تا آخر عمر به دست مسیحیان سانسور شد. اروین یالوم که اسپینوزا را یکی از قهرمانان بت شکن خود می داند، زندگی و تفکراتش را دستمایه قرار داده و رمانی فلسفی – روان شناختی نوشته هست. دو اثر قبلی او هم که اقبال مخاطبان ایرانی را به دست آورد، راجع به نیچه و شوپنهاور بود. مضمون رمان های یالوم، آمیزه ای از زندگی، فلسفه و روان شناسی است که تحولی را در علم روان پزشکی ایجاد کرده هست.

:خبرگزاری فارس.
این کتاب در دو بخش مهم نوشته شده است هست، نویسنده در ابتدا به زندگی اسپینوزا، فیلسوف هلندی پرداخته و سپس زندگی و چگونگی تاثیرپذیری «آلفرد روزنبرگ»، نظریه پرداز حزب نازی از اسپینوزا روایت می شود.
باروخ اسپینوزا متولد 1632 میلادی، فیلسوف هلندی است که اهمیت و عمق تفکرش تا سال‏ ها بعد از فوت وی درک نشد. اسپینوزا از بااهمیت ترین خردگرایان فلسفه در قرن هفدهم است و نام او به عنوان زمینه‏ ساز ظهور نقد مذهبی .و عصر روشنگری در قرن هجدهم نیز مطرح است.
در بخشی از کتاب می خوانیم: «شِرِم در جامعهٔ آمستردام قرن هفدهم کار رایجی بود. هر چند ماه یک بار، یک شرم اجرا می شد و هر فرد یهودی بالغی چندین بار شاهد یک شرم بود، ولی جمعیت حاضر در 27 ژوئیه شاهد یک شرم عادی نبود. خانوادهٔ اسپینوزا جهت همهٔ یهودیان آمستردام آشنا بود. پدر باروخ و همین طور عمویش اغلب در ماهاماد، هیئت حاکمهٔ کنیسه، خدمت می کردند؛ و هردوشان در قسمت مقدسان قبرستان دفن شده است بودند. سقوط والا مقام ترین افراد هر لحظه مردم را به هیجان می آورد: وجه تاریک تحسین، تلفیق حسادت با نارضایتی از عادی بودن خود فرد است… نه تنها فرد مورد شرم که علت آن، جمعیت گردآمده در کنیسهٔ تلمود تورات را کنجکاو کرده بود: شایعات از نهایت سخت گیری خبر می دادند. زیاد شرم ها ملایم بودند و فقط جنبهٔ ملامت در معرض عام داشتند و در نتیجه چند روز یا چند هفته زیاد طول نمی کشیدند. در مواردی جدی تر، مانند توهین به مقدسات، حکم طولانی تر می شد ـ که در یک مورد به یازده سال رسید. اگر شخص اظهار ندامت می کرد و مجازات تعیین شده است را می پذیرفت، امکان اعادهٔ حیثیت وجود داشت؛ ولی روز قبل از 27 ژوئیه شایعات از شرمی با سخت گیری ای بی نظیر خبر می داد…»
:به نقلاز سایت اطلا عات حکمت و معرفت:
اسپینوزا یکی از برجسته ترین فیلسوفان خردگرای بعد از رنه دکارت هست. اروین د. یالوم در کتاب «مسئله اسپینوزا» به سراغ اندیشه های او در حوزه الهیات و فلسفه سیاسی در قالب داستان رفته هست. از آن جا که اسپینوزا فیلسوفی منزوی و کناره گیر بوده هست، اطلاعات اندکی راجع به زندگی اش وجود دارد و یالوم هم در این داستان آنقدرها به این عنوان کاری ندارد. با این که رمان «مسئله اسپینوزا» راجع به یک فیلسوف برجسته و تأثیرگذار است ولی مخاطب مهم این اثر تنها کسانی نیستند که با فلسفه سر و کار دارند، بلکه تمام افرادی که به نوعی به ادبیات علاقمند هستند می توانند از مطالعه این اثر لذت ببرند. توصیه مهم دیگر این که نویسنده این کتاب یک روانشناس و روان درمانگر است و این رمان به نوعی رمانی روانشناختی هست. این رمان دو شخصیت محوری دارد: اسپینوزا و آلفرت روزنبرک، نظریه پرداز یهودستیزی حزب نازی که در دادگاه نورنبرگ به اعدام محکوم شد و این رمان در واقع واکاوی شخصیت و واکنش‌ها این و شخصیت هست. حسین کاظمی یزدی بر این نظر است که بنابراین حالا که یک آمریکایی میخواهد راجع به ی یک افسر نازی بنویسد، این طور به نظر می آیدکه قصد دفاع از یهودیان را دارد؛ ولی در واقع اینطور نیست. یالوم نگاهی واقع گرایانه به مسئله ی یهودیان دارد. او از یک سو ظلمی که در جنگ به آنها رفته است را بازگو می کند و از سوی دیگر به واسطه اسپینوزا نگاهی انتقادی به جامعه و شریعت یهود دارد. شخصیتی به نام فرانکو در این کتاب وجود دارد که اسپینوزا پرسشها مطرح شده است درکتاب اخلاق را با او در قالب دیالوگ مطرح می کند. همچنین نظرات سیاسی اسپینوزا را یالوم بنا به قول خودش از رساله الهی سیاسی اقتباس کرده هست. یالوم در این کتاب به خوبی توانسته چکیده ی جالبی از اندیشه اسپینوزا را ارائه دهد.

واژه های کلیدی: زندگی | سیاسی | داستان | نویسنده | کتاب های اروین د.یالوم | کتاب های حسین کاظمی یزدی | کتاب های صبح صادق | دانلود pdf مسئله اسپینوزا