خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

نظر کارشناسان راجع به اختلافات عربستان و قطر چیست؟

کارشناسان منطقه‌ای اطراف تنش‌های ایجاد شده است میان سعودی و قطر بعد از سفر مدیر جمهور آمریکا به عربستان و اتخاذ مواضع ضد ایرانی تحلیل‌هایی را ارائه دادند.

نظر کارشناسان راجع به اختلافات عربستان و قطر چیست؟

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان؛ عربستان سعودی، مصر، بحرین و امارات متحده عربی در اقدامی بی سابقه با وارد کردن اتهام بی ثبات شدن منطقه به وسیله قطر، روابط دیپلماتیک خود با این کشور را قطع کرده اند.
این کشورها قطر را به حمایت از “گروه های تروریستی” متهم کرده و حتی عربستان همه تماس های زمینی، دریایی و هوایی با قطر را قطع کرده است.

عبارات مهم : مجلس شورای اسلامی – عربستان سعودی

تحلیل کارشناسان منطقه ای در رابطه با این اقدام عربستان و تصویر العمل قطر را در زیر می خوانید.
سخنگوی وزارت امور خارجه: زیاد کردن تنش میان دولت های همجوار به سود کشورهای منطقه نیست/ استفاده از ابزار تحریم امری مذموم است
سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: زیاد کردن تنش در روابط میان دولتهای همجوار به سود هیچ یک از دولت ها و ملت های منطقه نیست.


جمالی: شکست عربستان در ائتلاف علیه ایران/ احتمال بحران میان بحرین و عربستان در آینده نزدیک
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت:عربستان به دنبال سیطره و سیادت بر کشورهای عربی و به خصوص منطقه جنوب خلیج فارس است.
دهقان: سیاست نابخردانه عربستان شکافی گسترده میان کشورهای حوزه خلیج فارس ایجاد کرده است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: سیاست نابخردانه و مداخله جویانه عربستان در کشورهای منطقه و هزینه های آنان جهت تسلیح تروریسم باعث ایجاد شکاف گسترده میان کشورهای حوزه خلیج فارس خواهدشد.
علاءالدین بروجردی: تنش بین کشورهای عربی ناشی از دخالت آمریکا است
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تنش های اخیر بین کشورهای عربی در منطقه ناشی از دخالت آمریکا است.
عابدینی: قطری ها پدرخواندگی سعودی را نمی خواهند
کارشناس پرسشها منطقه گفت: سعودی همواره خود را پدرخوانده کشورها عرب خلیج فارس معرفی می کند، ولی قطری ها حاضر به پذیرش این عنوان نیستند.
میرزایی: پرهیز دوحه از حرکت در مدار خصمانه سعودی
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه که امروز در تنش های عربستان با قطر مشاهده می کنیم به علت واکنش‌ها اعتدالی دوحه در پرهیز از حرکت در مدار واکنش‌ها خصمانه سعودی است.
موسوی خلخالی: قطر واقعیت های منطقه را تشخیص داده و به دنبال روابط با کشور عزیزمان ایران است
کارشناس پرسشها دنیا عرب گفت: قطر واقعیت های منطقه را تشخیص داده و به دنبال روابط با کشور عزیزمان ایران هست. آیا که شکست داعش در عراق و سوریه را می بیند و نمی خواهد بازنده این جریان باشد.
معاون سیاسی دفتر رییس جمهوری در خبر توئیتری نوشت: آخر ائتلاف سازی و عصر قبیله ای عربستان
معاون سیاسی دفتر رییس جمهوری تاکید کرد: دوران ائتلاف سازی و برادر بزرگ تری به آخر رسیده است و سلطه گری سیاسی، قبیله بازی امنیتی، اشغال و تجاوز نتیجه ای جز بی ثباتی در برندارد.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: مجلس شورای اسلامی | عربستان سعودی | کشورهای عربی | عربستان | کمیسیون | عربستان | سیاسی | سیاست | خارجی | ایران | امنیت

نظر کارشناسان راجع به اختلافات عربستان و قطر چیست؟

نظر کارشناسان راجع به اختلافات عربستان و قطر چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *