خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

مشخصات و تصویرهای + نقش موشک‌های “ذوالفقار” سپاه پاسداران در آزادسازی “دیرالزور”

قدرت موشکی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران توانسته با ایجاد یک حاشیه امنیت قابل قبول؛ امنیت ملی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران را تضمین کند.

مشخصات و تصویرهای + نقش موشک‌های "ذوالفقار" سپاه پاسداران در آزادسازی "دیرالزور"

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان؛ دیرالزور یکی از مهمترین استان های سوریه است که از نظر راهبردی در تحولات میدانی این کشور از اهمیت خاص ای برخوردار است.

محاصره این شهر اخیرا با حملات پر حجم ارتش سوریه و محور مقاومت شکسته شد. توصیه قابل توجهی که وجود دارد این است که فاکتورهای مختلفی در عملیات آزاد سازی دیرالزور موثر بود که یکی از این فاکتور ها، حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مراکز تجمع تکفیری های داعش در این شهر بود.

مشخصات و تصویرهای + نقش موشک‌های “ذوالفقار” سپاه پاسداران در آزادسازی “دیرالزور”

عبارات مهم : سپاه پاسداران – انقلاب اسلامی
در اطراف دیرالزور پایگاه‌های فرماندهی، مراکز ساخت و تولید خودرو‌های انتحاری متعددی وجود دارد که این مراکز با موشک های سطح به سطح “ذوالفقار” نیروی هوافضای سپاه با دقت بسیار بالایی نشانه قرار گرفت.

“ذوالفقار” یکی از دقیق‌ترین موشک‌های ساخت کشور عزیزمان ایران است که حدود یکسال است که به جمع موشک‌های بالستیک کشور عزیزمان ایران اضافه شده است هست. موشک “ذوالفقار”، سر جنگی بارانی دارد و می‌تواند پایگاه های نظامی، باندهای فرودگاهی و . . . را با دقت اوج نشانه قرار دهد. منابع رسانه ای غربی راجع به موشک ذوالفقار می گویند: این موشک در ارتفاعی پایین نشانه خود را مورد اصابت قرار می دهد و بردی در حدود 700 کیلومتر دارد.


کارشناسان نظامی می گویند: موشک ذوالفقار موشکی زمین به زمین، مایل پرتاب، یک مرحله ای و با سوخت جامد مرکب است که قادر است اهداف خود را تا فاصله 700 کیلومتری مورد اصابت قرار داده و منهدم کند. برخورداری از سکوی پرتاب متحرک و خودکششی، رادار گریزی، توانایی نقطه زنی، سبک و تاکتیکی بودن را از دیگر شاخصه های موشک ذوالفقار است.

قدرت موشکی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران توانسته با ایجاد یک حاشیه امنیت قابل قبول؛ امنیت ملی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران را تضمین کند.

**حمله موشکی سپاه به “دیرالزور” چگونه انجام شد؟

در شامگاه 29 خرداد ماه 96 نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 6 فروند موشک سطح به سطح ذوالفقار را از نزدیکی مرزهای غربی به سمت استان دیرالزور و مراکز و پایگاه های نظامی گروه تکفیری-صهیونیستی داعش شلیک کردند. این موشک ها با طی مسافت چند صد کیلومتری اهداف مورد نظر را به دقت مورد اصابت قرار دادند.

وبگاه اعلام الحربی راجع به پرتاب موشک های بالستیک ذوالفقار عنوان داشت: موشک های سطح به سطح ذوالفقار با طی مسافتی بیش از 600 کیلومتری اهداف مورد نظر در استان دیرالزور را مورد اصابت قرار دادند.

مشخصات و تصویرهای + نقش موشک‌های “ذوالفقار” سپاه پاسداران در آزادسازی “دیرالزور”

بر اساس گزارش فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ؛ در ابتدا ۶۰ نشانه به وسیله نیروی قدس سپاه در اختیار نیروی هوا فضا قرار داده شد که با توجه به تأکید شفاهی و ابلاغ کتبی معظم له، مبنی بر مواظبت نسبت به عدم آسیب رسیدن به افراد غیرنظامی، در نهایت بر روی سه نشانه مهم گزینش شده است در دیرالزور ۶ موشک شلیک شد (بیشتر بخوانید).

**تلاش “بی بی سی فارسی” جهت زیر پرسش بردن دقت موشک های بالستیک ایران

پس از حمله موشکی دقیق نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی “بی بی سی فارسی” تلاش کرد تا با گفت و گو با یکی از مسئولین نظامی رژیم صهیونیستی، دقت موشک های ذوالفقار سپاه پاسداران را زیر پرسش ببرد. علاوه بر این یکی از گزارش نویسان بی بی سی فارسی نیز تلاش کرد تا دقت موشک های ایرانی را بین 50 تا 150 متر تخمین بزند. مجموعا این رسانه وابسته به حکومت سلطنتی انگلیس تلاش کرد تا حمله موشکی سپاه به دیرالزور را ناموفق جلوه دهد.

سردار سرتیپ امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه راجع به دقت و ساز و کار برخورد موشک های ذوالفقار به اهداف از پیش تعیین شده است در دیرالزور و ادعای بعضی کارشناسان صهیونیست اطراف دقیق عمل نکردن موشک ذوالفقار؛ عنوان داشت: آنچه این افراد به اصطلاح کارشناس از آن نام برده‌اند در واقع بدنه جدا شده است موشک‌ها(موتور) بود که در عراق به زمین خورد.

قدرت موشکی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران توانسته با ایجاد یک حاشیه امنیت قابل قبول؛ امنیت ملی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران را تضمین کند.

حاجی‌زاده افزود: موشک‌هایی که در این عملیات استفاده کردیم به گونه‌ای است که قبل اصابت به هدف(۱۰۰ کیلومتر مانده به هدف) قسمتی از بدنه جدا شده است و سر جنگی به نشانه اصابت می‌کند و عملیات طوری طراحی شده است بود که این قسمت جدا شده است در خاک عراق به زمین می‌خورد. همه موشک‌ها با موفقیت به نشانه اصابت کرده است و ما در این خصوص فیلم‌های ضبط شده است به وسیله هواپیماهای بدون سرنشین را نیز منتشر کردیم.

وی همچنین اظهار داشت: جالب است بدانید که 4 دقیقه بعد از اصابت نخستین موشک بلافاصله هواپیماهای آمریکایی بر فراز منطقه حضور پیدا کردند و این نشان می‌دهد که عملیات ما یک عملیات عریان بود. آمریکایی‌ها از طریق بعضی همراهان ما به عنوان نمونه شاید روس‌ها از این عملیات اطلاع پیدا کرده بودند و این حمله موشکی خسارت زیادی به تروریست‌ها وارد کرد .

در حقیقت دستگاه تبلیغاتی دولت انگلیس در حالی تلاش کرد تا این عملیات موشکی را زیر پرسش ببرد که حقیقت امر نشان داد که اهداف از پیش تعیین شده است داعش در این استان ویران شد و ده ها تروریست تکفیری به هلاکت رسیدند.

پایگاه مطالعات استراتژیک Fondation pour la recherche stratégique یک اندیشکده فرانسوی است که به وسیله Pierre Joxe وزیر دفاع سابق فرانسه تشکیل شده است و صرفا در امور صرفا نظامی و دفاعی، به تحقیقات و ارائه تحلیل های راهبردی می پردازد راجع به حمله موشکی سپاه پاسداران به مراکز تجمع تروریست ها در دیرالزور می گوید: به نظر می رسد سپاه پاسداران به یک سلاح با دقت اوج جهت نشانه قرار دادن عمق دشمن در حالت تاکتیکی دست پیدا کرده است.

مشخصات و تصویرهای + نقش موشک‌های “ذوالفقار” سپاه پاسداران در آزادسازی “دیرالزور”

این نشریه فرانسوی با تاکید بر اینکه بین محل پرتاب تا نقطه برخورد فاصله ای در حدود ۶۵۰ کیلومتر وجود داشته تصریح کرد: این زیاد کردن شدید برد در صورتی که با کم کردن میزان وزن سر جنگی بدست نیامده باشد نشانه استفاده از مواد سبک وزن پیشرفته در حجم اوج در ساخت موشک و همچنین ارتقاء سیستم پیشران هست. کشور عزیزمان ایران در حال حاضر از پیشرانه های کامپوزیتی در خانواده موشک های فاتح ۱۱۰ استفاده می کند که نسبت به مدل های اولیه پیشرفت فوق العاده ای محسوب می شود. به نظر می رسد که مهندسان ایرانی در بخش پیشران های سوخت جامد به پیشرفت های مهمی نائل شده است اند. اگر موشک های سری فاتح و ذوالفقار در تعداد اوج شلیک شوند می توانند دست برتر را در بخش تاکتیکی و عملیاتی به ایرانی ها اعطا کنند.

تحلیلگران نظامی معتقدند که خودکفایی نیروی هوافضای سپاه در تولید موشک‌های پیشرفته زمین به زمین، هواپیما‌های بدون سرنشین (پهپاد)، بمب‌های هوشمند، سامانه‌های راداری و پدافندی، جنگ الکترونیک و سایر مباحث نشان می دهد که این مسیر آینده درخشانی را جهت حوزه نظامی کشور عزیزمان ایران رقم خواهد زد.

دقت موشک های بالستیک در سال های اخیر زیاد کردن چشمگیری یافته و این عنوان مورد تاکید و اذعان اکثر رسانه های غربی و رسانه های منطقه هست. قدرت موشکی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران توانسته با ایجاد یک حاشیه امنیت قابل قبول؛ امنیت ملی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران را تضمین کند.

در مجموع؛ حمله موشکی سپاه در شکستن روحیه تکفیری ها بسیار حائز اهمیت بود و این عنوان در پیشروی های گام به گام ارتش سوریه جهت شکست حصر دیرالزور، نقش محوری را ایفا کرد.

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: سپاه پاسداران | انقلاب اسلامی | دیرالزور | ایرانی | بالستیک | ایران | اسلامی | موشک ذوالفقار

مشخصات و تصویرهای + نقش موشک‌های "ذوالفقار" سپاه پاسداران در آزادسازی "دیرالزور"

مشخصات و تصویرهای + نقش موشک‌های “ذوالفقار” سپاه پاسداران در آزادسازی “دیرالزور”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *