خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توفان سهمگین ماریا در جزیره دومینیکا خرابی به بار آورد

خرابی هایی که توفان ماریا در جزیره دومینیکا به بار آورده هست، باعث وحشت ساکنان آن شد.

توفان سهمگین ماریا در جزیره دومینیکا خرابی به بار آورد

به گزارش گروه بین‌الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از اسپوتنیک، توفان ماریا با سطح قدرت 5، خرابی هایی را در جزیره دومینیکا در دریای کارائیب به بار آورده و با جدا کردن سقف منزل های این جزیره، باعث وحشت ساکنان آن شده است است.

توفان ماریا ساعت 9 شب به وقت محلی جزیره دومینیکا – با بیش از 73 هزار نفر جمعیت — را با سرعت 260 کیلومتر بر ساعت در نوردید. هم اکنون شدت این توفان از 5 به 4 کم کردن یافته است.

توفان سهمگین ماریا در جزیره دومینیکا خرابی به بار آورد

مرکز توفان ملی آخرین بار محل توفان ماریا را در 70 کیلومتری غرب و شمال غرب دومینیکا اعلام کرده هست. گزارش‌ها حاکی از آن است که توفان ماریا روز چهارشنبه به جزایر ویرجین و پورتوریکو نزدیک می شود. مرکز ملی توفان هم اعلام کرد که توفان سهمگین ماریا بخش‌هایی از جزایر لیوارد و جزایر ویرجین آمریکا و انگلیس را تا چند روز آینده طی خواهد کرد.

«روزولت اسکریت»، نخست وزیر دومینیکا، اعلام کرد: توفان ماریا این کشور را ویران کرده و فیلم هایی که مردم از این توفان منتشر کرده اند بیانگر این حقیقت است.

بر اساس فیلم هایی که بازدیدکنندگان منتشر کرده اند، در بخشهایی از این جزیره توفان باعث جاری شدن سیلاب شده است است و در بعضی نقاط دیگر هم سقف منزل ها از جای خود کنده شده است هست. جالب است که حتی سقف منزل نخست وزیر دومینیکا هم از این قاعده مستثنی نبوده است.

اوایل ماه جاری میلادی، توفان ایرما جزایر کارائیب را در نوردید و خرابی های زیادی در ایالت فلوریدای آمریکا به بار آورد. توفان ایرما همچنین باعث جاری شدن سیلاب و قطعی گسترده برق شده است بود. دست کم 26 نفر در توفان ایرما جان خود را از دست دادند.

خرابی هایی که توفان ماریا در جزیره دومینیکا به بار آورده هست، باعث وحشت ساکنان آن شد.

پیش از این هم در 25 اوت، توفان سهمگین هاروی سواحل تگزاس آمریکا را در نوردید و منجر به کشته شدن دست کم 82 نفر شد. توفان هاروی قدرتمندترین توفانی است که از سال 2005 در آمریکا رخ داده است.

انتهای پیام/

توفان سهمگین ماریا به دومینیکا خسارهای زیادی وارد کرد

واژه های کلیدی: آمریکا | جزیره | توفان | دومینیکا | توفان ماریا | توفان ایرما | توفان هاروی | دریای کارائیب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *