خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

سفر هیاتی از کشور عزیزمان ایران به میانمار درصورت صدور مجوز از سوی دولت این کشور

سخنگوی وزارت امور خارجه سفر هیاتی از کشور عزیزمان ایران به میانمار درصورت صدور مجوز از سوی دولت این کشور خبر داد.

سفر هیاتی از کشور عزیزمان ایران به میانمار درصورت صدور مجوز از سوی دولت این کشور

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان“بهرام قاسمی”، سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به بخشی از تلاش‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در طی روزهای اخیر جهت پیگیری اوضاع مسلمانان میانمار تصریح کرد: تاکنون کارها و رایزنی‌های دیپلماتیک وسیعی جهت پیگیری اوضاع مسلمانان میانمار انجام شده است و به همین جهت آقای ظریف تماس‌های تلفنی با تعدادی از همتای خود در کشورهای متفاوت داشته است.

ارسال دستورالعمل جهت نمایندگی کشور عزیزمان ایران درسازمان ملل متحد

این دیپلمات ارشد کشور عزیزمان ایران ادامه داد: در چارچوب این کارها دیپلماتیک، دستورالعملی جهت نمایندگی کشور عزیزمان ایران در شرکت ملل متحد در نیویورک ارسال شده است تا آنها از طریق دیدار و گفت‌وگو با مقامات شرکت ملل و سفرای کشورهای اسلامی در این نهاد بین‌المللی، اوضاع مسلمانان در میانمار را پیگیری کنند.

سفر هیاتی از کشور عزیزمان ایران به میانمار درصورت صدور مجوز از سوی دولت این کشور

تلاش‌های دیپلماتیک جهت ارسال کمک‌های انسان دوستانه به مردم میانمار

قاسمی همچنین با بیان اینکه سفارت کشور عزیزمان ایران در تایلند به عنوان سفارت آکردیته در میانمار عمل می‌کند، خاطرنشان کرد: در همین چارچوب سفارت کشور عزیزمان ایران در تایلند، تماس‌هایی را با دولت میانمار انجام داده تا این زمینه فراهم شود که کمک‌های جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران از طریق جمعیت هلال‌احمر به مردم این منطقه ارسال شود ولی متاسفانه علی‌رغم تماس‌هایی که با دولت میانمار گرفته شده، تاکنون دولت این کشور مجوزی را جهت ارسال کمک‌های انسان دوستانه کشور عزیزمان ایران صادر نکرده است.

وی تاکید کرد: تلاش‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران ادامه خواهد داشت تا جمعیت هلال‌احمر کشورمان بتواند کمک‌های کشور عزیزمان ایران را به مردم مظلوم این منطقه ارسال کند و در صورتی که چنین مجوزی ارسال شود، هیاتی از نمایندگان وزارت خارجه به همراه این کمک‌ها به میانمار سفر خواهند کرد.

سخنگوی وزارت خارجه کشور عزیزمان ایران همچنین خاطرنشان کرد: براساس دستوری که وزارت خارجه به سفارت کشور عزیزمان ایران در بنگلادش داده هست، این سفارت نیز تماس‌هایی با دولت بنگلادش داشته تا زمینه ارسال کمک‌های کشور عزیزمان ایران به آوارگان میانمار فراهم شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه سفر هیاتی از کشور عزیزمان ایران به میانمار درصورت صدور مجوز از سوی دولت این کشور خبر داد.

رایزنی با رییس دوره‌ای شرکت همکاری اسلامی

بهرام قاسمی همچنین به گفت‌وگوهای کشور عزیزمان ایران با مقامات ترکیه به عنوان رییس دوره‌ای شرکت همکاری اسلامی اشاره کرد و گفت: در همین چارچوب رایزنی‌هایی را با دولت آنکارا داشته‌ایم.

یهرام قاسمی در ادامه به بخشی از پیگیریهای پیشین وزارت امور خارجه در مورد اوضاع مسلمانان میانمار اشاره کرد و افزود: آقای ظریف دی ماه ۱۳۹۵ با ارسال نامه‌ای به دبیرکل شرکت ملل متحد نسبت به وخامت فزآینده اوضاع مسلمانان روهینگیا در میانمار ابراز نگرانی کرد و از آنتونیو گوترش خواست فعالانه و در تعامل با دولت میانمار گام‌های اساسی جهت آخر دادن به نگرانی‌های جدی جامعه بین المللی راجع به اوضاع مسلمانان روهینگیا بردارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: دستگاه دیپلماسی کشور عزیزمان ایران تلاش کرده مساله مسلمانان میانمار در مجامع بین المللی و به خاص شرکت ملل مطرح شود و حساسیت در خصوص شرایط آنها از سطح مسلمانان فراتر رفته و حساسیت تمام مردم دنیا و سایر دولت‌ها را نسبت به آن جلب کند.

قاسمی همچنین گفت: وزیر امور خارجه سال گذشته در نشست اضطراری شرکت همکاری اسلامی در کوالالامپور با اشاره به تبعیض سیستماتیک، خشونت و نفرت گسترده علیه آنان، خواستار اتحاد دنیا اسلام در حمایت از مسلمانان روهینگیا به عنوان وظیفه جمعی کشورهای مسلمان شد.

این دیپلمات ارشد کشور عزیزمان ایران با تاکید بر اینکه تلاش‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در سطوح متفاوت جهت پیگیری اوضاع مسلمانان میانمار با جدیت تمام ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: طبق آنچه اعلام شده است در روز جمعه بعد از برگزاری نماز جمعه، نمازگزاران در سراسر کشور در حمایت از مسلمانان میانمار و محکومیت کشتارها و جنایت‌های صورت گرفته در آن منطقه راهپیمایی خواهند کرد.

سفر هیاتی از کشور عزیزمان ایران به میانمار درصورت صدور مجوز از سوی دولت این کشور

بعداظهر روز پنچ شنبه نیز وزیر امور خارجه کشور عزیزمان ایران در توییتی با اشاره به ادامه جنایت‌های علیه مسلمانان میانمار تاکید کرد: ما باید اکنون وارد عمل شویم، پیش از آنکه بسیار دیر شود.

محمد جواد ظریف در این ارتباط نوشت: جامعه بین‌الملل هیچ توجیهی جهت اجازه دادن به ادامه نسل‌کشی مسلمانان روهینگیا در برابر دیدگان ما ندارد. ما باید اکنون وارد عمل شویم، پیش از آنکه بسیار دیر شود.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: وزارت امور خارجه | وزیر امور خارجه | وزارت خارجه | دیپلماتیک | میانمار | مسلمانان | ایران | ارسال | اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *