شیر،کمد و جادوگر نام اولین و پرفروش ترین جلد از رمان های سرگذشت نارنیا می باشد‌.ماجراهای نارنیا مجوعه داستان هایی هستند که درژانر تخیلی قراردارند و پر از حادثه هستند که از هفت کتاب مستقل از هم تشکیل شده اند. اما نکته ای که درباره ان ها وجود دارد این است که قهرمانانی که در هرکدام از این داستان ها حضور دارند یکسان بوده و خواننده می تواند همه ان هارا به دنبال هم مطالعه کند.

نویسنده این مجموعه هفت گانه سی.اس.لوییس که ایرلندی است می باشد‌. شیر،کمد و جادوگرکه همان طور که گفته شد اولین کتاب از این مجموعه است در ان چهار نوجوان به نام های پیتر، سوزان ،ادموند ولوسی حضور دارند که در دوران جنگ جهانی دوم به خانه پروفسور پیری که در اطراف شهر لندن قرار دارد می روند و در انجا از سربازیگوشی درون کمدی قایم می شوند اما از ان طرف کمد وارد سرزمینی دیگر می شوند.که دنیایی خیالی و پراز رمز و راز به نام نارینااست. ان ها در نارینا اسیر جادوگری می شوند که بر سرما وتاریکی و زشتی فرمانروایی می کند ‌.این نوجوانان به کمک شیری که نام او اصلان است و تمثیلی از قدرت و بزرگی و عظمت خداست به مبارزه با جادوگر پی پردازند و درنهایت بعد از گذشت سختی های فراوان می توانند جادوگر را شکست دهند و خود ان ها پادشاهی سرزمین نارینا را به دست می گیرند و در اخر نیز به کمک همان اصلان به دنیای خود برمی گردند اما نکته ای که وجود دارد این است که در دنیای واقعی زمان تغییر نکرده است.

نکته ی مثبتی که در داستان های تخیلی وجود دارد ،دنیای ازاد و رها و پرو بال دادن به ان است،زمانی که از بند دنیاس واقعی رها می شویم و در سرزمین خیال گذر میکنیم بسیار شیرین و دلچسب خواهد بود و همین از دلایل علاقمند بودن به داستان های تخیلی است.





دانلود

دانلود فایل ها