خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

طفره رفتن سخنگوی وزارت خارجه آمریکا راجع به از سرگیری روابط دیپلماتیک کشور عزیزمان ایران و قطر

هدر نائورت علی رغم تلاش خبرنگاران جهت موضع‌گیری راجع به از سرگیری روابط کشور عزیزمان ایران و قطر، از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

طفره رفتن سخنگوی وزارت خارجه آمریکا راجع به از سرگیری روابط دیپلماتیک کشور عزیزمان ایران و قطر

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، هدر نائورت — سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا — در تصویر العمل به خبرنگاری که نظر او را راجع به از سرگیری روابط کشور عزیزمان ایران و قطر پرسید، ضمن اظهار نگرانی عمیق راجع به مناقشه قطر با کشورهای عربی از هرگونه موضع‌گیری راجع به اصلاح روابط کشور عزیزمان ایران و قطر خودداری کرد.

بر این اساس، در نشست خبری شب گذشته وزارت امور خارجه آمریکا، خبرنگاری از هدر نائورت پرسید: آیا شما نظری راجع به تقویت روابط میان قطر و کشور عزیزمان ایران دارید؟ قطر سفیر خود را به کشور عزیزمان ایران بازگردانده است و این مسیری نیست که سایر همسایگان عرب بخواهند شاهد آن باشند. آیا شما نظری در این باره دارید؟

نائورت گفت: می‌خواهم نخست چند توصیه راجع به مناقشه قطر بگویم. این مناقشه چیزی است که ما به دقت آن را زیر نظر داریم. همانطور که می دانید دستیار معاون وزیر خارجه ما به تازگی به همراه ژنرال زینی Zini به قطر سفر کردند و روی این عنوان کار می‌کنند. ما همچنان عمیقا دلواپس این مناقشه هستیم. اکنون دوازده هفته یعنی از پنجم ژوئن است که این مناقشه به وجود آمده است و ما عمیقا راجع به آن دلواپس هستیم. در مورد پرسش شما مربوط به از سرگیری روابط دیپلماتیک کشور عزیزمان ایران و قطر، باید گفت ما طرف‌ها را ترغیب می‌کنیم که تلاش کنند از تنش‌های لفظی بکاهند. من می‌دانم شما پاسخ بیشتری را از طرف من جهت پرسش خود می‌خواهید. دولت قطر و کشور عزیزمان ایران عالی ترین کسانی هستند که می توانند به این پرسش‌ پاسخ بدهند.

طفره رفتن سخنگوی وزارت خارجه آمریکا راجع به از سرگیری روابط دیپلماتیک کشور عزیزمان ایران و قطر

خبرنگار گفت: من سخنان شما را درک می‌کنم؛ ولی شما هم در این عنوان دخیل بوده‌اید. شاید خیلی اشتیاق نداشته‌اید ولی مجبور شدید که مداخله کنید چون آنها خودشان هیچ پیشرفتی نداشتند. فکر نمی کنم این پرسش نامناسب باشد که بپرسم آیا آمریکا فکر می‌کند از سرگیری روابط دیپلماتیک قطر و کشور عزیزمان ایران چیز خوبی جهت روند حل مناقشه است یا خیر؟

هدر نائورت گفت: پرسش کاملا درستی هست. شاید چیزهایی در عرصه دیپلماتیک در جریان است که ما از آن آگاهی نداریم یا اینکه نمی‌توانیم اکنون درباره‌اش صحبت کنیم. من می‌دانم که پاسخم جهت شما رضایت بخش نیست . ما دلواپس وضع مناقشه هستیم. ما همچنان با دولت قطر گفتگو خواهیم داشت.

خبرنگار گفت:آیا از سرگیری روابط دیپلماتیک (بین کشور عزیزمان ایران و قطر) جهت حل مناقشه بافایده است یا به آن آسیب می‌رساند؟

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ گفت: نمی دانم ! من نمی‌خواهم در این باره توصیفی داشته باشم و بگویم که این چیز خوب یا بدی است؟ ولی ما راجع به مناقشه چهار کشور عربی و قطر دلواپس هستیم و این عنوان را به صراحت اعلام می‌کنیم.

هدر نائورت علی رغم تلاش خبرنگاران جهت موضع‌گیری راجع به از سرگیری روابط کشور عزیزمان ایران و قطر، از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

انتهای پیام/

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از موضع گیری راجع به از سرگیری روابط کشور عزیزمان ایران و قطر طفره رفت

واژه های کلیدی: وزارت امور خارجه آمریکا | وزارت امور خارجه | وزارت خارجه | دیپلماتیک | خبرنگار | آمریکا | ایران | اخبار بین الملل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *