کتاب رویای تالار سرخ اثر کائو ژوکین، نویسنده چینی در قرن هجدهم می باشد.این کتاب از جمله شاهکارهای ادبیات کلاسیک چین به شمار می رود که در زمان دودمان چینگ نوشته شده است. به طور کلی در مورد این کتاب دو نظریه و دیدگاه وجود دارد و ان هم این است که کتاب براساس زندگینامه شاعرمنچو در قرن هفدهم نالان هیسنگ ته نوشته شده است و دیدگاه بعدی این است که این کتاب زندگی نامه خود نویسنده می باشد.

مردم چین این کتاب را با نام داستان سنگ می شناسند.این کتاب در چین شان بسیار بالایی دارد به طوری که با اثار شکسپیر مقایسه می شود.علاوه بر اینکه این کتاب ارزش های ادبی بالایی دارد مردم چین معتقدند که این رمان بهترین نقطه شروع برای اشناشدن با فرهنگ ان هاست.

این رمان یک روایت عاشقانه است که ماجرای بائویو اشراف زاده و علاقه او به دوعموزاده اش و تردید در میان انتخاب میان ان دو را روایت می کند که داستان ان بسیار تاثیرگذار است و در کل داستانی دارد که نظر هر شخصی را به خودش جلب می کند.

لازم به ذکر است که از این کتاب چندین اقتباس سینمایی، اپرایی و تلویزیونی صورت گرفته است گفته شده رهبر پیشین چین و همسرش عاشق رمان بوده اند و مائو رهبر پیشین چین خودش ۲۵ بار این کتاب را خوانده است و به بقیه نیز توصیه کرده این کتاب را حداقل ۵ بار بخوانند.

کائو ژوکین درسال ۱۷۶۳ درگذشت ونوشتن این رمان نیمه کاره ماند و در نهایت این رمان در سال ۱۷۹۲ با پایانی که گائو ای برای ان درنظر گرفته بود به پایان رسید.

اگر شما هم با تعاریف موجود از این کتاب به ان علاقه مند شده اید پیشنهاد می کنم که حتما این کتاب را مطالعه کنید.





دانلود

دانلود فایل ها