دانلود رایگان pdf کتاب سال سی روزنگار مصور کشور عزیزمان ایران بعد از انقلاب اسلامی (خشتی کوچک) نوشته (ترجمه) رضا طاهرخانی

سال , ایران , تصویر ,اسلامی, انقلاب , ایرانی , تصویری ,کتاب های رضا طاهرخانی

اضافه به لیست علاقمندی ها

۷۰۰,۰۰۰ ریال

:۷۱۸۱۹
:تاریخ معاصر
:سال سی روزنگار مصور کشور عزیزمان ایران بعد از انقلاب اسلامی (خشتی کوچک)
:کشور عزیزمان ایران تاریخ انقلاب اسلامی
رضا طاهرخانی
: موسسه هنری رسانه ای اوج
:خشتی
:۱۳۹۱
:۱۳.۶
:۱۳.۹
:سخت
:۱۳۹۰
:۷۰۰,۰۰۰ ریال


عبارات مهم : سال

درباره کتاب:
این کتاب به همت رضا طاهرخانی و با همکاری بیش از 300 عکاس ایرانی تدوین شده است هست. عکس‏ها به شکل ترتیب تاریخی از سال 1357 شروع شده است و تا انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 ادامه یافته است.
“سال سی” که نخستین نوع از کتب تاریخ مصور معاصر در کشور عزیزمان ایران است به تمام وقایع مهم سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی سه دهه بعد از انقلاب اسلامی پرداخته است.
نتیجه سه سال تحقیق و پژوهش گروه تولید کننده، فهرست جامعی از تمام رخدادهای کشور عزیزمان ایران شد، بعد از آن جهت یافتن تصویر هر یک از رخدادها به عکاسان متفاوت ایرانی مراجعه و سه میلیون تصویر را خریداری نمودند. در مرحله بعد عکسهای هر رخداد را امتیازبندی کردند و عکسهای ترجیح داده شده است را جهت به تصویر نوشت و اصلاحات فنی اقدام نمودند.
رضا طاهرخانی تدوینگر مجموعه در مورد این کتاب اظهار داشت: «شاید جهت رخدادی تصویری ثبت نشده باشد ولی به جرات می گویم تصویری نبوده که خواسته باشیم به مناسبت رخدادی کار کنیم و به دست نیاورده باشیم. او البته “سال سی” را حاصل زحمات همه عکاسان و خبرنگاران تصویری دانست که با تصویر های ارزش در این مجموعه حاضر هستند.»
از شاخصه های این کتاب این است که از تصویر سیاه و سفید تا تصویرهای هفت رنگ آن با دقت بسیار اصلاح و تنظیم فنی شدند. از سوی دیگر انتشار کتاب تصویر 1300 صفحه ای با حفظ کیفیت تصویر و کتابسازی مناسب اتفاقی بود که چاپخانه ها و صحافیها در کشور عزیزمان ایران از انجامش سر باز می زدند، تا آنجا که کتاب روزنگار مصور کشور عزیزمان ایران قرار شد در چین چاپ شود! اتفاقی که به همت گروه هنری و تولید این کتاب رخ نداد.


واژه های کلیدی: سال | ایران | تصویر | اسلامی | انقلاب | ایرانی | تصویری | کتاب های رضا طاهرخانی