خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

دنیا حرف و عمل سپاه پاسداران کشور عزیزمان ایران را دیده است ، ما در بحث ا

اهداف و ابعاد جنایت تروریستی دیروز در پایتخت کشور عزیزمان ایران امشب ۱۸ خرداد در برنامه گفتگوی خاص خبری با حضور سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه مورد بررسی قرار گرفت.

دنیا حرف و عمل سپاه پاسداران کشور عزیزمان ایران را دیده است ، ما در بحث ا

به گزارش خبرنگار سیاسی گروه تحریریه سایت جوان؛ اهداف و ابعاد جنایت تروریستی دیروز در پایتخت کشور عزیزمان ایران امشب ۱۸ خرداد در برنامه گفتگوی خاص خبری با حضور سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه مورد بررسی قرار گرفت.

عبارات مهم : عملیات تروریستی – اقدام تروریستی

سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در ابتدا در پاسخ به پرسش اول مجری برنامه اطراف ابعاد اتفاق تروریستی روز گذشته گفت: این موفقیت و پیروزی بزرگ را به ملت عزیز و مقتدر کشور عزیزمان ایران تبریک عرض می کنم، قاطعیت و تسلط نیرو ها در خاموش کردن فتنه قابل تقدیر است به طوری که دیروز تسلط امنیتی و نظامی حاصل شد و تصویر العمل نیرو ها ی ما تحسین برانگیز بود.
اقدام دیروز یک ناکامی سیاسی دیگری را جهت دشمن های ثبت کرد
وی با بیان اینکه یک ناکامی سیاسی بزرگ دیگری جهت دشمن های ملت کشور عزیزمان ایران ثبت شد ادامه داد: این اتفاق طرح سیاسی است که قاعدتا در ریاض طراحی شده است و محصول یکسان آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان است لذا ناکام گذاشتن طرح سیاسی پیروزی بزرگی جهت ملت کشور عزیزمان ایران بود به طوری که ملت کشور عزیزمان ایران اقتدار امنیتی مثال زدنی و بی بدیلی را در مدیریت اتفاق تروریستی و امنیتی نشان دادند.
ما یک رویای سیاسی را با اقدام دیروز زنده به گور کردیم

سردار سلامی با بیان اینکه این دستاورد پیروزی بزرگی است گفت: ما یک رویای سیاسی را جهت دشمن های در این سرزمین با این عمل زنده به گور کردیم و این سرزمین مدفن خائنان و کسانی است که بخواهند جهت برهم زدن آن عملی را اجرا کنند.
هیچ یک از نیروهایمان آسیبی ندیدند
جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه تمام تروریست ها دیروز کشته شدند گفت: حتی یک ناخن نیروهای امنیتی و دفاعی ما در اتفاق دیروز خراش برنداشت لذا هیچ یک از نیروهایمان هیچ آسیبی ندیدند و به استثنی یک پاسداری که به صورت ناجوانمردانه بدون داشتن سلاحی در بدو ورود تروریست ها به مجلس شهید شد، پاسدارانی که مسئولیت حفاظت مجلس را برعهده داشتند تروریست ها را در بدو ورود با مقاومت خود از کنار مردم دور کردند.
وی با بیان اینکه تروریست ها می درخواست کردند وارد صحن علنی مجلس شوند که با دلیری پاسداران جلوی این اقدام ارزش گرفته شد خاطرنشان کرد: اگر شهادت ناجوانمردانه، بی دفاع و بی رحمانه هموطنانمان را به وسیله تروریست ها کم کنیم آنها مچاله ، دود و زغال شدند در حالی که قطره خونی از بینی یکی از رزمندگان اسلام چه نیروهای امنیتی و چه سپاه ریخته نشد و خود این چیرگی و تسلط جهت ملت کشور عزیزمان ایران است در صورتی که آنها به ظاهر نیروهایی حرفه ای، ورزیده و آموزش دیده بودند.

سردار سلامی با اشاره به اینکه نیروهای ما بلافاصله وارد عمل شده است و مردم را دور کردند اظهار داشت: آنها تلاش داشتند که اقتدار سیاسی ما را بشکنند ولی با مقاومت برادران پاسدار مجلس روبرو شدند، متاسفانه تروریست ها پاسدار محافظ و نگهبان درب ورودی را به رگبار می بندند .
در شرایط غافلگیری باید حساب شده است عمل کرد
وی با اشاره به اینکه نیروهای ما در تعقیب و گریز جوانمردانه و فداکارانه آنها را به درون ساختمان جنبی وادار کردند گفت: در آن ساختمان مراجعه کننده و کارکنان حضور داشتند و این عنوان کار را جهت نیروهایمان پیچیده کرد لذا باید در شرایط غافلگیری حساب شده است عمل می کردند.
سردار سلامی ادامه داد: اگر نیروها از تعادل روانی، ورزیدگی و مهارت کافی برخوردار نباشند ممکن است دچار بی تعادلی روانی شوند ، بلافاصله نیروهای کمکی که یگان های زبده و اموزش دیده بودند فراخوان شدند و به سرعت وارد عمل شدند و به کمک برادرانی شتافتند که در مجلس حضور داشتند ، مشخص نبود که تروریست ها در کدام طبقه بودند و تلاش می کردند که کارمندان و مراجعه کنندگان را به گروگان بگیرند.

وی با اشاره به اینکه ما کار بسیار پیچیده ای داشتیم به طوری که باید عملیات تمیز ، تاکتیکی و مینیاتوری را انجام می دادیم گفت: در این عملیات باید مردم را از مسلحین جدا می کردیم و اطمینان پیدا می کردیم که هر اتاق را که پاک سازی می کنیم افراد خودمان در آنجا حضور ندارند لذا مجبور بودیم عملیات را به دقت و با حوصله کافی انجام دهیم، عملیات ظریف ، دقیق ، با تدبیر و شجاعانه انجام شد.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه نیروها طبقه به طبقه ، اتاق به اتاق جان خود را به خطر می انداختند افزود: ما نمی توانستیم از گاز اشک آور و نارنجک استفاده کنیم و همچنین نمی توانستیم عملیات را رگباری انجام دهیم لیکن مردم خود ما در آنجا حضور داشتند و جان آنها برایمان از اهمیت برخوردار بود.

وی ادامه داد: یکی از نکات جالب این عملیات این بود که هدایت آن در حد فرمانده حفاظت سپاه در مجلس بود ولی فرماندهی کل سپاه به همراه فرمانده نیروی زمینی در قلب این اتفاق حضور پیدا کردند و از نزدیک مدیریت عالی این اتفاق را بر عهده گرفتند و این همان راز موفقیت سپاه است.

سردار سلامی اظهار داشت: هنگامی که اتفاق دیروز اتفاق افتاد ، سردار جعفری ( فرمانده کل سپاه) با بنده تماس گرفت و بیان کرد که یکی از ما در محل اتفاق حضور پیدا کند که بنده نیز اعلام آمادگی کردم ولی هنگامی که به مجلس رسیدم و با ایشان تماس گرفتم تا بگویم به محل اتفاق رسیده ام ، ایشان عنوان کردند که در صحن علنی مجلس حضور دارند لذا هنگامی که که این همه اراده و غیرت و تعصب وجود دارد که فرمانده کل سپاه نمی تواند داخل اتاقش بنشیند و چند کیلومتر آن طرف تر نیروی های زیر مجموعه او یک عملیات را هدایت کنند ما مطمئن هستیم که کشورمان هرگز آسیب نخواهد دید.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: این ترقه پراکنی ها جزء استحکام بخشی به اراده ملی ما جهت دفاع از دستاوردهای انقلاب ، امنیت ، استقلال ، آزادی ، نظام مقدس و ملت عزیزمان دستاورد دیگری به همراه نخواهد داشت.

سردار سلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه که آیا این مقطع زمانی جهت انجام این عملیات تروریستی گزینش شده است ، بیان داشت: فکر نمی کنم اصل ماجرا محصول شکست هایی است که دشمن های ما در منازعات منطقه ای و جنگ های نیابتی ظرف سال های گذشته مجبور شده است اند.

وی افزود: حقیقت این است که آمریکا، عربستان رژیم صهیونیستی، بعضی کشورهای اروپایی و کشورهای مرتجع منطقه می درخواست کردند یک ائتلاف را تشکیل دهند تا جبهه مقاومت اسلامی را بشکند ، نظام جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران را در تنگنای سیاسی قرار دهند و مدیریت تحولات میدانی را در دست بگیرند ولی در سوریه ناکام ماندند و نتوانستند موازنه میدانی را عوض کردن دهند، در موازنه سیاسی کاملا شکست خوردند و حاشیه نشین پرسشها منطقه ای شدند ضمن اینکه خود داعش نیز به عنوان یک جریان نوظهوری که می خواست دولتی را در شام و عراق تعریف کند امروز سرزمین جهت او تنگ شده است ، میدانی جهت حضور ندارد و سرگردان و شکست خورده است.

اتفاق ترریستی در پایتخت کشور عزیزمان ایران محصول تراکم شکست های بی سابقه دشمن های ما در منازعات منطقه ای است
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه این اتفاق محصول تراکم شکست های بی سابقه دشمن های ما در منازعات منطقه ای است خاطرنشان کرد: ما امروز ابتکار عمل را در میادین سیاسی بیرون از کشور در اختیار داریم ، موازنه میدانی را در اختیار داریم و حل معادلات سیاسی به ما گره خورده و ما هستیم که امروز می توانیم مسیر تحولات را تعیین کنیم.
وی ادامه داد: سیاست های ما سیاست هایی است که دولت ها و ملت های منطقه و ساختار های مقاومت از آن حمایت می کنند و آفرینش گر عزت جهت مسلمانان است و در نقطه مقابل، آن ها غیر از پمپاژ تروریست ، تفرقه و شارژ اعتقادی و انحرافی و جذب احساسات جوانان و فرستادنشان به میدان های آتش کار دیگری انجام نمی دهند.

سیاست های منطقه ای عربستان کاملا شکست خورده است

سردار سلامی با تاکید بر اینکه سیاست های منطقه ای عربستان کاملا شکست خورده و آن ها در یک بن بست سیاسی قرار گرفته اند گفت: آنچه که در ریاض اتفاق افتاد و در آن خیمه شب بازی سیاسی که قصد داشتند یک ائتلافی را علیه جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران شکل دهند قاعدتا می بایست یک مابه ازای خارجی داشته باشد و قاعدتا این همه عربده کشی های سیاسی و رجز خوانی های سیاسی احتمالا می بایست به یک مابه ازای میدانی تبدیل شود، البته ممکن است این اتفاق فعلا ارتباط چندانی با آن عنوان نداشته باشد.
وی در ادامه به بیانات مقامات عربستان مبنی بر اینکه باید درگیری ها و ناآرامی ها به داخل خاک کشور عزیزمان ایران کشیده شود گفت: این موضع گیری ها نشان می دهد که این ها مرکز نقشه کشی و توطئه های امنیتی علیه نظام ما هستند و براساس طرح ها و رویاهای سیاسی که هرگز تعبیر نخواهند شد ممکن است یک سری طراحی ها را انجام داده باشند.

وی افزود: ما مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام را داشتیم و شاید این گروه می درخواست کردند آن موقع عملیات انجام دهند ولی به علت اقتدار امنیتی فوق العاده پیچیده ای که ما برقرار کرده بودیم موفق نشدند و این کار را چند روز بعد انجام دادند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: آنچه که مهم است این است که ما دشمن های بالفعل متعددی داریم که مقیاس عملشان جهانی است و فوق العاده بی رحم و پیچیده هستند و ما سال ها است که در میانه این آتش امنیت کشورمان را برقرار کردیم و از حالا به بعد هم ملت مسلمان کشور عزیزمان ایران اطمینان داشته باشند ما با همه وجود جهت ارتقا و تثبیت کامل امنیت کشور، همه تلاش هایمان را به خرج خواهیم داد.

سردار سلامی خاطر نشان ساخت: این اتفاق دستاوردهای بزرگی داشت، از این جهت که هم نیروهای اطلاعاتی ما تلاش های خود را گسترش دهند و هم ما تلاش هایمان را جهت مدیریت عملیات امنیتی گسترش دهیم.

وی همچنین در پاسخ به اینکه چه باگ هایی در سیستم امنیتی ما وجود دارد که آن ها توانستند در محلی مثل مجلس دست به اقدام بزنند اظهار داشت: حتما عنوان را آسیب شناسی اطلاعاتی و امنیتی خواهیم کرد و شاید یکی از عالی ترین نتیجه های این عملیات باشد که ما در عنوان خلاءهای موجود اطلاعاتی تلاش بیشتری را صورت دهیم تا اگر جایی خلاءای وجود دارد آن را جبران کنیم.

وی بیان داشت: شاید جابجایی این افراد در کشوری که فضای امنیتی و پلیسی بر آن حاکم نیست چندان سخت نباشد ، علاوه بر اینکه همه تروریست ها ایرانی بودند ولی به هر حال از حالا به بعد دستور کارهای اطلاعاتی و امنیتی ما جهت کنترل حرکات براساس فضای تازه شکل خواهد گرفت.

سردار سلامی تاکید کرد: به کسانی که به دنبال توطئه و نقشه کشی سیاسی و امنیتی جهت کشور عزیزمان ایران هستند یادآور می شوم که آینده این تروریست ها آینده همه کسانی خواهد بود که جهت امنیت ملت کشور عزیزمان ایران نقشه و توطئه طراحی می کنند البته این تنها یک ماکت و مدل از واکنش‌ها ما در عنوان امنیت ملی بود، اگر رژیم ها ، مقامات و سیستم هایی در هر نقطه از دنیا که ما آن ها را می شناسیم بخواهند چنین حرکاتی را تکرار کنند مطمئن باشند که ما کاخ های شیشه ای را بر سر آن ها ویران خواهیم کرد.

ما در بحث امنیت ملی با هیچکس شوخی نداریم، انتقام می گیریم
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: عمل های ما نهیب و ویرانگر است ، در مورد امنیت ملی ما با هیچ کس تعارف نداریم و از مسببان و عاملان انتقا م خواهیم گرفت و این عنوان را اثبات خواهیم کرد.

وی افزود: ما فوق العاه قدرتمند هستیم ، دستمان کاملا باز است و گزینه هایمان بسیار متنوع است و اگر خیلی از اعمال را انجام نمی دهیم به علت رعایت یک سلسله ملاحظات است.

اگر قرار باشد کسی امنیت ملی ما را خدشه دار کند هیچ نقطه امنی جهت او باقی نخواهیم گذاشت
سردار سلامی با تاکید براینکه ما نمی خواهیم درگیری ها را توسعه دهیم گفت: قصد ما این است که تا حد ممکن از توسعه تفرقه جلوگیری کنیم ولی اگر قرار باشد کسی امنیت ملی ما را خدشه دار کند هیچ نقطه امنی جهت او باقی نخواهیم گذاشت، دنیا حرف و عمل سپاه را دیده و می داند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عمل و قولش یکی است بنابراین بسیار مراقب باشند و به عواقب رفتارهای خود بیاندیشند.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطر نشان ساخت: شاید اتفاقی که دیروز افتاد منطق ما را جهت آنکه آیا ما سیاست های امنیتی دشمن های مان را هزاران کیلومتر آن سوی مرزها مدیریت می کنیم آشکار ساخت، شاید جهت بعضی ها این تردید وجود داشت که آیا جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران از نظام سوریه حمایت می کند ولی ما دیروز توانستیم پاسخ این شبهات را در حمله تروریستی که در مجلس و حرم مطهر امام اتفاق افتاد بدهیم که اگر ما موج آتشی که در دنیا اسلام بر افروخته شده است را در محیط های بیرونی خاموش نکنیم این امواج به داخل کشور کشیده می شود.
وی ادامه داد: البته عنوان به این معنا نیست که ما می خواهیم سرزمین های دیگر را سپر بلای خود قرار دهیم بلکه ما معتقدیم که همه سرنشینان دنیا اسلام در یک سفینه هستند بنابراین هرچه بتوانیم در سرزمین های دیگر در برابر این گروه ها و حامیان آن ها بجنگیم مانع از این خواهد شد که درگیری ها به داخل کشور کشیده شود.
ما باید میدان عمل مان را جهت مواجه با دشمن توسعه ببخشیم
سردار سلامی تاکید کرد: ما باید سطح قائل امنیتی ملی مان را گسترش دهیم و میدان عمل مان را جهت مواجه با دشمن توسعه ببخشیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اتفاق تروریستی دیروز پایتخت کشور عزیزمان ایران اظهار داشت: بزرگترین چالش نیروی انتظامی این بود که مردم را از صحن مجلس دور کند، علی رغم همه کشورهای دیگر که هنگامی که اتفاقی می افتد همه فرار می کنند، اگر دیروز مردم را رها می کردیم آن ها با دست هایشان تروریست ها را خفه می کردند ، ما چنین ملتی داریم که اینقدر بزرگ و حامی هستند لذا ما نیز متعهد به امنیت آن ها هستیم.

وی با بیان اینکه اگر ریگی در دریا انداخته شود موجی ایجاد نمی کند گفت: کشور عزیزمان ایران دریا است و تروریست ها نیز ریگ های کوچکی هستند که فرزند ها آن را به دریا پرتاب می کنند و هنگامی که امواج آب را می بینند، گمان می کنند ک دریا دچار شوک شده است است.

سردار سلامی در بخش دیگری از اظهاراتش در خصوص مقایسه اقدام تروریستی اخیر با حوادث دهه شصت نیز بیان داشت: این اقدام حتی یک مقیاس میکروسکوپی از اتفاقات آن سال ها نیز نمی شود، ما در دهه شصت در مواجه با تحریم های سخت سیاسی، اقتصادی، جنگ ، ترور و مقابله با گروه های تجزیه طلب تروریست بودیم ولی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران توانست در این دهه پایه های بازدارندگی خود را جهت ابد تثبیت کند.

دهه شصت دهه ای بود که ملت کشور عزیزمان ایران پایه های بازدارندگی خود را استحکام بخشید

وی ادامه داد: دهه شصت دهه ای بود که ملت کشور عزیزمان ایران پایه های بازدارندگی خود را استحکام بخشید و به همه جهانیان نشان داد که کشور عزیزمان ایران اشغال نشدنی و نفوذ ناپذیر است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه همه مقامات آمریکایی سعوی و صهیونیستی تاکید دارند که کشور عزیزمان ایران باید تحت فشار قرار گیرد و ناامن باشد و کشور عزیزمان ایران را یک ترساندن بزرگ و منشا شکست های خود می دانند و به آن اعتراف می کنند گفت: توطئه های دشمن های ما جاری و آشکار است و اگر آن ها را نبینیم اشکال از ما است.

وی افزود: آن ها امروز علیه ما مبارزه همه جانبه ای را شروع کرده اند که البته ملت کشور عزیزمان ایران نیز در عین مبارزه مصمم هست، همانطور که در حوزه نفتی یک شرکت آمریکایی و سعودی آرامکو وجود دارد یک آرامکو سیاسی نیز شکل گرفته که منشا همه توطئه ها است.

ما راهی جزء ادامه جهاد و مبارزه علیه دشمن های را نداریم

سردار سلامی در آخر بیان داشت: صحبت های بی منطق و نفرت انگیز مدیر جمهور آمریکا عمق کینه آن ها نسبت به ملت کشور عزیزمان ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران را نشان می دهد لذا ما راهی جزء ادامه جهاد و مبارزه علیه دشمن های را نداریم.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: عملیات تروریستی | اقدام تروریستی | سپاه پاسداران | حمله تروریستی | تروریست ها | تروریستی | ایرانی | انقلاب | تروریست | سیاسی | ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *