خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توضیحات وزارت کشور در خصوص لایحه جامع انتخابات

وزارت کشور در خصوص تأخیر در ارائه لایحه جامع انتخابات، توضیحاتی ارائه کرد.

توضیحات وزارت کشور در خصوص لایحه جامع انتخابات

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در پی انتشار مصاحبه مدیر کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با یکی از خبرگزاری ها در خصوص تأخیر در ارائه لایحه جامع انتخابات، وزارت کشور با صدور یک جوابیه، به ابهامات مطرح شده است پاسخ داد و توضیحات مهمی را در این خصوص ارائه کرد.

بنا بر این گزارش، متن کامل این جوابیه بدهید شرح است:

باسمه تعالی

توضیحات وزارت کشور در خصوص لایحه جامع انتخابات

نظر به انتشار مصاحبه آقای کولیوند مدیر محترم کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص تأخیر در ارائه لایحه جامع انتخابات که در مورخ 15-5-1396در یکی از خبرگزاری ها منتشر و در بعضی دیگر از رسانه ها باز نشر یافت، توضیحات ذیل جهت تنویر افکار عمومی و برطرف ابهام مطرح شده است اعلام می شود:

1 – لایحه جامع انتخابات که حاصل تجربیات بیش از 30 دوره برگزاری انتخابات و نقطه نظرات صاحبنظران متخصص در این امر و منطبق با سیاستهای کلی ابلاغی مقام معظم رهبری است در بیش از ده ها جلسه تخصصی، مورد بررسی دقیق و کارشناسی قرار داده شد و در تاریخ 3-6-1395 به دولت ارسال شد و با تشکیل 21 جلسه کمیسیون سیاسی دفاعی هیئت دولت با حضور وزیر محترم کشور بررسی و به تصویب رسید.

2 – از سوی دیگر به جهت همزمانی ارسال لایحه مزبور با برگزای انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و دِه مقرر گردید که با در نظر گرفتن آسیب های احتمالی دو انتخابات اخیر (ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی) و ادغام مواد اصلاحی قانون شوراها و با کسب نقطه نظرات قوه محترم قضائیه بویژه در بخش جرم و مجازاتها، لایحه جامع مجدداً بررسی و به هیئت دولت و مجلس شورای اسلامی تقدیم گردد، و در حال حاضر لایحه مزبور در حال طی مراحل تنقیحی می باشد.

3 – به جهت اهمیت عنوان جهت دولت و وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات، مراتب فوق در نامه شماره 101885 مورخ 9-8-1395 به ریاست محترم مجلس شورای اسلامی اعلام شده است و بعلاوه؛ گزارش کامل انجام مراحل تدوین لایحه و توضیحات موجود در خصوص علل عدم ارسال لایحه به مجلس شورای اسلامی (جهات فوق الذکر) به وسیله وزیر محترم کشور به ریاست محترم مجلس شورای اسلامی ارائه و همچنین اخیراً از سوی نمایندگان وزارت کشور در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، مطرح شده است است.

وزارت کشور در خصوص تأخیر در ارائه لایحه جامع انتخابات، توضیحاتی ارائه کرد.

4 – بر این اساس و با عنایت به تکمیل روند بررسی ها در خصوص لایحه جامع انتخابات، این لایحه بزودی در جلسه هیأت دولت مطرح و بعد از تصویب به مجلس محترم شورای اسلامی، ارسال خواهد شد. همچنین مورد نیاز هست، از بذل توجه نمایندگان محترم نسبت به تسریع در امور قدردانی شود.

انتهای پیام/

آخرین اوضاع بررسی لایحه جامع انتخابات

واژه های کلیدی: انتخابات ریاست جمهوری | مجلس شورای اسلامی | شورای اسلامی | ریاست جمهوری | وزارت کشور | انتخابات | کمیسیون | سیاسی | ارسال | اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *