دانلود رایگان کتاب سينوهه پزشک مخصوص فرعون PDF

بررسی کتاب سينوهه پزشک مخصوص فرعون

مصر باستان سرزمین فوق العاده ای است که سالها ذهن متخصصان و باستان شناسان را اشغال کرده است. سرزمینی که اسرار بسیاری از آن هنوز ناشناخته است و هنوز هم می تواند شگفتی هایی را ایجاد کند. نویسنده فنلاندی میکاه والتاری خواننده را در یک سفر عجیب و غیرقابل باور در مصر باستان ،

جایی قبل از تولد مسیح ، در کتاب Sinohe ، پزشک فرعون قرار می دهد. اگر کمی به انسان شناسی و تاریخ علاقه دارید ، کتاب سینوچه ، پزشک فرعون ، یک انتخاب بی نظیر برای خواندن است.
جلد کتاب سينوهه پزشک مخصوص فرعون

کتاب درباره کتاب سينوهه پزشک مخصوص فرعون توسط میکاه والتاری

پزشک فرعون Sinohe ، که به انگلیسی با عنوان “eqyption” شناخته می شود ، برای اولین بار در سال 1945 به فنلاندی منتشر شد. این کتاب توسط نائومی والفورد در سال 1949 به انگلیسی ترجمه شد و از آن زمان به بیش از 40 زبان مختلف ترجمه شده است.

دانلود کتاب سينوهه پزشک مخصوص فرعون

سینو ، پزشک ویژه فرعون ، داستان مردی در دربار “آخناتن” است. والتاری این کتاب را به زبان سینو نوشت ، که به همه جوانب زندگی مصریان پرداخته است. او همه چیز را بدون سانسور و فراموشی به تصویر می کشد. در مورد اینکه سینوچه شخصیت واقعی است یا نه ، شک زیادی وجود دارد. اگرچه اثری از حضور وی در تاریخ مصر وجود دارد ،

اما اطلاعات دقیقی درباره زمان و حرفه وی در دست نیست. در سال 1954 فیلمی بر اساس این کتاب ساخته شد که مورد استقبال خوب مخاطبان قرار گرفت. این فیلم داستان سینوچه را در جوانی روایت می کند و جزئیات بسیاری از کتاب را نادیده می گیرد.

خلاصه داستان سينوهه پزشک مخصوص فرعون

در طول تبعید ، سینو داستان سالهای پزشکی خود را در مصر نوشت. او که هم در اشراف مصر بود و هم به مردم عادی خدمت می کرد ، به شکلی جذاب و دقیق بیانگر روابط فرهنگی ، اجتماعی و اعتقادات این مردم است. او که سالها در مصر زندگی نکرده است ، سفرهای خود را به بابل ، سوریه ، میتانی و جاهای دیگر روایت می کند.

این داستان در پانزده فصل نوشته شده است. عناوین فصول این رمان به شرح زیر است:

فصل اول: یک قایق رید
فصل دوم: خانه زندگی
فصل سوم: تب تب
فصل 4: مردم مردم
فصل پنجم: اخبار
فصل ششم: روز پادشاه دروغین
فصل هفتم: مینا
فصل 8: خانه تاریک
فصل 9: دم کروکودیل
فصل دهم: شهر خدایان
فصل یازدهم: شایستگی
فصل دوازدهم: ساعت آبی ، واحد زمان
فصل سیزدهم: پادشاهی آتوس روی زمین
فصل چهاردهم: نبرد مقدس
فصل 15: هرم هب

میک درباره میکا والتاری ، نویسنده کتاب سينوهه پزشک مخصوص فرعون

میکا والتاری ، نویسنده و روزنامه نگار فنلاندی ، در سال 1908 در پایتخت این کشو متولد شد. وی دوران کودکی و نوجوانی خود را در این کشور گذراند و پس از اتمام تحصیلات خود در رشته فلسفه ، مادری خود را به مقصد فرانسه ترک کرد.
میکا والتاری در طول زندگی نویسنده پرکاری بود.

او داستان های جرم ، شعرها ، فیلمنامه ها ، داستان های کوتاه و غیره را در کارنامه خود دارد. بیشتر شهرت او برای نوشتن رمان های تاریخی است. البته در کتابهای او عناصر تاریخی با تخیل نویسنده مخلوط می شوند. بنابراین ، کتابهای او اسناد تاریخی نیستند ،

دانلود کتاب سينوهه پزشک مخصوص فرعون

اما بسیاری از نکات تاریخی ، فرهنگی و انسان شناسی را منتقل می کنند. مهمترین و مشهورترین اثر این نویسنده قدرتمند فنلاندی سینوئه ، پزشک معروف فرعون است که شهرت خود را چند برابر کرد و او را به جهانیان معرفی کرد. دستمزدی که برای انتشارات سینوه‌ به دست آورد به گونه‌ای بود که وی برای بقیه عمر از نظر مالی ایمن بود.

والتري نيز پس از نوشتن اين اثر به بسياري از كشورها دعوت شد اما او بيشتر اين دعوت ها را رد كرد. وی حتی دعوت جمال عبدالناصر را برای بازدید از مصر رد کرد. جالب است که مفصل ترین و مشهورترین کتاب درباره تمدن مصر باستان توسط کسی نوشته شده است که تا به حال از این سرزمین بازدید نکرده است.
رمان های “مایکل پزشک سلطان سلیم” ، “فرشته سیاه” ، “مارک رومی” و “فراز قسطنطنیه” از دیگر آثار به جا مانده از این نویسنده است.
میکا والتاری معتبرترین نویسنده فنلاند تاریخ است. وی پنج بار برنده جایزه ادبیات ملی و مدال شیر فنلاندی ، بزرگترین جایزه ای که به هنرمندان این کشور داده می شود.
در صدمین سالگرد تولد والتاری ، عکسی از او با سکه 10 یورویی چاپ شد تا بیشتر به یاد او در ادبیات فنلاندی یاد شود. میکا والتر در هفتاد سالگی در زادگاه خود درگذشت.

ترجمه رمان سينوهه پزشک مخصوص فرعون به فارسی

سینوچه برای اولین بار پزشک فرعون “ذبیح الله منصوری” را به فارسی ترجمه کرد. انتشارات زرین این ترجمه را در سال 1365 در بازار کتاب ایران معرفی کرد. ترجمه ذبیح الله منصوری شباهت زیادی به متن اصلی کتاب ندارد و آقای منصوری جزئیات مختلفی را به این کتاب اضافه کرده است. «احمد بهپور» ، «حسین باتنی» و «فرشته کریمی» مترجمان دیگری هستند که این کتاب را در سالهای اخیر ترجمه کرده اند.
انتشارات آوا کتاب سینوچه ، پزشک ویژه فرعائو را منتشر کرده است





دانلود

دانلود فایل ها