کتاب دور دنیا در هشتاد روز اثر ژول ورن، رمانی با ژانر ماجراجویی است. این نویسنده فرانسوی اولین بار در سال 1873 موفق به چاپ این اثر پر حادثه و معروف شد. نویسنده این رمان به سه پیشرفت تکنولوژی زمان خودش توجه داشت که شامل: تکمیل اولین راه آهن بین قاره ای، اتصال راه آهن سراسری هند و تاسیس کانال سوئز بود.

چکیده ای از کتاب دور دنیا

فیلئاس فوگ شخصی بسیار دقیق و منظم از انگلیس، همراه با رفقای خود در باشگاه یک شرط بندی بزرگ می کند که دور دنیا را در هشتاد روز سفر کند. در این سفر ژان معروف به پاسپارتو که خدمتکار فیلئاس است، او را همراهی می کند. اما پلیسی ژان را به دلیل متهم بودن به سرقت یکی از بانک های انگلیس، در طی این سفر هشتاد روزه تعقیب می کند. در این سفر اتفاقات زیادی رخ می دهد که یکی از آنها نجات دادن یک زن بیوه مهاراجه هندی از مرگ با آتش توسط فیلئاس است. در تمام طول این سفر پلیس در تعقیب لجوجانه ژان است و به دلیل تغییر مکان های مدام برگ جلب ژان به دستش نمی رسد.

دیالوگ های ماندگار کتاب دور دنیا

این کتاب همانند تمامی کتاب های دیگر بسیار آموزنده و فلسفه محور بود. جملات و دیالوگ هایی در متون این رمان نهادینه شده است که بسیار بسیار می تواند در روند زندگی و افکار انسان ها تاثیر گذار باشد و ذهن ما را به رشد فکری جهت دار نزدیک تر کند. نمونه ای از این جملات عبارت اند از:

  •   چیزی که یک انسان می تواند تصور کند را انسان های دیگر می توانند به واقعیت تبدیل کنند.
  •   آقای فوگ بازی می کرد، ولی نه برای بردن، بلکه برای بازی کردن.
  • ممکن است فرصتی که دنبالش هستیم در آخرین لحظه فرا برسد.

هدف این مقاله آشنایی شما با کتاب دور دنیا در هشتاد روز و زنده کردن اشتیاق شما برای خواندن این رمان محبوب و فوق العاده بود.





دانلود

دانلود فایل ها