خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

رژیم آل سعود در پی گردن زدن یک جوان 23 ساله شیعه معلول است

سعودی‌ها قصد دارند در ادامه سرکوب‎‌گری‌های وحشیانه خود، یک ناتوان جسمی شیعه را بعد از گرفتن اعتراف اضطراری اعدام کنند.

رژیم آل سعود در پی گردن زدن یک جوان 23 ساله شیعه معلول است

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان؛ روزنامه انگلیسی ایندیپندنت نوشت: عربستان قصد دارد یک ناتوان جسمی را بعد از اعتراف اضطراری و به جرم شرکت در اعتراضات گردن بزند.

بر اساس این گزارش، دادگاهی در عربستان سعودی حکم اعدام یک مرد ناتوان جسمی را به علت حضور در تظاهرات صادر کرده هست. «منیر آدم» که 23 سال دارد در جریان تظاهرات در سال 2012 در منطقه شیعه نشین عربستان به شدت کتک خورده است و شنوایی یکی از گوش های خود را از دست داده است.

عبارات مهم : عربستان سعودی – عربستان

در این حال فعالان حقوق بشر با محکوم کردن این تصمیم آن را تکان دهنده ارزیابی کرده اند و خواهان مداخله کاخ سفید در این عنوان شده است اند.
منیر آدم در جریان یک محاکمه مخفیانه در یک دادگاه جنایی خاص در سال گذشته به اعدام محکوم شد. حال دادگاه استیناف تصمیم گرفته است که این حکم باید با وجود انتقادهای بین المللی اجرا شود. منیر آدم تنها می تواند یک بار و پیش از آنکه ملک سلمان حکم اعدام وی را امضاء کند، درخواست استیناف کند.
معیه فوا، مدیر یک شرکت خیریه حقوقی، در این باره گفت: مورد قضایی منیر آدم اصولا تکان دهنده هست. کاخ سفید باید به خاطر شکنجه یک تظاهرکننده ناتوان جسمی به طوری که وی حتی شنوایی خود را از دست داده است و به اعدام محکوم شده است هست، وارد عمل شود. منیر آدم به خاطر شکنجه های شدید مجبور به اعتراف اضطراری شده است هست.
منیر آدم با وجود سوابق پزشکی راجع به ناتوانی های جسمی اش شکنجه شده است است و مجبور به اعتراف اضطراری شده است هست. او پیش از این از اختلال در بینایی و شنوایی زحمت می برده هست. این اختلال به خاطر اتفاق تصادف رانندگی در وقت کودکی جهت وی به وجود آمده هست.
او متهم به کارها خشونت بار در جریان یک تظاهرات شده است هست، ولی هیچ شواهدی در رابطه با این عنوان در محاکمه وی به جز اعترافاتی که به زور شکنجه از وی گرفته هست، ارائه نشده هست. مقامات، او را به ارسال خبر های وسوسه برانگیز متهم کرده اند و این در حالیست که اوضاع جسمانی وی به گونه ای نیست که یک گوشی داشته باشد.
این حکم بعد از دیدار اخیر مدیر جمهور ترامپ از عربستان صادر شده است هست.
معیه فوا مدیر یک شرکت خیریه حقوقی در این رابطه گفت: امروز قضاوت ما نشان می دهد که مدیر جمهور ترامپ با ناتوانی خود در مطرح کردن عنوان موارد نقض حقوق بشر در عربستان، باعث گستاخ تر شدن مقامات این کشور در ادامه شکنجه و اعدام تظاهرکنندگان شده است است.
ایندیپندنت نوشت: عربستان یکی از کشورهایی است که سوابق اعدام های فراوان و اوضاع بد حقوق بشر در آن به طور پی درپی مشاهده می شود.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: عربستان سعودی | عربستان | تظاهرات | عربستان، | اعترافات | دادگاه | شکنجه | اعدام | اعتراف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *