خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

پیشنهاد تشکیل «نیروی خاص ضدتروریستی» بعد از حوادث اخیر پایتخت کشور عزیزمان ایران

در جلسه امروز کمیسیون امنیت‌ملی مجلس به منظور بررسی حوادث تروریستی اخیر تهران، پیشنهاد تشکیل نیروی خاص ضدتروریستی به جمع‌بندی رسید.

پیشنهاد تشکیل «نیروی خاص ضدتروریستی» بعد از حوادث اخیر پایتخت کشور عزیزمان ایران

به روایت بخش مجلس گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه این کمیسیون امروز با نشانه بررسی حوادث تروریستی اخیر پایتخت کشور عزیزمان ایران جلسه فوق العاده ای را با حضور مسئولان امنیتی، انتظامی و نظامی تشکیل داد، گفت: آقای بروجردی در ابتدای جلسه ضمن تشریح عنوان تروریسم تکفیری و ابعاد آن بیان داشت که جمهوری اسلامی مستحکم تر از اینهاست که چند نفر تروریست بی ریشه تأثیری بر آن بگذارد، ولی ما باید به دنبال امنیت پایدار باشیم و تروریسم را در سرچشمه خشک و ریشه کن کنیم.

عبارات مهم : نیروی انتظامی – دستگاه
وی افزود: سردار گرجی زاده فرمانده حفاظت سپاه در این جلسه تأکید کرد که در ارتباط با اتفاق اخیر هم با توجه به شرایط، آینده نگری هایی شده است بود و می بایست تمهیدات مورد نیاز را تدارک می دیدیم که حتی حداقل هم اتفاق نیافتد. اگرچه از ابعاد فاجعه آمیز آن جلوگیری شد و لطف خدا و تلاش نیروهای ذیربط باعث کنترل و جمع آوری آن شد، ولی باید آسیب ها را شناسایی و برطرف کرد و امنیت را با شرایط تازه تنظیم کرد.

نقوی حسینی با اشاره به اینکه کارمندان دفاتر نمایندگان که در متن اتفاق بودند مشاهدات خود را از روز اتفاق توضیح دادند، گفت: در ادامه سردار گرجی زاده فرمانده حفاظت سپاه شرایط امنیتی مجلس را از ابتدا تاکنون تشریح کرد. وی گفت که به لحاظ طراحی، آینده نگری ها و طراحی های امنیتی در مجلس انجام شده است بود، ولی اغلب مصوبات اجرا نشده بود. مکاتبات انجام شده است طی سال های گذشته و به صورت مکرر موجود هست. جهت مثال پیشنهاد راه اندازی دستگاه هشداردهنده در ابتدای ورودی مجلس داده ایم، ولی مجلس عمل نکرده هست؛ سردار گرجی زاده گفت که محل مراجعات عمومی متفاوت با ورودی های دیگر طراحی شده، چون در این قسمت مردم عادی آمد و رفت می کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در تشریح شرح دیگر جلسه، خاطرنشان کرد: سردار ساجدی نیا فرمانده نیروی انتظامی پایتخت کشور عزیزمان ایران بزرگ هم در این جلسه گفت که انجام وظایف نیروی انتظامی در چارچوب مصوبات انجام می شود. صدیقی مدیرکل حراست مجلس نیز گفت که وظایف حراست به طور کلی در داخل مجلس هست. دستگاه های امنیتی هشدارهای امکان انجام عملیات تروریستی در اطراف یا داخل ساختمان مجلس داده بود.

وی افزود: در آخر جلسه، جمع بندی شد که اولاً باید شرایط تازه را بشناسیم و برنامه های خود را با شرایط تازه تطبیق دهیم. داعش در سرزمین ما شکست خورده، در حال تکثیر و توزیع در کشورها هستند. مهم اینکه کارها فوری باید انجام شود از قبیل استقرار دستگاه هشداردهنده و هم اینکه برنامه جامع تامین امنیت در ابعاد متفاوت باید طراحی و اجرا شود. آموزش همه نیروها هم باید در دستور کار قرار گیرد تا تمرکز بر انجام وظیفه صد در صد انجام شود و اگر امکان دارد یک نیروی خاص ضدتروریستی تشکیل شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در آخر گفت: در این جلسه به کمیته امنیت کمیسیون ماموریت داده شد تا گزارش دقیقی تهیه و پیشنهادات ارائه گردد و کار را پیگیری کند. در ادامه جلسه امروز، کواکبیان، چنارانی، گودرزی، دهقانی، حسن بیگی، علوی و برومندی از اعضای کمیسیون اظهارنظر کردند.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: نیروی انتظامی | دستگاه | کمیسیون | انتظامی | طراحی | ایران | امنیت | نقوی حسینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *