همیشه و درهرزمان کتاب های روان شناسی، موفقیت و یا انگیزشی مورد توجه و استقبال مردم قرار گرفته است و می توان گفت همیشه در دسته کتاب های پرفروش بوده اند و دلیل آن هم ساده است!انسان ها همیشه درجست و جوی زندگی بهتر،شادتر،سالم تر و زیباتربوده اند و این مهم با درست زندگی کردن میسر می شود.در زندگی هرفردی چالش ها،شکست ها ،تلخی ها و موضوعات این چنینی وجود دارد که حالِ خوب انسان را تحت الشعاع خود قرار می دهند،هنر درست زندگی کردن این است که آدمی بداند در تک تک این لحظه ها باید چگونه برخورد کند ،چگونه در برابر سختی ها بایستد؟چگونه فرد بهتر وشادتری باشد یا اصلا چگونه خوب زندگی کند؟! همه این ها ذهن هرفرد را برای یک بار هم که شده به خود مشغول کرده است و این همان دلیلی است که کتاب های روانشناسی را محبوب می کند. در این قسمت با معرفی اثری به نام”چگونه کمال گرا نباشیم؟” از “استفان گایز” به ترجمه نرگس محمدی همراه شما هستیم.

شاید فکر کنید که کمال گرایی صفت خوبی است اما این ویژگی می تواند آسیب های جدی را به همراه داشته باشد.اصلا کمال گرایی چیست؟ وفرد وکمال گرا چه کسی است؟!

مثلا فرض کنید به کودکی می گویند که همیشه باید بهترین باشد و نسبت به همکلاسی های خودش برتری داشته باشد،ما با دادن این طرز تفکر به کودک جلو رشد و کودکی کردن اورا می گیریم و نمی گذاریم انطور که باید ازادانه و درچارچوب رفتار کند و اوهمواره در فکر برتر بودن و رقابت کردن است و همیشه بهترین جایگاه هارا برای خودش می خواهد ، و دوست دارد به هرنحوی که شده از همه برتر باشد.

گایز در این اثر تجربیات خود را با ما درمیان گذاشته است تا درباره کمال گرایی بیشتر بدانیم و سعی کنیم با معایب آن آشنا شویم تا یک فرد کمال گرا نباشیم.

 





دانلود

دانلود فایل ها