خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

رئیس جمهور برنامه ششم را به هیات دولت ابلاغ کرده است

معاون پارلمانی مدیر جمهور گفت:برنامه ششم طرح نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود ولی مدیر جمهور در جلسه هیأت دولت دستور اجرای آن را صادر کرد.

رئیس جمهور برنامه ششم را به هیات دولت ابلاغ کرده است

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان؛ حسینعلی امیری معاون پارلمانی مدیر جمهور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز 25 اردیبهشت ماه برگزار شد اظهار داشت: 29 اردیبهشت ماه یکی از مناسبت های کشورمان در سال 96 رقم خواهد خورد.

وی افزود: انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و دِه یکی از شاخصه های نظام جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در قانون اساسی است.

رئیس جمهور برنامه ششم را به هیات دولت ابلاغ کرده است

امیری ادامه داد: در 29 اردیبهشت ماه همکاری حداکثری مردم مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده و هر ایرانی فارغ از هر جناح سیاسی در سراسر دنیا آینده کشور عزیزمان ایران را رقم خواهد زد آیا که کشور عزیزمان ایران متعلق به همه ایرانیان است.

معاون پارلمانی مدیر جمهور با بیان اینکه به دولت صددرصدی معتقدیم یادآور شد: همه اقوام و اقلیت ها باید در روز 29 اردیبهشت ماه پای صندوق های رأی بیایند تا شاهد ارتقا نظام جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در سطوح بین المللی باشیم.

معاون پارلمانی مدیر جمهور گفت:برنامه ششم طرح نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود ولی مدیر جمهور در جلسه هیأت دولت دستور اجرای آن را صادر کرد.

وی گفت: از نامزدهای انتخابات خصوصا نامزدهای ریاست جمهوری درخواست داریم که اخلاق، انصاف، صداقت و پرسشها کلان کشور را مورد توجه قرار دهند. انتخابات نمایان شدن مردم سالاری دینی بوده و اکنون شرایط خوبی در کشور حاکم است.

امیری تصریح کرد: وزیر کشور گزارشی از روند برگزاری انتخابات به هیأت مرکزی انتخابات ارائه داده و خوشبختانه امور جاری بر اساس وقت بندی در حال انجام است.

معاون پارلمانی مدیر جمهور اظهار داشت: خوشبختانه تعامل قابل قبولی میان دولت و مجلس شورای اسلامی برقرار است و دولت یازدهم کوشید فارغ از نگاه سیاسی نمایندگان واکنش‌ها اغنایی داشته باشد.

رئیس جمهور برنامه ششم را به هیات دولت ابلاغ کرده است

وی با اشاره به جلسات یکسان دولت در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: روحانی 28 جلسه با مجمع استانی و فراکسیونی مجلس نهم و دهم برگزار کرده است همچنین دو جلسه در فراکسیون امید و مستقلین ولایی برگزار کرده و فراکسیون اهل سنت نیز در مجلس دهم جلسات مختلفی با مدیر جمهور داشته اند.

امیری گفت: 248 طرح در مجلس دهم اعلام وصول شده است در حالی که 71 مورد از این طرح ها در مجلس نهم تبدیل به قانون شده است است.

معاون پارلمانی مدیر جمهور گفت:برنامه ششم طرح نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود ولی مدیر جمهور در جلسه هیأت دولت دستور اجرای آن را صادر کرد.

معاون پارلمانی مدیر جمهور ادامه داد: از 15 مرداد ماه سال 92 تا 23 اردیبهشت ماه امسال 180 لایحه در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد که از این تعداد 91 مورد تبدیل به قانون، 3 مورد منتفی، یک لایحه مسترد، 5 لایحه در صحن علنی رد شده است همچنین 6 لایحه در کمیسیون ها رد و بایگانی شده است است و 12 مورد نیز در شورای نگهبان واقع شده است است و دو مصوبه هم به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع، یک مورد بایگانی شده است و 58 مورد هم جهت پیگیری به کمیسیون ها ارسال شده است است.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم 200 فقره قانون از سوی مدیر جمهور به دستگاهای ذیربط ابلاغ شده است هست، خاطر نشان کرد: برنامه ششم طرح نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود ولی مدیر جمهور در جلسه هیأت دولت دستور اجرای آن را صادر کرد بر این اساس مقرر شد اگر این برنامه نیازمند هرگونه دستورالعمل، مصوبه و آیین نامه باشد، در جلساتی دولت تصویب و جهت اجرا به نهادهای ذیربط ابلاغ شود.

رئیس جمهور برنامه ششم را به هیات دولت ابلاغ کرده است

امیری تصریح کرد: عنوان عدم اجرای برنامه ششم از سوی روحانی را تکذیب می کنم آیا که این خبر از پایه بی اساس و نادرست است به هر حال قانون دستپخت انسان ها است ممکن است در اجرا مشکلی داشته باشد ولی می توان با ارسال لایحه به مجلس آن را اصلاح کرد.

معاون پارلمانی مدیر جمهور بیان داشت: دولت هیچ مقاومتی در برابر مجلس نشان نداده و نشان هم نخواهد داد.

وی راجع به برداشت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی جهت ایجاد اشتغال در روستاها و مناطق محروم اضافه کرد: این لایحه با طرح دو فوریت در آذرماه سال گذشته به مجلس ارائه شد.

امیری ادامه داد: هنوز لایحه برداشت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی در صحن علنی مجلس بررسی نشده لذا امیدواریم در نخستین وقت در دستور کار مجلس قرار گیرد و تبدیل به قانون شود.

معاون پارلمانی مدیر جمهور راجع به زیاد کردن قشر آسیب دیده و محرومان اظهار داشت: زیاد کردن دریافتی محرومان مورد توجه دولت قرار دارد و پیش از آن که لایحه برنامه ششم گارانتی اجرایی پیدا کند این مهم مورد توجه دولت قرار گرفته بود و عنوان جدیدی هم نیست.

وی با اشاره به شکایت مطرح شده است در کمیسیون نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: شکایات متعددی از سوی ناظران به کمیسیون نظارت بر انتخابات ارائه شده است که به بعضی از موارد تذکر داده شده است و بعضی موارد دیگر که رویکرد مجرمانه دارد به قوه قضاییه ارجاع داده شده است است و خارج از نوبت در این مرجع مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

معاون پارلمانی مدیر جمهور اضافه کرد: لایحه بانکداری در دستور کمیسیون اقتصادی دولت واقع شده است است و از آنجایی که این لایحه طولانی است از طریق اولویت بندی مورد بررسی قرار می گیرد تا به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

وی افزود: در لایحه بانکداری بخش مربوط به نظارت بانک ها دارای خلاء قانونی است و باید قانون نظارت بر بانک ها تصویب و اجرا شود لذا می توان گفت بحث مربوط به نظارت به مراحل نهایی رسیده و در نظر داریم آن را به مجلس ارائه دهیم تا سایر بخش های این لایحه مورد پیگیری قرار گیرد.

امیری با اشاره به اجرای سند 2030 تأکید کرد: قطعا در اجرای این سند ملاحظات و منویات مقام معظم رهبری مورد توجه قرار خواهد گرفت. این سند، سند الزام آور از لحاظ حقوقی و قانونی نیست بلکه سندی توصیه ای است و در آن حق رزرو داریم.

معاون پارلمانی مدیر جمهور بیان داشت: در سند 2030 همچون بعضی سند های مشابه که در مجلس تصویب شد از حق رزرو خود جهت تصویب آن استفاده می کنیم لذا مواردی که با ارزش های ایرانی و اسلامی ما مغایرت دارد به مرحله اجرا نخواهد رسید.

انتهای خبر /

واژه های کلیدی: انتخابات ریاست جمهوری | مجلس شورای اسلامی | قانون اساسی | ریاست جمهوری | ایرانیان | انتخابات | اردیبهشت | قانونی | برنامه | ایرانی | کمیسیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *