خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

شرایط مورد نیاز جهت عبور زائر از مرز خسروی در اربعین امسال در حال فراهم است

استاندار کرمانشاه گفت: تمامی شرایط مورد نیاز جهت عبور زائر از مرز خسروی در حال فراهم شدن هست.

شرایط مورد نیاز جهت عبور زائر از مرز خسروی در اربعین امسال در حال فراهم است

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، به نقل از پایگاه اطلاع وزارت کشور؛ اسداله رازانی در جلسه ستاد اربعین استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود: مقرر شده است در امسال تردد از مرز خسروی جهت زائران اربعین به صورت محدود تا سقف 300 هزار نفر باز باشد.

عبارات مهم : زائران اربعین – پارکینگ
وی با بیان اینکه ستاد مرکزی اربعین روز دوشنبه هفته جاری در جلسه ای اختصاصی در خصوص نحوه تردد زائران اربعین حسینی از مرز خسروی تصمیم گیری خواهد کرد گفت: در گذشته مرز خسروی از سوی مرزهای کشور عزیزمان ایران دارای امنیت خوبی بوده و اگر این چند سال مرز خسروی بسته شده است به جهت شرایط ناامنی در آن طرف مرز بوده که خواست مسئولین و مقامات دو کشور بوده است.

رازانی با بیان اینکه در حال فراهم کردن شرایط و امکانات مورد نیاز جهت تردد زائر در اربعین امسال از مرز خسروی هستیم اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به ارتباطات صورت گرفته شرایط امنیت مورد نیاز در مرز عراق جهت تردد زائر از مرز خسروی جهت اربعین امسال خوب آینده نگری شده است و در جلسه ای که اخیراً در ستاد مرکزی اربعین برگزار شد بحث عبور زائر از مرز خسروی به عنوان یکی از دستورکارهای این جلسه بود.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: در این جلسه تاکید شد که امکان تردد زائر از این مرز قابل انجام است لذا ما باید در استان در جهت ایجاد زیرساخت های مورد نیاز در مرز خسروی جهت تردد زائر در اربعین امسال تلاش کنیم که خوشبختانه تاکنون کارها خوبی در این راستا در استان صورت گرفته است.

وی از برگزاری جلسه ای با حضور معاون امنیتی وزارت کشور در روز دوشنبه همین هفته در خصوص بررسی و پیگیری نیازهای مهم و اساسی در مرز خسروی خبر داد و گفت: همچنین در روز سه شنبه همین هفته دوباره عنوان تردد زائر جهت اربعین امسال از مرز خسروی در ستاد مرکزی اربعین در کشور برگزار می شود لذا تمامی شرایط جهت عبور زائر از مرز خسروی در حال فراهم شدن است.

وی از مسئولین ذیربط در استان خواست که نهایت اهتمام و تلاش خود را جهت تسریع در ایجاد پارکینگ، گیت ها و در نظر گرفتن محل اسکان جهت زائرین در شهرستان قصرشیرین و دیگر شهرستان های همجوار این شهرستان در نظر بگیرند.

رازانی با بیان اینکه مسیر مرز خسروی نزدیکترین، مطلوب ترین مسیر با توجه به سابقه دیرین آن به عتبات عالیات هست، گفت: کار تردد زائر جهت اربهین امسال از مرز خسروی به صورت محدود انجام خواهد شد و در صورت پاسخ مناسب استان، اعزام زوار از این مرز در سال های آتی با حجم بیشتری انجام خواهد شد.

وی همچنین گفت: قرار است بار تجاری مرزهای مهران، شلمچه و چزابه در ایام اربعین به بازارچه سومار به عنوان تنها مرز تجاری کشور با عراق در ایام اربعین امسال انتقال یافته شود که می تواند در جهت توسعه بازارچه سومار و گمرک استان خبر خوبی باشد.

در جلسه امروز ستاد اربعین استان مسائلی مانند پارکینگ و نحوه اسکان زوار، فراهم شدن خدمات آب، برق و سرویس های بهداشتی، اورژانس، پرسشها ترافیکی و بزرگراه ای مرز خسروی جهت تردد زائران اربعین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رازانی همچنین در این جلسه مجتبی نیک کردار معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه را به عنوان سرپرست موقت ستاد اربعین استان معرفی کرد.

در ادامه این نشست مقرر شد شهرداری‍ های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپلذهاب زیرساخت های پارکینگی این شهرستان ها را جهت ایام اربعین پیش رو آماده سازی کنند.
انتهای خبر/

واژه های کلیدی: زائران اربعین | پارکینگ | برگزاری | مرکزی | اربعین | اخبار سیاسی | رازانی استاندار کرمانشاه | مرز خسروی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *