خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

تفکیک وزارتخانه‌ها به عریض شدن دولت منجر خواهد شد

عضو جبهه یکتا گفت: تردیدی نیست که عملیاتی شدن تفکیک وزارتخانه ها منجر به عریض شدن دولت خواهد شد.

تفکیک وزارتخانه‌ها به عریض شدن دولت منجر خواهد شد

سید محمد حسینی عضو جبهه یکتا در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان؛ با اشاره به ضرورت کوچک سازی دولت اظهار داشت: همواره کوچک سازی دولت و اهتمام به وظایف سیاست گذاری و نظارت مطرح بوده ولی زیاد در حد شعار باقی مانده است و در ساختار اداری، سیستم بوروکراسی و دیوان سالاری به ارث رسیده و از دوران گذشته اصلاح اساسی صورت نگرفته است.

عبارات مهم : قانون اساسی – رونق اقتصادی
وی افزود: بعد از تفسیر جدیدی که از اصل ۴۴ قانون اساسی به وسیله رهبر معظم انقلاب صورت پذیرفت اقداماتی جهت واگذاری شرکتها و مجموعه های دولتی به بخش شخصی شروع شد ولی بدیهی است تا مردمی شدن اقتصاد فاصله نسبتا زیادی را در پیش داریم.

حسینی تصریح کرد: توصیه دیگر این است که مرزبندی براق و روشنی بین وظایف حاکمیتی و تصدی گری اعمال نشده است که فعالیتهای نوع دوم سریعتر به بخش غیردولتی واگذار شود و فعالان حوزه های متفاوت از مقررات دست و پاگیر و کم کاریهای اداری خلاص شوند.

عضو جبهه یکتا بیان داشت: در دولت یازدهم نیز شعار شخصی سازی مطرح شد ولی تحول چشمگیری را شاهد نبوده ایم بلکه به واسطه حاکمیت روحیه اشرافیگری سال به سال بر هزینه های جاری افزوده و از اعتبارات عمرانی کاسته شده است است که تبعات منفی این رویکرد در رکود و عدم رونق اقتصادی پدیدار گشته است.

وی در آخر خاطر نشان کرد: اخیرا طرح زیاد کردن وزارت منزل ها به مجلس ارائه شده است و پرده دیگری از سریال تکراری ادغام و تفکیک دستگاهها به نمایش گذارده شده است هست. صرف نظر از نظرات کارشناسی و نقاط قوت و ضعف این لایحه، تردیدی نیست که عملیاتی شدن آن منجر به عریض شدن دولت خواهد شد. لذا مهم است با تامل بیشتری نسبت به این مساله تصمیم گیری شود.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: قانون اساسی | رونق اقتصادی | اصل44قانون اساسی | بخش خصوصی | کوچک سازی دولت | دولت دوازدهم | جبهه یکتا |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *