خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

واشنگتن و پیونگ‌یانگ مذاکرات غیررسمی دارند / سفیر اسبق آمریکا در شرکت ملل

سفیر اسبق آمریکا در شرکت ملل اعتقاد است واشنگتن در مذاکرات غیررسمی با نمایندگان کره شمالی همکاری دارد.

واشنگتن و پیونگ‌یانگ مذاکرات غیررسمی دارند / سفیر اسبق آمریکا در شرکت ملل

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ «تامس.آر. پیکرینگ»، سفیر اسبق آمریکا در شرکت ملل و روسیه اعتقاد است آمریکا در مذاکرات غیررسمی با نمایندگان کره شمالی همکاری دارد، هرچند هنوز پیشرفت دیپلماتیکی نداشته است.

او در مصاحبه با پایگاه ریانووستی گفت: بدون توجه به اینکه جلسه رسمی و خاصی میان دو طرف نبوده، به این اعتقاد دارم که گفتگوهای دو طرفه (جلسات غیررسمی) بین نمایندگان غیررسمی آمریکا و کره شمالی وجود داشته هست. نظر من این است که این مذاکرات آنها بافایده بوده ولی به نتیجه فوری دست نیافته اند.

در ماه مه، «چوی سان هی»، مدیر دفتر وزارت امور خارجه کره شمالی در بخش آمریکای شمالی از دیدار با پیکرینگ خبر داد و اظهار داشت: «این امکان وجود ندارد که تحت شرایط مناسب روابط دو جانبه ای با آمریکا داشته باشیم.»

واشنگتن و پیونگ‌یانگ مذاکرات غیررسمی دارند / سفیر اسبق آمریکا در شرکت ملل

پیکرینگ ادامه داد: گاهی اوقات دیپلماسی گفتگوی دوطرفه نمایندگان غیررسمی جهت تبادل ایده ها بسیار بافایده هست. این گونه مذاکرات که یکبار در آن شرکت کرده ام در زیاد موارد پیش از جلسات رسمی مقامات آمریکایی برگزار می شود. این جلسات، تلاش اولیه جهت مذاکرات مهم است.

هفته گذشته رسانه های کره شمالی اعلام کردند «اوانز ریوِرز»، معاون وزیر خارجه اسبق آمریکا در امور شرق آسیا و اقیانوسیه با «چو کانگ ایل» معاون وزیر امور خارجه کره شمالی در امور آمریکای شمالی در حاشیه کنفرانس بین المللی پرسشها امنیتی شمال شرقی آسیا که در سوئیس برگزار شده است بود، دیدار کردند.

تنش در شبه جزیره کره در ماه های اخیر با توجه به آزمایش‌های موشکی و هسته ای پیونگ یانگ و نقض قطعنامه های شورای امنیت شرکت ملل متحد شدت گرفته هست. کره شمالی در 3 سپتامبر، یک بمب هیدروژنی که ششمین و قدرتمندترین آزمایش هسته ای این کشور بود را انجام داد. در پی این آزمایش هسته ای، آمریکا و متحدانش خواستار اعمال تحریمهای زیاد علیه کره شمالی شدند. اعضای شورای امنیت شرکت ملل متحد اخیرا در تصویر العمل به ترساندن ناشی از آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی، این کشور را تحریم کردند.

انتهای پیام/

سفیر اسبق آمریکا در شرکت ملل اعتقاد است واشنگتن در مذاکرات غیررسمی با نمایندگان کره شمالی همکاری دارد.

مذاکرات پنهانی آمریکا و کره شمالی

واژه های کلیدی: وزارت امور خارجه | وزیر امور خارجه | مقامات آمریکا | کره شمالی | کره شمالی | آمریکا | مذاکرات | برگزاری | امنیت | آزمایش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *