خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

آماده‌ایم تا نیروهایمان را از اینجرلیک بیرون ببریم / وزیر دفاع آلمان

وزیر دفاع آلمان بعد از شکست مذاکرات آلمان و ترکیه اعلام کرد این کشور آمادگی دارد نیروهایش را از پایگاه اینجرلیک ترکیه به پایگاهی در الازرق اردن انتقال دهد.

آماده‌ایم تا نیروهایمان را از اینجرلیک بیرون ببریم / وزیر دفاع آلمان

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، اورسولا فون درلاین، وزیر دفاع آلمان، روز دوشنبه بعد از شکست مذاکرات آلمان و ترکیه اعلام کرد این کشور آمادگی دارد نیروهایش را از پایگاه اینجرلیک ترکیه به پایگاهی در الازرق اردن انتقال دهد.
در حالی که ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد ‏همچنان به نمایندگان آلمانی ‏اجازه دیدار از پایگاه ‏هوایی اینجرلیک را نخواهد ‏داد، این فرد نزدیک به آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان اعلام کرد: «اینکه نمایندگان آلمانی نمی توانند با نظامیان ما دیدار کنند، غیر قابل قبول است.»

عبارات مهم : پایگاه هوایی – حملات هوایی

فون درلاین تصریح کرد شورای وزرای آلمان روز چهارشنبه در مورد جابه جایی 280 نظامی و حدود 10000 تُن تجهیزات در حدود 200 کانتینر گفتگو و تصمیم گیری خواهد کرد.
وی افزود:«ما جهت انتقال آماده هستیم و با پایگاه الازرق اردن پایگاهی جایگزین پیدا و حمایت عبدالله دوم پادشاه اردن را نیز جلب کردیم.»
فن درلاین خاطر نشان کرد: «اما جا به جایی نیروهای آلمانی طبیعتا قطع همکاری در حملات هوایی (به اصطلاح) ائتلاف علیه داعش را در پی خواهد داشت.» همکاری آلمان در این حملات علت حضور نیروهای آلمانی در پایگاه اینجرلیک است.
‏روابط میان آلمان و ترکیه در ‏ماه های اخیر به خاص از وقت ‏وقوع کودتای ‏‏نظامی نافرجام ‏‏‏پانزدهم ‏ژوییه سال ‏‏‏2016 ‏ترکیه‏ به شدت تیره شده است است.‏ ترکیه در اواسط ماه مه امسال ‏به نمایندگان پارلمان آلمان ‏اجازه دیدار با سربازان ‏آلمانی در اینجرلیک را نداد. ‏برلین نیز در تصویر العمل ترساندن ‏کرد که نیروهایش را از این ‏پایگاه خارج خواهد کرد.‏
پایگاه هوایی اینجرلیک در ‏جنوب ترکیه واقع شده است است که ‏از آن جهت عملیات هوایی ‏ائتلاف بین المللی ‏مبارزه با ‏داعش به ‏فرماندهی آمریکا‏ در ‏مبارزه با داعش استفاده می ‏شود. ‏
آنکارا با این اتهام که ‏آلمان به شمار زیادی از دست ‏اندرکاران کودتا در خاک خود ‏جای داده هست، این اقدام خود ‏را توجیه کرده است.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: پایگاه هوایی | حملات هوایی | ترکیه | آلمان | همکاری | انتقال | بین الملل | آلمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *