خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

راز قتل مالک لامبورگینی و فراری و کلوب یوونتوس چیست؟ ، چرا ادواردو آنیلی به ثروت افسانه‌ای پدرش پشت کرد؟

شهید ادواردو آنیلی فرزند سناتور جيانی آنيلی، میلیاردر ایتالیایی است که در این گزارش به بخش‌هایی از زندگی وی می‌پردازیم.

راز قتل مالک لامبورگینی و فراری و کلوب یوونتوس چیست؟ ، چرا ادواردو آنیلی به ثروت افسانه‌ای پدرش پشت کرد؟

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، به مناسبت سالگرد تولد شهید ادواردو آنیلی در این گزارش به بخش هایی از زندگی وی می پردازیم.
شهید (مهدی) ادواردو آنیلی فرزند سناتور جيانی آنيلی،در 6 ژوئن 1954 در نیویورک به دنیا آمد. پدرش میلیاردر ایتالیایی است و صاحب کارخانه های ماشین سازی فیات، فراری، اوبکو، لامبورگینی، لانچیا، آلفارمو، چندین کارخانه صنعتی، بانک های خصوصی، شرکت های طراحی مد و لباس، روزنامه های لاستامپا، کوریره، دلاسرا و کلوب فوتبال یوونتوس بود. پدر ادواردو کاتولیک و مادرش یک پرنسس یهودی است.

عبارات مهم : انقلاب اسلامی – دختر مسلمان

آنیلی تحصیلات مقدماتی را در ایتالیا گذراند و سپس راهی کالج آتلانتیک انگلستان شد. دکترایش را در رشته ادیان و فلسفه شرق از دانشگاه پرینستون آمریکا گرفت.

اجداد ادواردو با راه‎اندازی کارخانه فیات در ایتالیا این صنعت عظیم را در آن‎جا بنا گذاشتند که امروزه بستگانش سهامدار عمده شرکت فیات، صاحب بانک‎‎ها و بیمه‎ها، کلوب یوونتوس و… هستند.

هدف مهم يهوديان در وصلت با خانواده آنيلی تلاش براي تصاحب اموال ميلياردی اين خانواده بود به همين دليل بعدها خواهر ادواردو نيز به عقد يک خبرنگار یهودی به نام الکان در می آيد، که اين ازدواج با وجود چهار فرزند به طلاق می انجامد سپس خواهر ادواردو با يک مسيحی ازدواج می کند و از این‎جا به بعد، یک نوع مسابقه بین یهودیت و مسیحیت در مورد فرزندان خواهر ادواردو به‎وجود می‎آید.
بی اهميتی ثروت آنيلی جهت ادواردو و تمايلش به اسلام، موجب شد تا پدرش حاضر نشود میراث خانواده را به او بسپارد؛ لذا جيانی آنيلی پسر برادرش که مسيحی بود را به‎ عنوان جانشین ادواردو تعيين می کند. ولی چيزی نمی گذرد که خبر فوت پسرعموی ادواردو بر اثر سرطان ناشناخته‎ای می پيچد.
اين فوت نيز از فوت های مشکوک خانواده آنيلی بود؛ آیا که اگر وی به عنوان وارث اموال آنيلي زنده می ماند، مدیریت اين ثروت عظيم به یک مسیحی تعلق می گرفت و این خلاف خواسته يهوديان بود.
ادواردو چگونه مسلمان شد؟
ادواردو در مورد مسلمان شدنش چنین می گوید: زمانی که در دانشگاه نيويورک درس می خواندم، یک روز در کتابخانه قدم می زدم و کتاب ها را نگاه می کردم چشمم افتاد به قرآن و کنجکاو شدم که ببینم در قرآن چه چیزی آمده است.

آن را برداشتم و شروع کردم به ورق زدن و آیاتش ر ا به انگلیسی خواندم، احساس کردم این کلمات، کلمات نورانی است و نمی تواند گفته بشر باشد، اين بود که بسيار تحت تاثیر قرار گرفتم اين شد که آن را امانت گرفتم و زیاد مطالعه کردم و احساس کردم که آن را می فهمم و قبول دارم.

اولین آشنایی ادواردو آنيلی با تشیع و انقلاب اسلامی کشور عزیزمان ایران از طریق یکی از مصاحبه های دکتر محمدحسن قدیری ابیانه، رایزن مطبوعاتی سفارت کشور عزیزمان ایران در ایتالیا (در سال های ۵۸ تا۶۱) بوده که از طريق تلويزيون ايتاليا پخش شده است که ادواردو بعد از شنيدن اين مصاحبه جهت دیدار با وی به سفارت ايران در ايتاليا مراجعه کرده و همين باعث ارتباط ادواردو آنيلي با ايران شد.

قدیری ابيانه راجع به نخستین ملاقاتش با ادواردو می گويد: بعد از یک میزگرد مطبوعاتی که برگزار کردیم به عنوان رایزن مطبوعاتی سفارت ایران، یک روز یک شنبه در حالی که من در اقامت گاه سفارت بودم، دربان سفارت گفت که یک جوان ایتالیایی آمده و می خواهد شما را ببیند.
من هم گفتم اگر می شود به او بگویید فردا جهت ملاقات بیایند. ولی بعد از لحظاتی دربان سفارت دوباره زنگ زد که این جوان می گوید خدا هر در بسته ای را می گشاید. من هم گفتم در را باز کنند و خودم هم رفتم به استقبالش.
جوان قد بلند لاغری بود که با یک موتور گازی کهنه آمده بود و خودش را ادواردو آنیلی معرفی کرد. من بدون این که انتظار جواب مثبتی از او داشته باشم، از او پرسیدم که شما با خانوادهِ آنیلی معروف نسبتی دارید و او گفت که من پسرش هستم.
گفتم تو اگر واقعا پسر آنیلی هستی بعد آیا با این موتور دست دوم آمده‎ای؟ گفت این مال نگهبان‎مان است و من با این آمده‎ام تا آشنا نشوم. من مصاحبه شما را دیدم و مسلمان هستم، گفتم چه وقت مسلمان شدی؟ گفت چهار سال قبل.

وی می افزايد: ادواردو شرح مسلمان شدنش را برايم گفت و درخواست کرد که با هم دوست باشیم، از آن به بعد هر وقت که ادواردو به شهر رم می‎آمد منزلش در شهر تورینو بود به من هم سر می‎زد. و چند جلسه از ديدارهايمان نگذشته بود که شیعه شد.

قديري ابيانه می گويد:وقتی برایش راجع به تشیع توضیح دادم، مشتاق شد و بعد از شیعه شدن و ذکر شهادتین، نام او را مهدی گذاشتیم.
بار اول که به کشور عزیزمان ایران آمد، خدمت حضرت امام (ره) رفت. در آن ملاقات، حضرت آیت‎الله خامنه‎ای، آقای هاشمی، سیداحمد خمینی و فخرالدین حجازی حضور داشتند.
شهید ادواردو آنیلی در نماز جماعت به امامت مقام معظم رهبری در وقت ریاست جمهوری ایشان
ادوادو چند بار به کشور عزیزمان ایران سفر کرده و زیارت حرم امام رضا(ع) مشرف شده است بود. در یکی از این سفرها در هفتم فروردین 1360 در نماز جمعه به امامت آیت الله خامنه ای شرکت می کند.

در همین سفر ادواردو با بنيان گذار جمهوری اسلامی ايران دیدار کرده و حضرت امام پیشانی ادواردو را می بوسد.

ادواردو با اینكه به علت موقعیت مالی و سیاسی خانوده اش با بسیاری از رهبران سیاسی و مذهبی دنیا ملاقات كرده بود، در ملاقات با حضرت امام(ره) به شدت شیفته سادگی، عظمت و معنویت ایشان شده است بود. این ارتباط عملاً مسیر زندگی ادواردو را عوض كرد.

می دانست اگر می خواهد مسلمان بماند خبری از ارث نیست

ادواردو از ابتدای اسلام آوردن به وسیله والدینش ترساندن شد که اگر می خواهد مسلمان بماند خبری از ارث نیست. طبق گفته آقای عبدالهی این فشار تا قدری بود که گاهی او حتی کرایه تاکسی هم نداشت و این آخرهای که دیگر مطمئن شد که راهی جهت رسیدن به ارث وجود ندارد الا دست کشیدن از اسلام، تصمیم گرفت به قم برود و طلبه شود تا از این طریق به گسترش اسلام یاری کند که دیگر مهلتش ندادند.

آشنایی شهید آنیلی با امام خمینی(ره)

شهید آنیلی به شدت علاقمند به امام خمینی(ره) بود. این آشنایی او هم بر می گشت به اخباری که از ایشان و جریان انقلاب اسلامی در رسانه های اروپایی منتشر می شد. او می گفت انسان صالحی را که قرآن از او نام می برد من در امام خمینی(ره) می بینم.

اعمال فشار به ادواردو جهت بازگشت به مسیحیت
خانواده آنیلی جهت آنکه ادواردو را از ارث محروم کنند، تلاش زیادی در دیوانه جلوه دادن وی داشتند. به همین منظور وی را در بیمارستانی روانی خوابیدن کردند که به گفته ادواردو، همه کارکنان آن یهودی بودند. ادواردو به خاطر وحشت از شستشوی مغزی در آن تیمارستان تلاش کرد تا از آنجا فرار کند.
فعالیت‎‎های ادواردو در ایتالیا
ادواردو به عنوان فرزند ارشد دانيلی با اعمال نفوذش سعي داشت در قراردادی با يکیاز کانال های تلويزيونی ايتاليا فیلم مستندی راجع به کشور‎های اسلامی بسازد و تهيه کنندگي آن را نيز خودش به عهده بگيرد.

قدیری ابیانه راجع به وی می گوید: ادواردو نمی توانست در قبال توهين به مقدسات سکوت کند، وی همچنین در برابر جنایات اسراییل در فلسطین طاقت نمی‎آورد و به نخست‎وزیر و رییس‎جمهوری و حتی سران کشور‎های دیگر زنگ می‎زد و خواستار جلوگیری از این کارها می‎شد که من به او گفتم داری با این کار‎ها شهادتت رو جلو می‎اندازی. صهیونیست‎ها دست از سر تو بر نخواهند داشت، از این کار‎ها پرهیز کن.

راز شهادت ادورادو آنيلي و توطئه يهوديان
۱۵ نوامبر سال ۲۰۰۰ (۲۴ آبان ۱۳۷۹) جسد ادواردو در زیر پل ژنرال فرانکو رومانو پیدا شد، ظاهر قضیه نشان می داد که وی از روی پل به پائین پرت شده است است.

دكتر باوا می گويد: ادواردو تصميم داشت با ايجاد تغييراتی اساسی در قسمت مديريت تجاري شركت فيات به زد و بندها پايان دهد.

نكته ديگر اين است كه به غير از دادستانی ايتاليا، گزارش اداره پليس جنايی ايتاليا در دست من است كه با ارائه شواهدی سعي كرده اند قتل وی را خودكشی جلوه دهند. شواهد صحنه قتل همگی حكايت از غيرواقعی بودن خودكشی دارند.

به عقيده من كسی از آشنايان خانواده آنيلی يا افرادی كه در منزل آنها رفت و آمد می كرده اند، ادواردو را در منزل به قتل رسانده و سپس جنازه وی را به زير پل انتقال داده اند.

جالب این جاست كه جورجو برادر سناتور آنیلی نیز در سن ۳۶ سالگی به فوت مشكوكی در سال های دور كشته شده است و سهم او بین بقیه تقسیم بندی شد.

شورای رهبری نیز “جاكوب الكان” خواهرزاده وی که از پدری یهودی بود را به جانشینی گزینش كرد. این گزینش ادواردو را به شدت ناراحت كرد. او این بار سكوت نكرد و حتی با قدرت در برابر خانواده اش كه تصمیم داشتند نام خانوادگی جان الكان را به آنیلی عوض کردن دهند، ایستاد و اجازه این كار را نداد.
وی مصاحبه ای با روزنامه «مونیفست» كه متعلق به حزب چپ ایتالیا و به لحاظ سیاسی مخالف پدرش بود انجام داد و به شدت انتقاد كرد.
وی در این مصاحبه گفته بود که درست بعد از تشییع جنازه پسر عمویش، جاكوب الكان كه هنوز ۲۲ سالش نشده به سمت هیات مدیره فیات منسوب شده است بوده و او فكر می كند که این انتخاب، یك سقوط جهت دم و دستگاه در برداشته باشد.
پدرش وی را ترساندن به محرومیت از ارث در صورت عدم ترك اعتقاد به اسلام كرده بود و او جهت حفظ دینش حاضر به گذشت از میلیاردها دلار ثروت شده است بود و به خاطر اسلام آوردن، به شدت تحت فشار خانواده بود تا دست از اسلام بكشد.

ادواردو در منزل خیلی تنها بود. حتی نامزدش به خاطر اعتقاداتش او را ترك كرده بود. ادواردو خیلی تلاش كرد كه وی را مسلمان كند، ولی علیرغم تلاش هایش، وی مسلمان نشد.

وی مایل بود كه با یك دختر مسلمان ازدواج كند، ولی با فشارهایی كه خانواده اش به او می آوردند و روزها و ساعت ها او را در منزل خودش محبوس می كردند، وی به خودش اجازه اینكه كس دیگری را وارد این همه عذاب كند، نداد.

ادواردو دلواپس سوء قصد از سوی صهیونیست ها بود و به آقای قدیری گفته بود كه آن ها او را به خاطر اسلام آوردنش خواهند كشت و قتل او را به خودكشی، اتفاق غیرمترقبه یا بیماری نسبت خواهند داد و حتی او را به زور در یك درمان گاه روانی شخصی خاص میلیاردرها در نزدیكی مرز سوئیس به طور كاملاً مخفی خوابیدن كرده بودند و بالاخره همان طور كه خود ادواردو حدس می زد، در ۱۵ نوامبر سال ۲۰۰۰ (۲۴ آبان ۱۳۷۹) در یک واقعه مشكوک در سن ۴۶ سالگی به شهادت رسید.

در آن روز معاون شبكه حمل و نقل تورینو ساوونا، در حال گشت زنی روزانه اش بود كه در میانه راه به اتومبیل فیات كرومای خاكستری رنگی برخورد كه در وسط پل رومانو بدون سرنشین پارك شده است بود.

چراغ راهنمای ماشین روشن بود و درها قفل نشده بودند. او ابتدا فكر می كند كه اتومبیل دچار نقص فنی شده است و راننده آن پای پیاده به تعمیرگاهی در حوالی آن جا رفته هست، ولی هنگامی که پرسنل تعمیرگاه از مراجعه چنین شخصی اظهار بی اطلاعی می كنند، فرانكلینی متوجه می شود كه باید اتفاق وحشتناكی افتاده باشد.
به محل پارک اتومبیل بازمی گردد و به آرامی از نرده های پل به پایین نگاه می كند و جسد مردی را در ارتفاع یک و نیم متری می بیند كه با صورت بر روی زمین افتاده هست. او به سرعت نیروی پلیس را خبر می كند.
ساعت ۱۱ نیروهای پلیس بالای سر جسد می رسند. صورت مرد در اثر ضربه به شدت مجروح شده است هست. ولی كارت شناسایی ای كه در جیب كتش یافت شد، متعلق به ادواردو آنیلی، تنها پسر سناتور جیووانی آنیلی است كه در زیر پل “ژنرال فرانكو رومانو” پیدا شده است است.

ظاهر قضیه نشان می داد كه وی از روی پل به پایین پرت شده است است و رسانه ها عمدتا خودكشی را به او نسبت دادند، عنوان فوت وی از همان روز اول تا چند روز در را س اخبار قرار داده شد و هزاران سایت اینترنتی، روزنامه ها و شبكه های تلویزیونی در مورد درگذشت اش اخبار را پخش كردند.

این رسانه ها، “ادواردو” را فردی حساس، گوشه گیر، منزوی ، خجالتی، معتاد و بیمار توصیف كردند، ولی در میان حجم عظیم اخبار منتشره، خبری از انجمن فارغ التحصیلان ایتالیا منتشر شد كه ادواردو را یك مسلمان شیعه معرفی كرد و ادعا نمود كه وی به وسیله عوامل صهیونیست به شهادت رسیده هست. ولی علیرغم ارسال این خبر جهت رسانه های مختلف، هیچ كدام حتی اشاره ای هم به آن نكردند.

قاضی پرونده، یك روز بعد از فوت وی اعلام كرد كه او خودكشی كرده است که بنابراین تحقیقات خاصی انجام نشد و جسد وی بدون كالبد شكافی در همان روز دفن شد.

دكتر “ماركوبا وا” كه یكی از دوستان ادواردو هست، می گوید: جهت من عجیب است كه چه طور وی را كالبد شكافی نكردند در حالی كه این جا اگر سگ ها و گربه ها در كنار خیابان بمیرند، كالبد شكافی می شوند.

قدیری ابیانه اعتقاد است که صهیونیست ها، زنان یهودی را در سر راه زندگی مردان ثروتمند قرار می دهند تا بدهید وسیله راه انتقال ثروت به جامعه یهودی را باز كنند.

حتی ازدواج مادر ادواردو كه یك پرنسس یهودی بود و ازدواج اول خواهر ادواردو هم حساب شده است و برنامه ریزی شده است است و فوت های مشكوكی كه در این خانواده های ثروتمند رخ می دهد، در جهتی است كه در تقسیم ارث در نهایت، قدرت و ثروت، هر چند در طول وقت طولانی، به یهودیان انتقال یافته می گردد.

با فوت جورجو، برادر سناتور آنیلی نیز در سن ۳۶ سالگی و با فوت مشكوک جوواننینو، پسرعموی ادواردو آنیلی و كشته شدن خود ادواردو كه عنوان خودكشی بر آن گذاشته شده است بود، مدیریت و عمده ثروت فیات (با توجه به فوت پدر ادواردو که بعد از فوت ادواردو رخ داد)، از دست كاتولیك ها خارج و به دست یهودی ها افتاد.

بالاخره دکتر قبرستان فوسانو، بدون کالبد شکافی و کم ترین تحقیقی، گواهی دفن ادواردو را صادر کرد و پیکر او را در کلیسایی در روستای ویلارروزا در آرامگاه خانواده آنیلی به خاک سپردند.

برداشت شهید ادواردو آنیلی از سوره کهف

از این (آیات) واضح است که آخرین پیامبر (سلام بر او) محمد [ص] هست، لیکن که آخرین قوانین الله است که به زمین قبل از روز جزا (قضاوت جهانی) نازل شده است و خواهد شد. بنابراین بعد از اسلام دین جدیدی نخواهد آمد.

متن زیر قسمت نهایی نامه ای است كه ادواردو مهدی آنیلی در تاریخ 3 می 1980 نوشته است.

امیدوارم الله شما را هدایت كند. امیدوارم او شما را حفظ كند، لطفاً محتاط باشید؛ لیکن من امروز احساس نیرومند ای نسبت به شما دارم. امیدوارم الله هر لحظه با ما باشد.

انتهای پيام/

واژه های کلیدی: انقلاب اسلامی | دختر مسلمان | مسلمان شدن | خانواده | ایتالیا | ايتاليا | صهیونیست | رسانه ها | ازدواج | خانواده | ایتالیا

راز قتل مالک لامبورگینی و فراری و کلوب یوونتوس چیست؟ ، چرا ادواردو آنیلی به ثروت افسانه‌ای پدرش پشت کرد؟

راز قتل مالک لامبورگینی و فراری و کلوب یوونتوس چیست؟ ، چرا ادواردو آنیلی به ثروت افسانه‌ای پدرش پشت کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *