کتاب سقلمه دانلود, خرید کتاب سقلمه, دانلود رایگان کتاب سقلمه, دانلود رایگان کتاب سقلمه ریچارد تیلر, دانلود کتاب سقلمه ریچارد تیلر pdf, قیمت کتاب سقلمه, کتاب سقلمه pdf, خرید کتاب سقلمه ریچارد تیلر

سقلمه

مشخصات فنی

نویسنده/نویسندگان:  ریچارد اچ تیلر – کاس آر سانستین
مترجم:  مهدی حبیب الهی و دیگران
ناشر:  شفاف
موضوع:  اقتصاد رفتاری
مناسب برای:  بزرگسالان , تمامی گروه های سنی
شابک:  978-600-8671-35-0
سایر توضیحات:
چاپ روی کاغذ بالک اتریش ترجمه و ویرایش بسیار خوب
تعداد جلد: 1

معرفی کتاب سقلمه (nudge)

کتاب سقلمه (nudge) ، یکی از کتاب های کاربردی در حوزه ی اقتصاد رفتاری است که توسط ریچارد تالر Richard Thaler، اقتصاد دان دانشگاه شیکاگو، و کاس سانستین Cass Sunstein به رشته‌ی تحریر در آمده است.سقلمه در مورد انتخاب هاست، اینکه چگونه انتخاب می کنیم و چگونه می توانیم انتخاب های بهتری داشته باشیم و توانسته پرفروش ترین کتاب نیویورک تایمز، بهترین کتاب سال از دید اکونومیست و فایننشال تایمز شود.مازون در مورد این کتاب که بیش از ۷۵۰ هزار نسخه از آن را به فروش رسانده، می گوید : برای هواداران کتاب بلینک مالکوم گلدول و کتاب نوبلیست اقتصاد رفتاری، دنیل کانمن، تفکر سریع و کند، کتاب سقلمه یک نگاه انقلابی جدید بر تصمیم گیری ما است.در مصاحبه ی آمازون با ریچارد تالر، از او می پرسند که منظور تو از سقلمه چیست؟ و اینکه چرا مردم گاهی نیاز به این دارند که کسی سقلمه ای بهشان بزند؟

ادامه معرفی:

ریچارد تالر در پاسخ می گوید: “منظور ما از سقلمه، هرچیزیست که تصمیم های ما را تحت تاثیر قرار می دهد. به طور مثال یک تریای دانشگاهی می تواند به داشجویان برای داشتن رژیم بهتر سقلمه بزند و برای این کار سالم ترین غذا های خود را در معرض دید قرار دهد. در حال حاضر ما فکر می کنیم که وقت آن رسیده که موسسات، به همراه دولت، با به خدمت گرفتن علم انتخاب بیش از پیش کاربرپسند شوند و زندگی را برای مردم راحت تر کنند و به آنها در راستای بهتر شدن زندگی هایشان سقلمه بزنند.این کتاب دارای ۴ بخش اصلی است که تالر و سانستین در بخش اول به بررسی تفاوت‌های انسان‌ها و econها (موجوداتی کاملا منطقی که در تصمیم گیری همیشه به مبانی اقتصاد پایبندند و به دنبال حداکثر کردن مطلوبیت هستند) می پردازند و سپس تعدادی از سوگیری‌های ذهنی (bias) را بررسی کرده و در نهایت مفهوم کلی معماری انتخاب را بیان می‌کنند.

توضیحات کتاب:

در بخش‌های ۲ و ۳ به بررسی موردی تصمیم‌های ما در مورد پول و سلامتی پرداخته شده و هدف بهبود تصمیم‌های ما در مورد مسائل مهم زندگی است. در بخش چهارم هم مساله‌ی آزادی در تصمیم‌گیری‌ها و انتخاب موضوع اصلی است و تلاش شده که به سوالاتی مانند اینکه “آیا ما در تصمیم‌گیری‌های خود کاملا حق انتخاب داریم؟” و “تا چه حد باید به افراد برای انتخاب آزادی داد؟” پاسخ داده شود.
این کتاب که تا کنون به فارسی ترجمه نشده را می توانید به زبان اصلی مطالعه کنید. برای علاقه مندان به حوزه ی اقتصاد رفتاری مطالعه ی این کتاب بسیار جذاب و کاربردی خواهد بود.

درباره کتاب :

کتاب «سقلمه» نوشته ریچارد تیلر، برنده نوبل اقتصاد در سال ۲۰۱۷، یکی از کاربردی‌ترین کتاب‌های حوزه اقتصاد رفتاری است. منظور از سقلمه هرچیزی است که تصمیم‌های ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. کتاب سقلمه که به عنوان بهترین کتاب سال توسط اکونومیست معرفی شده، به شما یاد می‌دهد چگونه تصمیم بگیرید و انتخاب‌های خود را روز به روز بهتر کنید.سقلمه دارای چهار بخش اصلی است که بخش اول تفاوت‌های انسان‌ها را بررسی و پس از آن مفهوم کلی معماری انتخاب را بیان می‌کند. در بخش‌های بعدی به بررسی موردی انتخاب‌ها در مورد مسائل مهم زندگی، آزادی در تصمیم‌گیری‌ها و انتخاب موضوع اصلی است.





دانلود

دانلود فایل ها