خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

تصویب طرح توسعه حمل و نقل مسافر با مترو در 9 كلان شهر كشور ، تشكیل جلسه شورای اقتصاد به ریاست جهانگیری

طرح توسعه حمل و نقل مسافر با مترو در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران و 8 كلان شهر اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، كرمانشاه، مشهد، كرج و قم در جلسه شورای اقتصاد به تصویب رسید.

تصویب طرح توسعه حمل و نقل مسافر با مترو در 9 كلان شهر كشور ، تشكیل جلسه شورای اقتصاد به ریاست جهانگیری

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، جلسه شورای اقتصاد ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار و طرح توسعه حمل و نقل مسافر با مترو در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران و 8 كلان شهر اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، كرمانشاه، مشهد، كرج و قم به تصویب رسید.
در این جلسه كه وزرای نفت، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، رییس شرکت برنامه و بودجه كشور، معاون علمی و فناوری رییس جمهور و رییس اتاق بازرگانی کشور عزیزمان ایران نیز حضور داشتند تعدادی از درخواست ها و پیشنهادات دستگاه های اجرایی مورد بحث و تصمیم گیری قرار گرفت.
در این نشست طرح توسعه حمل و نقل مسافر با مترو در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران و 8 كلان شهر اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، كرمانشاه، مشهد، كرج و قم از طریق سرمایه گذاری از محل ماده ی 12 قانون برطرف موانع تولید مسابقه پذیر و ارتقاء نظام مالی كشور از سوی وزیر نفت مطرح شد كه بعد از بحث و تبادل نظر به تصویب رسید.

عبارات مهم : سرمایه گذاری – شهر اصفهان
بر اساس این طرح، دولت در جهت توسعه ی مترو از سال 1396 تا سال 1410 به ازای زیاد کردن هر استفاده كننده از مترو در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران و كلانشهرهای اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، كرمانشاه، مشهد، كرج و قم از محل صرفه جویی سوخت، 9.8 سنت ( معادل حدود 330 تومان) تا سقف 2.6 میلیارد دلار به مجری طرح پرداخت خواهد كرد.

در این جلسه همچنین با پیشنهاد وزیر نیرو مصوبه ی طرح مطالعه و بازسازی تاسیسات فاضلاب شهر اصفهان از طریق فاینانس، مصوبه ی احداث سد و نیروگاه برق آبی نمارستاق از طریق فاینانس و مصوبه ی احداث سد و نیروگاه برق آبی بسته اردل از طریق فاینانس اصلاح شد.
احداث نیروگاه سیكل تركیبی ری، سرمایه گذاری از محل منابع داخلی طرح تكمیل مطالعات زیرساخت های سد و نیروگاه كارون 2 و سرمایه گذاری از محل منابع داخلی مربوط به طرح های شرکت آب و برق خوزستان از دیگر درخواست های وزیر نیرو بود كه در این جلسه مطرح و بعد از ارائه ی گزارش در خصوص شرح فنی، با این پیشنهادات موافقت شد.
در ادامه ی این جلسه پیشنهاد مشترك وزارتخانه های جهاد كشاورزی و صنعت، معدن و تجارت مبنی بر بازبینی در وضع عوارض صادراتی پوست خام، سالامبور، وت بلوی بزی و گوسفندی مورد بحث و بررسی قرار داده شد و بعد از ارائه ی نظرات و نظر های اعضای جلسه، تصمیمات مورد نیاز در این خصوص اتخاذ شد.
نحوه ی طرح مباحث و طرح های فاینانس در شورای اقتصاد و اصلاح یكی از مصوبات پیشین عنوان دستورالعمل واگذاری طرح های تملك دارایی های سرمایه ای نیز از موضوعاتی بود كه به وسیله شرکت برنامه و بودجه كشور در این جلسه مطرح شد و به تصویب رسید.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: سرمایه گذاری | شهر اصفهان | نیروگاه | اقتصاد | اصفهان | اقتصادی | مسافر | شیراز | تبریز | ایران | اهواز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *