خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

حدود 20 جاسوس سیا طی دو سال در چین کشته یا دستگیر شده‌اند ، عملیات ضدجاسوسی گسترده چین علیه آمریکا

نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد چین بین سالهای 2010 تا 2012، حدود 20 جاسوس شرکت سیا را کشته و زندانی کرده هست.

حدود 20 جاسوس سیا طی دو سال در چین کشته یا دستگیر شده‌اند ، عملیات ضدجاسوسی گسترده چین علیه آمریکا

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان؛ روزنامه نیویورک تایمز روز گذشته (شنبه) در گزارشی اعلام کرد چین بین سالهای 2010 تا 2012 با زندانی کردن و کشتن بین 18 تا 20 جاسوس شرکت سیا، مانع از ادامه عملیات جاسوسی این شرکت در پکن شده است است.
تاکنون مشخص نشده است که آیا یکی از جاسوسان شرکت سیا به همکاران خود خیانت کرده و آنها را لو داده است و یا اینکه دولت چین با هک سامانه های ارتباطی مخفی شرکت سیا، آنها را شناسایی کرده است.

عبارات مهم : سازمان سیا – نیویورک

چهار افسر سابق شرکت سیا در مصاحبه با نیویورک تایمز اعلام کردند: یکی از این جاسوسان در برابر یک ساختمان در چین به ضرب گلوله کشته شد. نشانه از این اقدام چین این بود که به دیگر جاسوسان در خصوص عواقب همکاری با واشنگتن هشدار دهد.
سازمان سیا تاکنون به گزارش روزنامه نیویورک تایمز واکنشی نشان نداده است.
فعالیت های ضداطلاعاتی چین از سال 2010 شروع شد؛ یعنی زمانی که شرکت جاسوسی آمریکا دریافت اطلاعات از منابع اطلاعاتی خود در داخل چین را شروع کرد. ولی ارسال این اطلاعات تا آخرهای سال 2010 به تدریج کم کردن یافت و حتی در اوایل سال 2011 جاسوسان این شرکت یک به یک ناپدید شدند. با ادامه ناپدید شدن این جاسوسان، اف بی آی و شرکت سیا عملیات مشترکی را شروع کردند تا علل ناپدید شدن جاسوسان را بررسی کنند.
این تحقیقات بر روی یکی از افسران سابق شرکت سیا متمرکز بود؛ ولی مدارک کافی جهت بازداشت وی وجود نداشت. بعضی تحلیلگران بر این باورند که چین سامانه های ارتباطی مخفی شرکت سیا را هک کرده هست؛ ولی بعضی دیگر معتقدند یک عامل شرکت سیا افراد دیگر را لو داده است.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: سازمان سیا | نیویورک | روزنامه | اطلاعات | آمریکا | اطلاعات | جاسوسی | سازمان سیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *