خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

پازل تکمیل‌کننده طرح خاورمیانه بزرگ آمریکایی-صهیونیستی , کردستان مستقل

چرا از میان شهرهای آزاد شده است در چنگال داعش، هنوز شهر راهبردی رقه آزاد نشده و داعش همچنان از این شهر به عنوان پایتخت سوری خود یاد می‌کند و آمریکا کردها را مأمور بازپس‌گیری این شهر کرد؟

پازل تکمیل‌کننده طرح خاورمیانه بزرگ آمریکایی-صهیونیستی , کردستان مستقل

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، تا به امروز 6 سال از شروع جنگ نیابتی آمریکا در سوریه می‌گذرد و هر چه وقت پیش می‌رود، اهداف شوم این ناآرامی‌ها زیاد از قبل نمایان می‌شود، اهدافی که در ظاهر جنگ تروریسم با سوریه و عراق بود، ولی امروزه معلوم شده است بزرگ‌ترین نشانه آمریکا و دار و دسته‌اش تجزیه سوریه و عراق و عملی کردن پروژه شوم خاورمیانه بزرگ است.

خاورمیانه بزرگ چیست؟

تفرقه بیانداز و حکومت کن و یا جدا کن و غالب شو، این عبارت همواره در تاریخ بشر با نام لشکرکشان و جنگ طلبان بزرگ و قدرت‌های استعماری سلطه‌گر و انحصار طلب معادل بوده است که نخستین بار به وسیله برنارد لوییز یکی از افراطی‌ترین یهودیان دنیا در غالب یک راهبر ژئوپلیتیک مطرح شد. وی را تاثیرگذارترین تاریخدانی می دانند که بعد از جنگ جهانی دوم در مورد دنیای اسلام و خاورمیانه کار کرده هست.

پازل تکمیل‌کننده طرح خاورمیانه بزرگ آمریکایی-صهیونیستی , کردستان مستقل

برنارد لوئیس یک یهودی طرفدار اسرائیل است که دنیای اسلام و خاورمیانه را به خوبی می شناسد. سال‌ها در مورد تاریخ این منطقه مطالعه کرده و به آرشیوهای آخرین امپراطوری مسلمانان دسترسی داشته و چگونگی اضمحلال آن و در نتیجه فراهم شدن امکان تاسیس کشور مجعول اسرائیل را دقیقا بررسی کرده هست. علاقه او به عنوان تفرقه در دنیای اسلام و زمینه های آن از همین جا باید نتیجه گیری شود که رساله دکترای او مربوط به بررسی تکوین فرقه اسماعیلیه است که در نوع خود یکی از بزرگترین انشعاب ها و تفرقه های تاریخ امت اسلامی به شمار می رود.

برنارد لوئیس بهتر از هر شرق‌شناس دیگری تاثیر این تفرقه ها و جدایی ها را بر پیکره اسلام و مسلمانان می فهمد. از همین روست که نتیجه یک عمر تلاش و مطالعه خود را در طرحی گردآوری کرده است که شاکله آن را تجزیه خاورمیانه تشکیل می دهد. طرح او به دنبال استفاده از تجربیات تاریخی تفرقه افکنی عقیدتی در دنیای اسلام و تلفیق آن با تجربه تکه تکه سازی سرزمینی امپراطوری اسلامی عثمانی است تا به زعم خود یک بار جهت هر لحظه به «خنثی سازی» مهم‌ترین بخش از سرزمین های اسلامی، خاورمیانه، موفق شود.

چرا از میان شهرهای آزاد شده است در چنگال داعش، هنوز شهر راهبردی رقه آزاد نشده و داعش همچنان از این شهر به عنوان پایتخت سوری خود یاد می‌کند و آمریکا کردها را مأمور بازپس‌گیری این شهر کرد؟

برنارد لوئیس جهت نخستین بار در نشست سال 1979 اعضای بیلدربرگ در اتریش در مورد طرح خود سخن گفت. او طرح خود را که مشمول بر تجزیه کشورهای خاورمیانه از جمله کشور عزیزمان ایران به کشورهای کوچک قابل مدیریت بود، جهت سران اقتصادی و سیاسی شرکت کننده در بیلدربرگ ارائه داد. در این طرح کشورهای خاورمیانه بر اساس بنیان‌های زبانی، نژادی و منطقه‌ای تکه پاره می‌شوند. بر اساس این طرح، انگلیس باید از شورش‌های قومی، اقلیت‌هایی مانند دروزی‌ها در لبنان، بلوچ‌ها، ترک‌ها و کردها در ایران، علوی‌ها در سوریه، عیسویان در اتیوپی، فرقه‌های مذهبی در سودان، قبایل عرب در کشورهای متفاوت عربی، و به خصوص کردها در عراق و ترکیه حمایت کند.

هدف این طرح، تکه تکه کردن خاورمیانه و تبدیل آن به موزائیکی از کشورهای کوچک و ضعیف در حال مسابقه با یکدیگر است تا از این طریق قدرت جمهوری‌ها و پادشاهی‌های فعلی تضعیف گردد که روزی از طریق داعش، روزی طالبان و روز دیگر گروه‌های استقلال‌طلب دنبال می‌شود.

کشور عزیزمان ایران در این طرح اهمیت فوق العاده استراتژیکی دارد. هرگونه عوض کردن در مرزهای جغرافیایی کشور عزیزمان ایران به آسانی خواهد توانست کشورهای همسایه آن به خصوص عراق، ترکیه و پاکستان را به آسانی بی ثبات ساخته و به پیشرفت طرح برنارد لوئیس جهت بالکانیزه کردن دنیای اسلام کمک بزرگی نماید. از این رو سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل جهت پیش برد طرح لوئیس در کشور عزیزمان ایران عملیات های سنگین و پر هزینه‌ای را انجام می‌دهند.

اقدامات و اهداف آمریکا در سوریه و عراق زیاد جهت نفوذ و ایجاد جای پا در تحولات آینده این دو کشور و دوران پسا داعش سوریه و عراق و جلوگیری از نفوذ کشور عزیزمان ایران و حزب‌الله در این دو کشور هست، لیکن واشنگتن نفوذ تاثیرگذار و قابل اعمال در سطح سیاست و حکومت و همچنین نیروی قابل اعتماد در سوریه و عراق را نداشته و در حال تلاش جهت فراهم کردن اهرم داخلی و نیروهایی است که بتوانند در برابر دولت‌های مردمی و قانونی این دو کشور بایستد؛ نیروهای مخالفی که تبعات داعش را نداشته باشند و در عین حال مورد تاییدشان نیز باشد تا اهداف غرب را تامین کنند.

ظهور دولت کردی بر ژئوپلتیک منطقه و توازن آن تاتیرات عمیق خواهد داشت. کردها تنها در عراق نیستند. همگرایی و داشتن وطن کردی از مجموعه کشورهای دارای جمعیت کرد، روش کلان کردها بوده که بر هر واگرایی میان آنان، غلبه دارد. شاید بارزانی باید به خود بیاید تا ببیند که در باتلاق بازی آمریکایی اسرائیلی غرب گرفتار شده است و باید از آن خارج شود. شرایط حاکم نشان می‌دهد آنکارا که در صف اول جنگ در قبال اعلام استقلال کردستان بود، امروز در صف اول شناسایی آن خواهد بود. اعلام استقلال کردها با توجه به معضل کردی ترکیه می تواند سنگین ترین هزینه را به ترک ها تحمیل نماید و شاید به همین علت است که این کشور مرزهای خود را به روی اقلیم کردستان بسته است.

پازل تکمیل‌کننده طرح خاورمیانه بزرگ آمریکایی-صهیونیستی , کردستان مستقل

بزرگ‌ترین نشانه ایجاد خاورمیانه بزرگ

تولد کشورهای تازه با نام و عنوان‌های جدید؛ آن در خدمت آمریکا و اسرائیل

۱- کشور کردستان

چرا از میان شهرهای آزاد شده است در چنگال داعش، هنوز شهر راهبردی رقه آزاد نشده و داعش همچنان از این شهر به عنوان پایتخت سوری خود یاد می‌کند و آمریکا کردها را مأمور بازپس‌گیری این شهر کرد؟

این کشور از بخش‌های کردنشین ایران، عراق، ترکیه و سوریه، تشکیل شده است که از دیاربکر ترکیه تا تبریز کشور عزیزمان ایران امتداد یافته هست. رالف پیترز، سرتیپ دوم بازنشسته ارتش آمریکا کشور کردستان را آمریکایی‌ترین کشور در گستره بین بلغارستان و ژاپن می‌داند.

۲- کشور بلوچستان.

این کشور از بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان ایران، کویته بلوچستان پاکستان و استان نیمروز افغانستان به وجود می‌آید.

۳- دولت مقدس (sacred) مکه و مدینه.

پازل تکمیل‌کننده طرح خاورمیانه بزرگ آمریکایی-صهیونیستی , کردستان مستقل

این دولت، در شهرهای مکه و مدینه عربستان سعودی، در کرانه دریای سرخ، بر روی نقشه دیده می‌شود. این کشور، جهت مسلمانان، مانند واتیکان جهت مسیحیان خواهد بود.

۴- کشورهای عراق شیعه و عرب سنّی.

عراق کنونی، به سه کشور با اقلّیت‌های قومی و مذهبی تجزیه شده، در نقشه دیده می‌شود. عراق سنی در منطقه شمالغرب عراق ، به نام کشور عرب سنی، عراق شیعه در جنوب عراق به اضافه شرق اروندرود ایران، دیده می‌شود. کشور عرب سنی، از منابع نفتی در جنوب و خلیج فارس محروم می‌شود.

کردستان عراق هم به کشور بزرگ کردستان در خاورمیانه تعلق می‌گیرد.

سرلشکر محمد باقری مدیر ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به مسئله استقلال کردستان عراق گفت: بلای امروز دنیا نداشتن رهبری مقتدر و یا تبعیت نکردن از رهبران موجود هست، استقلال کردستان نباید رخ بدهد، لیکن به ضرر ملت عراق و منطقه هست. تبعیت از رهبری واحد، امنیت ابدی به عراق می‌دهد.

همه چیز از دو سال پیش شروع شد

اقدام دو سال پیش آمریکایی‌ها در سپردن عملیات بازپس‌گیری رقه به وسیله نیروهای دموکرات سوریه با پشتیبانی ائتلاف تحت امر آمریکا این پرسش را مطرح کرد که دادن این ماموریت به کُردها و اعلام پشتیبانی همه‌‌جانبه از این نیروها و بزرگ‌نمایی قدرت کُردها چه اهدافی را دنبال می کند؟ چه چیز آمریکا را در اقدامی بی‌‌سابقه به حمایت از کُردها واداشته است؟ شاید در آن وقت این جواب به ذهن‌ها رسید که آمریکا می‌خواهد کردها نیز در سوریه اعلام وجود کنند و با آزادی رقه به سمت شمال سوریه رفته و با کردهای عراق هم‌مرز شود. کُردهای سوریه ضمن تصرف پایتخت داعش در سوریه به‌ عنوان فاتحان رقه، از یک ‌سو حق حکومت بر آن را به دست می آورند و از سوی دیگر به‌ عنوان نابودکنندگان داعش مورد تایید اذهان عمومی قرار می‌گیرند، تاییدی که مشروعیت بخشی به استقلال کُردها به رسمیت شناختن تشکیل کشوری مستقل به نام «کردستان» جهت آنهاست.

اما، اعلام حمایت آمریکا از کُردها صرفا به علت اهداف سابق نبود و ما امروز نتیجه آن را می‌بینیم که می‌شود رفراندوم استقلال کردستان و حمایت همه‌جانبه آمریکا و اسرائیل. خود آمریکایی‌ها هم می‌دانند که تاریخ انقضای «داعش» تمام شده است و اکنون درصدد عوض کردن جغرافیای داعش هستند تا هم نقشه‌‌هایشان را در مناطق دیگر محقق کنند و هم مرحله بعدی سناریو عوض کردن نقشه خاورمیانه را محقق کنند و گامی دیگر به تاسیس کردستان مستقل که رژیم صهیونیستی بیشترین بهره را از تشکیل آن خواهد برد، نزدیک شوند, لیکن داعش یک دولت با تمامیت ارضی نبود و هر لحظه امکان آخر یافتن حیات آن می‌رود، ولی اقلیم کردستان در صورت تبدیل شدن به کشور، دارای تمامیت ارضی و تمامی حقوق بین‌الملل خواهد بود که می‌تواند از اسرائیل دفاع کند.

رژیم صهیونیستی از اینکه تشکیل چنین دولتی را در جهت منافع امنیتی خود بنامد، نیز هیچ ابایی ندارد. «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم ماه گذشته در جریان سفر 10 روزه خود به آمریکای لاتین پیش از شرکت در مجمع عمومی شرکت ملل با صراحت از جدایی کردستان حمایت کرد. وی نه تنها گفت از همه‌پرسی جدایی کردستان حمایت می‌کند بلکه علنا از “تشکیل یک دولت کُردی مستقل” در منطقه نیز حمایت کرد.

جالب آنکه وی در حالی اعلام کرد که از تلاش کُردها جهت داشتن یک دولت مستقل حمایت می‌کند که تاکنون هم او و هم سران فعلی و سابق این رژیم بارها اعلام کرده‌اند اجازه تشکیل یک دولت فلسطینی مستقل را در اراضی اشغالی نمی‌دهند.

در هر حال تمامی نژادهای منطقه مثل کردها، فارس‌ها، اعراب و ترک‌ها با هر دین و مذهبی نباید اسیر این بازی شیطان بزرگ شوند و اتحاد خود را از دست بدهند، لیکن تاریخ نشان داده که اتحاد رمز پیروزی هست، پیروزی‌هایی که در جنگ تحمیلی عراق به ایران، جنگ سوریه و جنگ عراق به خوبی نمایان شد و به تارک تاریخ نشست.

گزارش از حمیدرضا قربانی

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: خاورمیانه | اسرائیل | استقلال | آمریکایی | آمریکا | کردستان | اسرائیل | استقلال | سوریه | تاریخ | ایران

پازل تکمیل‌کننده طرح خاورمیانه بزرگ آمریکایی-صهیونیستی , کردستان مستقل

پازل تکمیل‌کننده طرح خاورمیانه بزرگ آمریکایی-صهیونیستی , کردستان مستقل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *